Gå til innhold

Eureka! + to spm

Anbefalte innlegg

Gjest Gravid med migrene

Det var jeg som skrev et innlegg om mine migreneplager for litt tid tilbake.

Jeg hadde da flere "migrene-dager" enn smertefrie per uke, og migreneanfallene varte i nærmere 3 dager. Enkelte ganger kunne et anfall på en side avløses av et nytt anfall på motsatt side.

Jeg fikk rådet et sted (vet ikke om det var på DOL eller annet sted) om å prøve Pikasolkapsler.

De inneholder "høykonsentrert fiskeolje i naturlig form med omega 3". Og det hevdes at de endrer blodets fettsammensetning.

Jeg har tatt 4-5 stk per dag, og har blitt veldig mye bedre.

Har kun ved en anledning (da jeg hadde glemt å ta kapslene) hatt antydning til et migreneanfall i anmarsj, men det forsvant før det i det hele tatt fikk begynt.

Håper dette varer *krysser fingrene*.

Det jeg lurer på, er:

- har noen en teori om hvorfor dette ser ut til å hjelpe?

- Er det greit å ta tran i tillegg, eller blir det dobbelt opp?

Jeg vet jo at dette er for tidlig til å si noe helt sikkert om at dette er tingen, men forskjellen er merkbar!

Jeg har til og med tålt å spise visse "trigger-matvarer" uten å få anfall.

Nå kan jeg endelig begynne å nyte dette svangerskapet :-)

Mvh

En veldig optimistisk, og kanskje også forhenværende

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17729-eureka-to-spm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære "Gravid med migrene".

Omega 3 fettsyrer påvirker både blodsirkulasjonen i små blodårer og er samtidig "membranstabiliserende". Det vil si at de motvirker at blodårene trekker seg sammen og utvider seg. Begge mekanismene er sannsynligvis gunstige. Dessuten bedres blodtilførselen til barnet og omega 3 fettsyrene er også viktige for utviklingen av barnets nervesystem. Som du skjønner er det mange gode grunner til å spise fet fisk og fiskeoljer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17729-eureka-to-spm/#findComment-80286
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...