Gå til innhold

Magetrøbbel etter mugne tomater?

Anbefalte innlegg

Gjest Prompeguri
Skrevet

I går spiste vi taco med tomater. Jeg holdt på å skjære opp smakstomatene da jeg var kommet i bunnen av esken, og da så jeg en som var i startfasen av å begynne å mugne. Jeg tok selvfølgelig ikke den, men noen tomater hadde jo ligget rett oppå den, og de var allerede skjært opp og lagt i skålen..

Tenkte ikke mer over det, og tomatene smakte godt.

Om kvelden da jeg skulle legge meg, fikk jeg utrolige krampesmerter i magen. Jeg gikk på badet, satte meg på do, fordi det kjentes ut som det skulle komme der. Mens jeg satt der og ventet (det kom ingenting), kjentes det ut som jeg måtte spy. Jeg brakk meg, og visste ikke om jeg skulle bli sittende eller om jeg burde henge meg over do-ripa. Men jeg spydde ikke heller. Kastet i meg et par kulltabletter (vet ikke om det hjelper, men det skader i alle fall ikke..), og gikk og la meg da det verste var over. Like plutselig som magekrampene hadde kommet, var de borte. Men jeg våknet en gang i løpet av natten av at jeg hadde så vondt. I dag har jeg vært på do flere ganger, men det har ikke vært diarè.. Kan dette skyldes tomatene? Og hvordan blir jeg kvitt det fortest mulig?

Skrevet

Tror det må være noe annet. Du blir ikke dårlig av mat med kortvarig holdbarhet som kanskje såvidt har vært i kontakt med noe som er i startfasen til å begynne å mugne.

Muggtyper som kan forekomme i importerte produkter med lang holdbarhet (nøtter, korn, kaffe...) er noe annet.

Luna21365380663
Skrevet

Tror det må være noe annet. Du blir ikke dårlig av mat med kortvarig holdbarhet som kanskje såvidt har vært i kontakt med noe som er i startfasen til å begynne å mugne.

Muggtyper som kan forekomme i importerte produkter med lang holdbarhet (nøtter, korn, kaffe...) er noe annet.

Mystisk.. jeg tåler jo taco.. liker sterkt krydder, og er vandt til det. Spiste ikke noe uvanlig ellers i går.. Skjønner ikke dette helt. I alle fall ikke den magekrampen.

Graivd, kanskje? Hehe..

Gjest nickedokka
Skrevet

Det går omgangssyke rundt omkring. Vi har den i heimen for tida :o(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...