Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe kjøleskap på Elkjøp. Og alt jeg har kjøpt på Elkjøp de siste åra har de fått meg til å få med sånn ekstra idiot-forsikring. F.eks får jeg ny støvsuger hvis jeg støvsuger opp vann eller spiker som ødelegger støvsugeren, og jeg får ny mobil (eller gratis reparasjon) hvis jeg skulle miste den i et glass øl f.eks.

Men er det nødvendig på et kjøleskap? Man kan vel ikke klare å idiot-ødelegge et kjøleskap? Innboforsikring + forbrukerkjøpsloven dekker vel det meste man klarer å gjøre med et kjøleskap i løpet av fem år?

Skrevet

var noe på forbrukerrapporten for ikke så lenge siden om at disse tilleggsforsikringer på varer som skal holde i minst 5 år er unødvendige.

Skrevet

Nei, de pengene hadde jeg spart meg.

Det eneste jeg kan tenke meg er lynskade, (eller fuktskade eller om du skulle klippe av ledningen e.l.)

Dette vil jeg tro at det er en ørliten risiko, men det er klart at om det er noe du må bruke innboforsikringen på, så har du sikkert en egenandel på 3000 e.l.

Men du har jo 30 dagers returrett på forsikringen.

Skrevet

var noe på forbrukerrapporten for ikke så lenge siden om at disse tilleggsforsikringer på varer som skal holde i minst 5 år er unødvendige.

Si det til samboeren min som faktisk mistet mobilen i ølen. Hadde han hatt forsikring på den så hadde han fått gratis reparasjon.

Skrevet

Si det til samboeren min som faktisk mistet mobilen i ølen. Hadde han hatt forsikring på den så hadde han fått gratis reparasjon.

:o)

Jeg har forsikring på mobilen min, men å få den opp i ølen - tja, det kunne jo kanskje være moro å prøve (den begynner å bli litt slitt, så...).

:o)

Ingen tegn enda? Hm. Jeg som gleder meg sånn ...

Skrevet

Tror ikke mobilen er beregna til å vare i over 5 år. Det var varer som skal holde lenge dette gjaldt.

Skrevet

Tror ikke mobilen er beregna til å vare i over 5 år. Det var varer som skal holde lenge dette gjaldt.

Jepp.

Men da blir det uansett ikke noe ekstra-ripoff-idiot-forsikring på kjøleskapet mitt i dag.

Luna21365380663
Skrevet

Ifølge forbrukerombudet, SKAL faktisk en mobil kunne holde i fem år. Det var en sak mot Nokia, som gikk i forbrukerens favør. Selgerne opererer med to år, men i følge "retten" er det visstnok fem år. Kanskje ikke i praksis, men det er visst det som er meningen..

Skrevet

Nei, de pengene hadde jeg spart meg.

Det eneste jeg kan tenke meg er lynskade, (eller fuktskade eller om du skulle klippe av ledningen e.l.)

Dette vil jeg tro at det er en ørliten risiko, men det er klart at om det er noe du må bruke innboforsikringen på, så har du sikkert en egenandel på 3000 e.l.

Men du har jo 30 dagers returrett på forsikringen.

hehe, hvis du klipper av ledningen, så trenger en vel ikke akurat kjøleskap lenger ;-)

Gjest kjøpeskap
Skrevet

Jeg kjøpte endel hvitevarer til nytt kjøkken. Tok forsikring på induksjonsplate og oppvaskmaskin men ikke på kjøleskapet. Sjelden det skjer noe galt med det liksom.

Skrevet

Det kan da umulig være nødvendig.

Du klarer ikke å få kjøleskepet oppi et ølglass, skjønner du vel! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...