Peter01 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg går på cipralex pga depresjoner og har i tillegg fått utskrevet stesolid for de tyngste periodene jeg har innimellom. Legen anbefaler meg å ta 5mg inntil 2 ganger daglig i disse periodene. Spørsmålet mitt er om jeg kan bruke rivotril. Jeg har en pakke rivotril 2mg hjemme som jeg ikke har fått av legen. Istedet for å bruke penger på legetime og ny resept på stesolid neste gang jeg skal ha mer så kan jeg vel kanskje bruke den rivotrilen som jeg har liggende? Hvilken dose rivotril tilsvarer ca det jeg tar i stesolid 2*5mg pr dag? Kun i de tøffeste periodene alltså. Jeg går også til psykolog. Tenkte bare det kunne være ok å ta rivotrilen fremfor å kaste den. Sparer jo litt penger og arbeid, men skulle visst sikkert hvor forskjellen ligger på disse to medisinene. Tilsvarer f.eks 5 mg stesolid 1 mg rivotril? Virker de på samme måte? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/177972-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-%C3%A5-svare-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.