Gjest Gravid med migrene Skrevet 1. februar 2001 Del Skrevet 1. februar 2001 Det var jeg som skrev et innlegg om mine migreneplager for litt tid tilbake. Jeg hadde da flere "migrene-dager" enn smertefrie per uke, og migreneanfallene varte i nærmere 3 dager. Enkelte ganger kunne et anfall på en side avløses av et nytt anfall på motsatt side. Jeg fikk rådet et sted (vet ikke om det var på DOL eller annet sted) om å prøve Pikasolkapsler. De inneholder "høykonsentrert fiskeolje i naturlig form med omega 3". Og det hevdes at de endrer blodets fettsammensetning. Jeg har tatt 4-5 stk per dag, og har blitt veldig mye bedre. Har kun ved en anledning (da jeg hadde glemt å ta kapslene) hatt antydning til et migreneanfall i anmarsj, men det forsvant før det i det hele tatt fikk begynt. Håper dette varer *krysser fingrene*. Det jeg lurer på, er: - har noen en teori om hvorfor dette ser ut til å hjelpe? - Er det greit å ta tran i tillegg, eller blir det dobbelt opp? Jeg vet jo at dette er for tidlig til å si noe helt sikkert om at dette er tingen, men forskjellen er merkbar! Jeg har til og med tålt å spise visse "trigger-matvarer" uten å få anfall. Nå kan jeg endelig begynne å nyte dette svangerskapet :-) Mvh En veldig optimistisk, og kanskje også forhenværende 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17729-eureka-to-spm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 2. februar 2001 Del Skrevet 2. februar 2001 Kjære "Gravid med migrene". Omega 3 fettsyrer påvirker både blodsirkulasjonen i små blodårer og er samtidig "membranstabiliserende". Det vil si at de motvirker at blodårene trekker seg sammen og utvider seg. Begge mekanismene er sannsynligvis gunstige. Dessuten bedres blodtilførselen til barnet og omega 3 fettsyrene er også viktige for utviklingen av barnets nervesystem. Som du skjønner er det mange gode grunner til å spise fet fisk og fiskeoljer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17729-eureka-to-spm/#findComment-80286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.