Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Cinderellla
Skrevet

Vi har fliser på kjøkken gulvet uten varmekabler!!! Anbefales IKKE!!!

Kjøkkenet var slik da vi flyttet inn, og vi kommer nok til å fjærne de når vi får råd.

Flisene er veldig fine og av det dyre slaget, men uff, så upraktisk, akkurat som de fleste skriver her. De er iskalde året rundt!!! Vi er avhengig av å alltid gå med tøffler, ganske styrete og alltid passe på at 3 åringen vår alltid har på seg tøfflene.

Vi har liten varm stue under kjøkkenet, alikevl er flisene alltid kalde.

Jeg synes det er vanskelig å holde rene også, det kommer alltid matsøl mellom fugene og det er et hærk å få bort! Alt som detter ned på de blir selfølgelig ødlagt i tuuuuusen knas!

Vi merker også at vi er ganske slitene i bena etter å ha stått lenge på kjøkkenet under f.eks. matlaging, baking etc.

Ville aldri ha valgt fliser på kjøkkenet om jeg kunne få bestemme selv! ;-)

Fortsetter under...

Skrevet

Problemet med det er jo at det ikke tåler vann.

Søler man noe og ikke er klar over det riskerer du en kul i golvet.

Det tåler vann hvis du behandler det som et hvilket som helst annet tre- eller laminatgolv. Altså tørker opp etter deg når du søler (og det er det jo vanlig å gjøre).

Disse nye laminatflisen som klikkes sammen er i alle fall tette i skjøtene.

fei1365380229
Skrevet

Helt til flisene sprekker ja ....... og de sprekker pga varmekablene.

En bekjent som har fliser i gangene, i stua, på kjøkkenet og på bad, har nå en "liten" jobb, godt over 100 fliser som må byttes pga at de har store stygge sprekker etter varmekablene, og det verste av alt, flisene er gått ut av produksjon .... får ikke tak i dem lenger .......

Nå har vi hatt fliser med varmekabler på badet, vaskerom og en kjellergang i snart 8 år og har nettopp lagt varmekabler og fliser i gangen.

Det er da ikke noe av dette som har sprukket. Riktignok har vi slått et skall av en flis fordi mannen min mistet hammeren i gulvet fra gardintrappa :o) Tror nok disse du kjenner må ha gjort en veldig dårlig jobb.

fei1365380229
Skrevet

Du må ikke finne på å legge fliser uten varmekabler. Vi har gjort det på et enkelt lite wc på 1.5 kvm. Det gjør ikke så mye for vi oppholder oss ikke så veldig mye der, men det er iskaldt.

Tenker med gru på hvis jeg skulle hatt det sånn på kjøkkenet.

Kjenner noen som la flotte italienske fliser i stue og spisestue uten varmekabler, hvis de skal selge huset så tror jeg faktisk de vil få mindre pga. dette.

serendipity
Skrevet

Helt til flisene sprekker ja ....... og de sprekker pga varmekablene.

En bekjent som har fliser i gangene, i stua, på kjøkkenet og på bad, har nå en "liten" jobb, godt over 100 fliser som må byttes pga at de har store stygge sprekker etter varmekablene, og det verste av alt, flisene er gått ut av produksjon .... får ikke tak i dem lenger .......

Da har man kablene på ALT for mye. Eller noen har gjort en elendig jobb.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

hallo, jeg har ikke lest tråden, men har mening om fliser på kjøkkengulv (enten det er med eller uten varme).

Det er at på et kjøkkengulv står man masse, går masse. hver dag. Det er vondt for alle vonde rygger, og mer en halve befolkningen har perioder med vonde slitne rygger, i perioder. En unødvendig merbelastning, hvis du har god rygg, og et helvete hvis du har dårlig rygg..

bare som tips..

Annonse

serendipity
Skrevet

:o) javel, min bror har lagt det på kjøkkenet sitt og i stua, jeg syns det er kjempefint jeg.

Hver sin smak :-) Det er "kaldt" og hardt å gå på syntes jeg.

serendipity
Skrevet

Bare tull!

Det er intet mindre enn grusomt pent.

Skrevet

:o)

Ja. Du har helt rett - smaken er forskjellig. Og bra er det, så har ikke alle like gulv ...

serendipity
Skrevet

:o)

Ja. Du har helt rett - smaken er forskjellig. Og bra er det, så har ikke alle like gulv ...

he he.. jepp..

Skrevet

Takk for tips, en ulempe med parkett er at vi ikke har tenkt å skifte parkett i stua nå. Og da blir det først farveforskejell, også får vi kanskje ikke tak i samme parkett som kjøkkenenet når vi skal legge om i stua. Vi har veldig åpen løsning så det peneste hadde nok vært at de var lik.

Vanskelig det her...

Korkfliser da? De finnes i mange farger og er ikke harde å gå på.

Gjest den ekte noor
Skrevet

(Har ikke lest resten av tråden) Men vi hadde fliser på det lille kjøkkenet der jeg bodde før, uten noe varme under. Og det var ikke behagelig om vinteren, men godt om sommeren:)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Fliser på kjøkkengulv er veldig ålreit det, men du MÅ ha kabler under. Litt dyrere å legge, men du trenger jo ingen varmeovner da.... Også SÅ deilig om sommeren da!!!

Anbefales.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...