Gå til innhold

nytt pass?

Gjest men jeg skal jobbe....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på fire skal til Danmark. Hun fikk pass for 1 1/2 år siden. Må hun ha nytt pass? Man kan godt se at det er henne.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

9

• Åsemor

7

• annegunn

4

• fei1365380229

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest Flystripa
Skrevet

Det står i passet hvor lenge det er gyldig. Vil anta at det har 2 års gyldighet fra utstedelsesdato.

Skrevet

Det står da vel utløpsdato i passet?

Skal sjekke det nå, takk for svar!

Skrevet

Det står i passet hvor lenge det er gyldig. Vil anta at det har 2 års gyldighet fra utstedelsesdato.

Jeg skal sjekke det. Takk for raskt svar!

Skrevet

Men et pass må være gyldig i minst 3 eller 6 mnd etter forventet hjemkomst også...

Gjest ex-bridget
Skrevet

Men et pass må være gyldig i minst 3 eller 6 mnd etter forventet hjemkomst også...

Det er kun enkelte land som krever det. Se linken jeg sendte over her.

Skrevet

http://www.politi.no/henvendelser/pass.shtml#tid

Barn 0-5 år har gyldighetstid på 2 år på passene sine.

Men man må da ikke ha pass i Danmark...?

Man må ha gyldig legitimasjon til alle land i schengen-avtalen, og pass er den eneste typen norsk legitimasjon som er gyldig i utlandet. Så nei, man må ikke ha pass for passet sin del, men man må ha passet med allikevel. ;)

Gjest ex-bridget
Skrevet

Man må ha gyldig legitimasjon til alle land i schengen-avtalen, og pass er den eneste typen norsk legitimasjon som er gyldig i utlandet. Så nei, man må ikke ha pass for passet sin del, men man må ha passet med allikevel. ;)

Ja, det tenkte jeg ikke på, men jeg er ofte i Danmark, og har aldri blitt spurt om det, så derfor slo det meg ikke.

Gjest til åsemor
Skrevet

?

Skrevet

Ja, det tenkte jeg ikke på, men jeg er ofte i Danmark, og har aldri blitt spurt om det, så derfor slo det meg ikke.

Men til Sverige og Danmark ville jeg ikke hatt med meg pass jeg heller.

Skrevet

?

Heidu, jeg tror du glemte spørsmålet ditt foran spørsmålstegnet. ;)

Skrevet

Jeg sniker meg inn her med et lignende spørsmål. Jeg skal ut og reise snart, men har ikke endret noen av legitimasjonskortene mine etter jeg la til et ekstra bindestreksetternavn da jeg giftet meg. Dum som jeg er har jeg bestilt hotell i mitt nye navn. Bør jeg absolutt løpe og skaffe nytt bankkort, førerkort og pass?

Gjest til åsemor
Skrevet

Heidu, jeg tror du glemte spørsmålet ditt foran spørsmålstegnet. ;)

Lurte på om det stemte at passet måtte være gyldig etter turen også.. Men så hva ex-bridget skrev. Hvordan går det med magen?:)

Gjest til cecily
Skrevet

Jeg sniker meg inn her med et lignende spørsmål. Jeg skal ut og reise snart, men har ikke endret noen av legitimasjonskortene mine etter jeg la til et ekstra bindestreksetternavn da jeg giftet meg. Dum som jeg er har jeg bestilt hotell i mitt nye navn. Bør jeg absolutt løpe og skaffe nytt bankkort, førerkort og pass?

Jeg har også endret navn (tatt det gamle etternavnet mitt med). Så jeg lurer nok på det samme som du....)

Skrevet

Lurte på om det stemte at passet måtte være gyldig etter turen også.. Men så hva ex-bridget skrev. Hvordan går det med magen?:)

Magen har det bra.

Skrevet

Jeg har også endret navn (tatt det gamle etternavnet mitt med). Så jeg lurer nok på det samme som du....)

Det er jo innlysende at det er meg Jeg het aaa bbbb tidligere, og nå heter jeg aaa bbbb-ccccc. Men jeg har ingen legimitasjonskort med det nye navnet. Jeg har bare ikke giddet å betale for nytt pass, og førerkort og bankkort har jeg glemt ut hver gang jeg har vært i banken. Jeg er glemsk.

Skrevet

Det er jo innlysende at det er meg Jeg het aaa bbbb tidligere, og nå heter jeg aaa bbbb-ccccc. Men jeg har ingen legimitasjonskort med det nye navnet. Jeg har bare ikke giddet å betale for nytt pass, og førerkort og bankkort har jeg glemt ut hver gang jeg har vært i banken. Jeg er glemsk.

ta med kopi av vigsels-attesten, så burde det ikke være noe problem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...