Gjest Amatørmamma ;) Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg holder på å skal lave konfirmasjon for datteren, og da lurer jeg på om det er noen her som har en av disse ferdige sangene som man synger før, og etter maten? 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Før-maten-sang, er ikke det litt vel krampaktig? Bedre å ønske velkommen. Senere kan dere sikkert ta en sang. Noen elsker det, noen hater det. Spør konfirmanten selv, da? 0 Siter
Gjest Amatørmamma ;) Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Før-maten-sang, er ikke det litt vel krampaktig? Bedre å ønske velkommen. Senere kan dere sikkert ta en sang. Noen elsker det, noen hater det. Spør konfirmanten selv, da? Jo, det var vel en slik Velkommensang jeg tenkte på. Konfirmanten selv, hun vil ha sanger. (Utrolig nok! ) 0 Siter
Niobe Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Sånn "tvangssynging" av intetsigende sanger ville jeg ikke ha noe av i hverken konfirmasjonen eller bryllupet... Huff og huff. Det er da vitterlig ingen som virkelig synes det er GØY å synge sånne sanger? Man bare MÅ, lliksom. Er mye mer personlig å få noen til å ønske velkommen. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jo, det var vel en slik Velkommensang jeg tenkte på. Konfirmanten selv, hun vil ha sanger. (Utrolig nok! ) kan ikke konfirmanten din søke på nett, eller spørre venner, da... det er jo flott at hun er glad i sang, da! Og da blir det jo helt ok, når selve hovedpersonen trives med det! Lykke til .. *klem* 0 Siter
Gjest En mulighet? Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Her er den vi brukte. Det finnes jo mange da: Men altså... Mel.: Napoleon med sin hær Vi ønsker deg velkommen til xxxxx's store fest Og sangen den skal være til ære for hver gjest Og nå må alle gjøre Sitt beste – så humøret Kan fylle oss med stemning På xxxxx's store dag Så vil vi gjerne takke hver enkelt at du kom Så intet gikk på skakke og ingen plass sto tom Velkommen her til bordet Velkommen små og store Nå skal vi feire xxxxx Nå skal vi kose oss Det er en egen høytid når barna voksne blir Men vi må også huske at de mere fra oss glir Nå vil de ut i verden Så lykke til på ferden Vi gleder oss med konfirmanten På hans store dag Ja, vær så god forsyn dere, Kjære bare spis Og gjør deg godt av maten på ekte nordmanns vis Så åpner vi for festen For sang og spill og resten Vær hjertelig velkommen Og VÆR SÅ GOD Å SPIS! Mel.: Tordenskjold… På denne festens store stund Takker jeg av hjertens grunn Jeg er både glad og stolt Skulle takketale holdt Men skjønt jeg er konfirmert Er jeg ennå litt sjenert Talen kommer meg på tvers Takke vil jeg her på vers Først en takk til mor og far Takk for alt som dere var Dere mente alt så godt Det har jeg forlengst forstått Jeg som her er hedersgjest Takke vil for denne fest Takk fordi at dere kom Takk for store gaveflom 0 Siter
Gjest En mulighet? Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Her er den vi brukte. Det finnes jo mange da: Men altså... Mel.: Napoleon med sin hær Vi ønsker deg velkommen til xxxxx's store fest Og sangen den skal være til ære for hver gjest Og nå må alle gjøre Sitt beste – så humøret Kan fylle oss med stemning På xxxxx's store dag Så vil vi gjerne takke hver enkelt at du kom Så intet gikk på skakke og ingen plass sto tom Velkommen her til bordet Velkommen små og store Nå skal vi feire xxxxx Nå skal vi kose oss Det er en egen høytid når barna voksne blir Men vi må også huske at de mere fra oss glir Nå vil de ut i verden Så lykke til på ferden Vi gleder oss med konfirmanten På hans store dag Ja, vær så god forsyn dere, Kjære bare spis Og gjør deg godt av maten på ekte nordmanns vis Så åpner vi for festen For sang og spill og resten Vær hjertelig velkommen Og VÆR SÅ GOD Å SPIS! Mel.: Tordenskjold… På denne festens store stund Takker jeg av hjertens grunn Jeg er både glad og stolt Skulle takketale holdt Men skjønt jeg er konfirmert Er jeg ennå litt sjenert Talen kommer meg på tvers Takke vil jeg her på vers Først en takk til mor og far Takk for alt som dere var Dere mente alt så godt Det har jeg forlengst forstått Jeg som her er hedersgjest Takke vil for denne fest Takk fordi at dere kom Takk for store gaveflom Der fikk du visst en takkesang samtidig! hehe... Jeg har sakset fra andre konfirmasjoner, bryllup og feter vi har vært i før. Det er en god ide å finne fram hefter du har liggende. En kan jo forandre og legge til så mye en lyster! 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Her er den vi brukte. Det finnes jo mange da: Men altså... Mel.: Napoleon med sin hær Vi ønsker deg velkommen til xxxxx's store fest Og sangen den skal være til ære for hver gjest Og nå må alle gjøre Sitt beste – så humøret Kan fylle oss med stemning På xxxxx's store dag Så vil vi gjerne takke hver enkelt at du kom Så intet gikk på skakke og ingen plass sto tom Velkommen her til bordet Velkommen små og store Nå skal vi feire xxxxx Nå skal vi kose oss Det er en egen høytid når barna voksne blir Men vi må også huske at de mere fra oss glir Nå vil de ut i verden Så lykke til på ferden Vi gleder oss med konfirmanten På hans store dag Ja, vær så god forsyn dere, Kjære bare spis Og gjør deg godt av maten på ekte nordmanns vis Så åpner vi for festen For sang og spill og resten Vær hjertelig velkommen Og VÆR SÅ GOD Å SPIS! Mel.: Tordenskjold… På denne festens store stund Takker jeg av hjertens grunn Jeg er både glad og stolt Skulle takketale holdt Men skjønt jeg er konfirmert Er jeg ennå litt sjenert Talen kommer meg på tvers Takke vil jeg her på vers Først en takk til mor og far Takk for alt som dere var Dere mente alt så godt Det har jeg forlengst forstått Jeg som her er hedersgjest Takke vil for denne fest Takk fordi at dere kom Takk for store gaveflom *pinlig*....? synes jeg, selv om jeg synger med av full hals så godt jeg kan. Kan man ikke ta en sang som er lett å synge, der innholdet passer, og så må en av gjestene være kompetent på gitar eller piano? Jeg mener, ikke en sang som er skrevet av amatører, men en som handler om livets gang, og som passer likevel, selv om den ikke er trikset med, evt. bare byttet ut navn til konfirmanten? Hvis det er en sangglad familie... Nei det var visst en dårlig idé...dette også. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Sånn "tvangssynging" av intetsigende sanger ville jeg ikke ha noe av i hverken konfirmasjonen eller bryllupet... Huff og huff. Det er da vitterlig ingen som virkelig synes det er GØY å synge sånne sanger? Man bare MÅ, lliksom. Er mye mer personlig å få noen til å ønske velkommen. Neeei da! I bryllupet mitt hadde forloveren min diktet en sang til meg (hun nektet å holde tale) og den sangen er vel et av de varmeste minnene jeg har fra bryllupet! Jeg vet hvor mye hun la ned i den og den er så fin atte! 0 Siter
Niobe Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Neeei da! I bryllupet mitt hadde forloveren min diktet en sang til meg (hun nektet å holde tale) og den sangen er vel et av de varmeste minnene jeg har fra bryllupet! Jeg vet hvor mye hun la ned i den og den er så fin atte! Joda, nå er det ikke sånne sanger jeg snakker om, men disse standard, ferdigdiktede "Velkommen til bords", "Takk for maten", "kaffevise", og denslags. Min forlover sang forøvrig både under vielsen og festen, begge deler meget minneverdig 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Dropp det, for guds skyld! Det er INGENTING som er mer pinlig enn denne type allsang ved bordet! 0 Siter
nilia Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Heisann! Her er de sangene vi brukte i bryllupet vårt: Velkommensang: Mel:Napoleon med sin hær... Vi ønsker alle sammen velkommen til vår fest! Og sangen den skal være til ære for hver gjest. Og nå må alle gjøre sitt beste - så humøret kan fylle oss med stemning. Velkommen hit til fest. Så vil vi gjerne takke hver enkelt at du kom- så intet gikk på skakke og ingen plass ble tom! Velkommen her til bordet-velkommen små og store! Her er det plass til alle, og her er hjerterom. Ja, vær så god- forsyn dere- Kjære, bare spis- Og gjør deg godt av maten på ekte nordmanns-vis! Så åpner vi for festen- for spill og sang og resten. Vær hjertelig velkommen- og vær så god og spis! Takk for maten sang: Mel: Da klokka klang... Til slutt vi sier takk for mat, for alle ting på disse fat. Vårt vertskap håper du er mett, at du har likt hver rett. Vi reiser oss fra dette bord, og sier takk for mat i kor. Så tar vi til med sang og spill, vi oss riktig kose vil. Har også kaffevise hvis det er ønskelig? Vennlig hilsen 0 Siter
pip Skrevet 15. mars 2005 Skrevet 15. mars 2005 Jeg synes det er finest om man velge ren sang som egner seg som allsang, men som er en sang man kjenner fra før, og som man liker å synge. Hva man liker da er jo smak og behag, men her kan man finne noe som passer de fleste: http://www.allsang.net/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.