Gå til innhold

Tilbud på bleking av tennene


Gjest tannløs

Anbefalte innlegg

Gjest tannløs

Fikk et tilbud av tannlegen min i går om å bleke tennene mine, til den fornemme pris av 1600 pr kjeve.

Er dette er akseptabel pris eller dyrt?

Det skulle inkludere skinne, blekemiddel og alt det der.

1600 er jo mye, da, går det an å få det billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tannløs

jeg gjorde det til 1500 kr. pr kjeve for under et år siden, så så veldig tilbud er det vel ikke.

Ble resultatet bra? Er du fornøyd, og har det vært varig så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble resultatet bra? Er du fornøyd, og har det vært varig så langt?

jeg skulle, bare og å få det på det rene ikke ha Amerika tenner. Jeg hadde endel misfarving som gikk bort. tennene er hvitere enn gul, men ikke papirhvit.

Det varer fortsatt på den måten at der det var misfarving er borte men de blir jo gradvis gulere allikevel. Trøsten er jo at det er billigere neste gang, da har du jo plastprotesen så det er bare å kjøpe geleen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvitere

jeg skulle, bare og å få det på det rene ikke ha Amerika tenner. Jeg hadde endel misfarving som gikk bort. tennene er hvitere enn gul, men ikke papirhvit.

Det varer fortsatt på den måten at der det var misfarving er borte men de blir jo gradvis gulere allikevel. Trøsten er jo at det er billigere neste gang, da har du jo plastprotesen så det er bare å kjøpe geleen.

Hei,

Hvor lege varer dette da, en, to eller seks måneder.

Skader det emaljen ? Hva med plastfyllinger man allerede har, blir de også bleket til samme farge?.

Hvem vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Jeg synes prisen høres grei ut og den er i hvert fall ikke for høy dersom metoden som skal brukes er den som aksepteres av fagpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 23 år senere...

Annonse

AnonymBruker
Gjest tannløs skrev (På 1.2.2001 den 15.06):

Fikk et tilbud av tannlegen min i går om å bleke tennene mine, til den fornemme pris av 1600 pr kjeve.

 

Er dette er akseptabel pris eller dyrt?

Det skulle inkludere skinne, blekemiddel og alt det der.

 

1600 er jo mye, da, går det an å få det billigere?

Det var ekstremt billig 

Anonymkode: e4660...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det var ekstremt billig 

Anonymkode: e4660...086

Men pristilbudet er fra 2001 og altså 23 år gammelt. Mye (men ikke alt) var billigere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (15 minutter siden):

Men pristilbudet er fra 2001 og altså 23 år gammelt. Mye (men ikke alt) var billigere da.

Nye tenner og? 

Anonymkode: e4660...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nye tenner og? 

Anonymkode: e4660...086

Jeg mente "billigere" i betydning lavere pris - fordi pengeverdien var annerledes. 1600 kr i 2001 er noe annet enn 1600 kr i dag. 

Jeg vet ikke så mye om priser på tannbehandling. Men jeg kan tenke meg at "nye tenner" i betydning skallfasetter og andre kosmetiske inngrep, har blitt relativt sett litt rimeligere, fordi det er vanligere. Men jeg vet ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (3 minutter siden):

Jeg mente "billigere" i betydning lavere pris - fordi pengeverdien var annerledes. 1600 kr i 2001 er noe annet enn 1600 kr i dag. 

Jeg vet ikke så mye om priser på tannbehandling. Men jeg kan tenke meg at "nye tenner" i betydning skallfasetter og andre kosmetiske inngrep, har blitt relativt sett litt rimeligere, fordi det er vanligere. Men jeg vet ikke. 

Hva er skallfasetter? Gebiss? Hadde de 10 øre på den tiden? 

Anonymkode: e4660...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er skallfasetter? Gebiss? Hadde de 10 øre på den tiden? 

Anonymkode: e4660...086

Skallfasetter er porselensskall som limes utenpå de opprinnelige tennene for at smilet skal se "perfekt" og ensartet ut. Men det krever at man fjerner noe av de tennene som var der i utgangspunktet, så det er ingen vei tilbake. Det er jo fint at det går an hvis det er skader eller misfarging som skal skjules, men synd at så mange med naturlige, jevne tenner erstatter dem med store, blåhvite "Hollywood-fasetter". Bloggere "fikser" på det meste og påvirker ungdom: 
https://colosseumtannlege.no/artikler/skallfasetter-urovekkende-trend/

En god del kjendiser som slett ikke hadde skjeve eller misfargede tenner i utgangspunktet, har gjort slike inngrep. Jeg husker f.eks. en episode der Carola mistet halve fortannen like før en opptreden eller noe sånt. Det var jo ikke akkurat noe feil med smilet hennes da hun slo gjennom på 80-tallet. 

Tiøringen forsvant på 1990-tallet. Det er lett å søke på sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (14 minutter siden):

Skallfasetter er porselensskall som limes utenpå de opprinnelige tennene for at smilet skal se "perfekt" og ensartet ut. Men det krever at man fjerner noe av de tennene som var der i utgangspunktet, så det er ingen vei tilbake. Det er jo fint at det går an hvis det er skader eller misfarging som skal skjules, men synd at så mange med naturlige, jevne tenner erstatter dem med store, blåhvite "Hollywood-fasetter". Bloggere "fikser" på det meste og påvirker ungdom: 
https://colosseumtannlege.no/artikler/skallfasetter-urovekkende-trend/

En god del kjendiser som slett ikke hadde skjeve eller misfargede tenner i utgangspunktet, har gjort slike inngrep. Jeg husker f.eks. en episode der Carola mistet halve fortannen like før en opptreden eller noe sånt. Det var jo ikke akkurat noe feil med smilet hennes da hun slo gjennom på 80-tallet. 

Tiøringen forsvant på 1990-tallet. Det er lett å søke på sånt. 

Det vil jeg og ha. Skal undersøke med tannlegen jeg går til om jeg kan få sånn. Jeg har en hjørnetann jeg ikke er fornøyd med. 

Anonymkode: e4660...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Jeg så et tilbud der det er 1500kr for begge kjever. Tannlegesenter i Oslo, så jeg sendte skjema, men har ikke fått noe respons enda. 

Anonymkode: 71e65...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...