Gå til innhold

er fluor skadelig?


Gjest annym

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn som akkurat har fått sin første tann, og da jeg fortalte svigermor om at vi hadde begynt med tannpuss (en såvidt synlig mengde fluortannkrem) ble hun helt forskrekket og kom hit med et par brosjyrer som inneholdt skrekkeksempler på barn som har blitt alvorlig syke av anbefalte mengder fluor. Disse brosjyrene inneholdt artikler av professorer og andre fagpersoner. Den ble skrevet i slutten av 70-tallet, begynnelsen av 80-tallet. Er dette tilfelle? Jeg har vanskelig for å tro det i og med at en viss mengde fluor er anbefalt. Er det forsket grundig nok på dette?

Fint om noen kan svare meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Calderon

Når eldstemann var 6 mnd fikk vi utlevert fluor på helsestasjonen, han er 9 år og aldri hatt hull i tennene. Med nr. 2 så var vist ikke fluor så bra, ho er 6 år og hatt hull i 4 tenner, når ho var 4 år fikk vi beskjed av tannlegen om at ho SKAL bruke fluor hver dag, så no gir jeg også minsten på 3 flurtabletter. SÅ bruk fluor med god samvittghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Fluordebatten raste over landet for 30 år siden. Det var mest fluoridering av drikkevann det gjalt.

30 år med fluortabletter og fluor i tannpasta har nærmest utradert tannråte.

Ingen ble syke slik fluormotstanderne svartmalte situasjonen.

All forsking viser at fluor i riktige doser bare har positiv helsemessig effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...