annegunn Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Jeg hadde ikke klart å spare på Harry Potter, så da var du flink! Her i huser så sloss vi om den, så det lå tre bokmerker inne i boka samtidig Jentungen synes det er skrekkelig urettferdig at den neste kommer på engelsk først - for da får jeg lest den før henne. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 "Krimroman med middelaldermiljø, munker, kloster, tro (og overtro). Og en av bøkene på topp 100 listen over verdens beste bøker." Og glimrende hvis man liker å lese side opp og side ned med møysommelige beskrivelser av portaler etc. :-) Og de sier han som skrev American Psycho er syk som bruker 16 sider på å beskrive et stereoanlegg...:-) Men neida - glimrende bok, om enn noe vel tungrodd på en del steder. "..............................." Tungrodd muligens - men de detaljerte beskrivelsene man finner enkelte steder gir til gjengjeld bokens miljø en svært stor grad av troverdighet. Selv opplevde jeg boken som en type roman man ikke greier å legge fra seg før siste side er lest ;-) Ved alle tre gjennomlesninger jeg har hatt av den. 0 Siter
lurulf Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Jentungen synes det er skrekkelig urettferdig at den neste kommer på engelsk først - for da får jeg lest den før henne. Vi venter til den norske utgaven kommer ut. Jeg har prøvde å lese Harry Potter på engelsk, men blir så forvirret av at navnene ikke er de samme... 0 Siter
Gjest Mage gode norske forfattere også Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Jeg liker gunnar Staalesen og Jo Nesbø samt Tom Kristensen. Disse har skrevt en rekke krimbøker som er verdt å få med seg. Har akkurat kjøpt tre stk til gubben i påskepresang. God påske. 0 Siter
Prozak Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Tungrodd muligens - men de detaljerte beskrivelsene man finner enkelte steder gir til gjengjeld bokens miljø en svært stor grad av troverdighet. Selv opplevde jeg boken som en type roman man ikke greier å legge fra seg før siste side er lest ;-) Ved alle tre gjennomlesninger jeg har hatt av den. "detaljerte beskrivelsene man finner enkelte steder gir til gjengjeld bokens miljø en svært stor grad av troverdighet." Absolutt. Eco er et prakteksempel på en forfatter som gjør utrolig grundig forarbeid og research før han skriver historiske romaner. "Selv opplevde jeg boken som en type roman man ikke greier å legge fra seg før siste side er lest ;-)" For meg var den ikke så intens, men absolutt å anbefale for de som vil lese noe litt annet enn den vanlige populærliteraturen. "......................................" 0 Siter
annegunn Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Vi venter til den norske utgaven kommer ut. Jeg har prøvde å lese Harry Potter på engelsk, men blir så forvirret av at navnene ikke er de samme... En drøy uke og over 600 sider senere kan jeg takke pent for anbefalingen. Tror jeg må finne meg noe mer av samme mann... 0 Siter
lurulf Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 En drøy uke og over 600 sider senere kan jeg takke pent for anbefalingen. Tror jeg må finne meg noe mer av samme mann... Så flott at du likte boka! Det er alltid spennende å få vite om andre faller for samme bok som jeg selv Jeg vil anbefale deg å lese Tigerens Øye. Det er den første Wilbur Smith boka jeg leste. Den er fra et litt annet miljø enn de fleste andre av bøkene hans, og veldig spennende! 0 Siter
annegunn Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Så flott at du likte boka! Det er alltid spennende å få vite om andre faller for samme bok som jeg selv Jeg vil anbefale deg å lese Tigerens Øye. Det er den første Wilbur Smith boka jeg leste. Den er fra et litt annet miljø enn de fleste andre av bøkene hans, og veldig spennende! Ja, den var knallbra :-) Leste halvparten i palmehelga og resten torsdag/fredag - det ble noen timer i solveggen på hytta. Men noen av skildringene hans kan ta pusten fra de fleste... Det er godt med noen tips innimellom - jeg har grodd litt fast når det gjelder litteratur. En av yndlingene mine er Ken Follett. Leste Nålen da jeg var femten, eller noe sånt, og ble fullstendig betatt. Etter det har jeg lest bøkene hans etterhvert som de har kommet ut. 0 Siter
lurulf Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Ja, den var knallbra :-) Leste halvparten i palmehelga og resten torsdag/fredag - det ble noen timer i solveggen på hytta. Men noen av skildringene hans kan ta pusten fra de fleste... Det er godt med noen tips innimellom - jeg har grodd litt fast når det gjelder litteratur. En av yndlingene mine er Ken Follett. Leste Nålen da jeg var femten, eller noe sånt, og ble fullstendig betatt. Etter det har jeg lest bøkene hans etterhvert som de har kommet ut. Jeg har også lest alle bøkene til Ken Follett, men jeg oppdaget ham senere enn deg. Det er vel bare en 5-6 år siden jeg oppdaget ham. Har du lest Elizabeth George sine bøker? Der er jeg blitt så glad i etterforskerne at det nesten er like spennende å følge dem som å finne morderne... 0 Siter
annegunn Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Jeg har også lest alle bøkene til Ken Follett, men jeg oppdaget ham senere enn deg. Det er vel bare en 5-6 år siden jeg oppdaget ham. Har du lest Elizabeth George sine bøker? Der er jeg blitt så glad i etterforskerne at det nesten er like spennende å følge dem som å finne morderne... Nei, det har jeg ikke. Men det er tydeligvis på tide med en ny lapp i lommeboka :-) Hun er tydelig britisk også, det lover godt for en som er så anglofil som meg. 0 Siter
lurulf Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Nei, det har jeg ikke. Men det er tydeligvis på tide med en ny lapp i lommeboka :-) Hun er tydelig britisk også, det lover godt for en som er så anglofil som meg. Elizabeth George er faktisk amerikaner Men bøkene hennes foregår i England. Her har du mye godt lesestoff å glede deg til! Pass bare på å lese bøkene i rekkefølge, men det sier vel seg selv siden utviklingen til etterforskerne er så sentral... 0 Siter
annegunn Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Elizabeth George er faktisk amerikaner Men bøkene hennes foregår i England. Her har du mye godt lesestoff å glede deg til! Pass bare på å lese bøkene i rekkefølge, men det sier vel seg selv siden utviklingen til etterforskerne er så sentral... Lurt av www.amazon.co.uk med andre ord. Jeg så bare at den neste boka foregår i London... 0 Siter
lurulf Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Lurt av www.amazon.co.uk med andre ord. Jeg så bare at den neste boka foregår i London... Hvilken neste bok? Har hun en ny på vei ut nå? Det var jeg ikke klar over! 0 Siter
annegunn Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Hvilken neste bok? Har hun en ny på vei ut nå? Det var jeg ikke klar over! 'With no one as a witness', ennå ikke utgitt. Står ikke noen utgivelsesdato... Og om du foretrekker norsk må du vel vente ennå lenger. 0 Siter
annegunn Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Hvilken neste bok? Har hun en ny på vei ut nå? Det var jeg ikke klar over! Nei, det ble feil. 6 juni kommer den på amazon.co.uk. 0 Siter
lurulf Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Nei, det ble feil. 6 juni kommer den på amazon.co.uk. Jeg ble så ivrig over at en ny bok er på veg at jeg spurte først og googlet etterpå! Boka skal hete "Ingen var vitne" og kommer også i juni. Jeg har noen av bøkene hennes på engelsk. Men må innrømme at jeg foretrekker å lese norsk når jeg har valget... 0 Siter
annegunn Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Jeg ble så ivrig over at en ny bok er på veg at jeg spurte først og googlet etterpå! Boka skal hete "Ingen var vitne" og kommer også i juni. Jeg har noen av bøkene hennes på engelsk. Men må innrømme at jeg foretrekker å lese norsk når jeg har valget... Det ser ut som om den kom i mars i USA... Det er muligens den engelse utgaven som kommer i juni. Produktiv dame! Ser ut som jeg har 20 bøker foran meg om du får treff på smaken min denne gangen også. Men jeg tror jeg må ha mer Wilbur Smith først :-) Jeg liker godt å lese på engelsk, særlig hvis det betyr at jeg slipper en oversettelse. Men Blå hosiront leste jeg faktisk på norsk - det var det de hadde på den lokale bokhandelen. 0 Siter
lurulf Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Det ser ut som om den kom i mars i USA... Det er muligens den engelse utgaven som kommer i juni. Produktiv dame! Ser ut som jeg har 20 bøker foran meg om du får treff på smaken min denne gangen også. Men jeg tror jeg må ha mer Wilbur Smith først :-) Jeg liker godt å lese på engelsk, særlig hvis det betyr at jeg slipper en oversettelse. Men Blå hosiront leste jeg faktisk på norsk - det var det de hadde på den lokale bokhandelen. Skjønner godt at du tar Wilbur-en først! Når jeg finner en ny forfatter som jeg får sansen for, bruker jeg også å lese det jeg kommer over av vedkommende. Det var slik jeg forleste meg på Wilbur Smith i første (og andre) omgang! Bare pass på å legge inn en pause når blodet og gørret hans hoper seg opp for deg - så du ikke får helt avsmak! Han er en flott forfatter - i passe porsjoner 0 Siter
annegunn Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Skjønner godt at du tar Wilbur-en først! Når jeg finner en ny forfatter som jeg får sansen for, bruker jeg også å lese det jeg kommer over av vedkommende. Det var slik jeg forleste meg på Wilbur Smith i første (og andre) omgang! Bare pass på å legge inn en pause når blodet og gørret hans hoper seg opp for deg - så du ikke får helt avsmak! Han er en flott forfatter - i passe porsjoner He-he... Du sier noe. Han kan skrive sine skildringer, det er sikkert. Og ikke bare de blodige - beskrivelsen av pestens herjinger var temmelig heftige. Det er her gørret kommer inn, eller hva? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.