Gå til innhold

Betaling eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer litt på det
Skrevet

Jobber gjennom vikarbyrå og får timebetaling.

Jeg og henne jeg deler stillingen med, bytter en skjelden gang vakt når den ene av oss skal noe spesielt.

Jeg har fått utvidet sykedager på min kronisk syke datter, og i dag var vi på sykehuset.

Jeg sa ifra forrige uke, og ble da spurt om jeg kunne bytte vakt med xxxx isteden, da en tredje kolega skulle reise bort.

Jeg sa ok til det.

Så er spørsmålet: Kan jeg skrive egenmelding i dag uansett? Jeg har vel egentlig rett til det, eller er det frekt?

Det var jo sjefen som ville jeg skulle bytte, og ikke jeg og min kolega.

Gjest Lurer litt på det.
Skrevet

Det er vel ikke rett?

Glemte å nevne at hun jeg byttet med er fast ansatt, og jeg timevikar men jobber på faste dager.

Noen ganger blir jeg spurt om å jobbe ekstra dager. Kan jeg ikke se på det som en ekstra dag nå også?

Eller kan man forvente at jeg bytter dag de dagene sykehusdagene faller på en arbeidsdag?

HuLitleSara
Skrevet

Glemte å nevne at hun jeg byttet med er fast ansatt, og jeg timevikar men jobber på faste dager.

Noen ganger blir jeg spurt om å jobbe ekstra dager. Kan jeg ikke se på det som en ekstra dag nå også?

Eller kan man forvente at jeg bytter dag de dagene sykehusdagene faller på en arbeidsdag?

Hvis du har blitt spurt om å bytte og har sagt ja til det så kan du ikke skrive egenmld... Hadde du derimot sagt nei til å bytte, men sagt at du kunne ta den andre vakta som ekstravakt så hadde det blitt noe annet.

Mener jeg, da.

Gjest Lurer litt på det.
Skrevet

Hvis du har blitt spurt om å bytte og har sagt ja til det så kan du ikke skrive egenmld... Hadde du derimot sagt nei til å bytte, men sagt at du kunne ta den andre vakta som ekstravakt så hadde det blitt noe annet.

Mener jeg, da.

Du har nok rett.

Skulle ønske jeg hadde turt å si nei.

Må ta det igjen på en dag som passer dårlig i forhold til en annen av barnas aktiviteter. Er redd det blir vanlig prosedyre fremover.

Mannen min jobber utenbys,og er bare hjemme i helgene, så alle sykehusturene faller på meg.

(Sliten, sur og lei i dag)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...