Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg er litt i villrede om dagen, da jeg er litt usikker på om jeg skal følge opp familiens ønsker om at jeg skal fortsette å få psykiatrisk hjelp eller fortsette i mitt eget spor. Personlig synes selvfølgelig ikke jeg at jeg lider av hverken det ene eller det andre, og synes det er veldig vanskelig og ubehagelig å gå til psykolog/psykiater. Har egentlig ikke så mye å fortelle og mener det er mer enn nok av andre folk som trenger hjelpen mer enn meg. I nesten et år gikk jeg til psykiater pga at det ble oppdaget at jeg har en tendens til å kutte meg opp en gang i blant og har spist Cipralex siden da. ( Ikke noe alvorlig, kun småskrammer). Har også en tendens til å overdrive ting. Det er jeg klar over. Jeg drikker for mye når det er fest og moro og jeg klarer ikke slutte å spise selv om jeg er langt over grensen til mett. Min mor mener jeg er for gammel til å være så opptatt av kropp som hun mener jeg er. Jeg synes jeg har noen kilo for mye, men pga av overspisingen klarer jeg jo ikke å kvitte meg med de. Veier 67 kg, men vil ned til 60. Er 183 høy. Den siste måneden harjeg gått opp 4 kg. Regner med at det er pga av at jeg har begynt å trene nesten hver dag. Så den veien til vektreduksjon kan jeg se langt etter. Jeg vet egentlig ikke helt hva det er jeg spør om og hvorfor jeg spør. Mulig jeg vil ha en annens objektive mening på at jeg er sunn og frisk og kun lider av den samme folkesykdommen som så mange andre også har fått pga dagens høye krav. Skjønner du hva jeg mener?Med vennlig hilsen Aniko

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177810-bare-lurer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kutte seg opp er ikke normalt hos folk som er helt friske. Ei heller det å tro at man veier for mye når man er 67 kg og over 180 høy.

Din mor har nok rett i at du er sykelig opptatt av vekt, og du trenger hjelp før du havner utpå med en skikkelig spiseforstyrrelse.

Dessuten må du vel plages av noe siden du kutter deg opp? Som sagt er det vel ikke helt normalt- og dessuten skadelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/177810-bare-lurer/#findComment-1191261
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...