Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg..pleace???

Anbefalte innlegg

heisann.

håper virkelig noen kan svare meg på det jeg lurer på. jeg har hatt diagnosen panikkangst i 4 år og bruker citalopram for dette. vært veldig dårlig i ca 3 måneder nå,og endelig har de store anfallene gitt seg. men alikevel er jeg langt i fra meg selv. jeg føler meg stort sett trøtt hele tiden, skjelver på hendene, svimmel med en følelse av at bena ikke vil holde meg oppe, går med en uvirkelighetsfølelse hele tiden. jeg har "brenninger" eller angstfølelse i armene hele tiden og tenker stort sett ikke på annet enn angsten...dette er fryktelig slitsomt og jeg er redd jeg aldri skal bli meg selv igjen. kan dette være generalisert angstlidelse? og er det i tilfelle noe jeg kan få for det? f.eks. går det an og øke dosen på mrd. jeg bruker nå, el finnes det noe annet som hjelper for dette? jeg håper at noen kan svare på dette og gi meg et svar? vær så snill, jeg er så sliten nå....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178084-kan-noen-hjelpe-megpleace/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timari

jeg ville ha tatt dette opp med legen og snakket om muligheten for å øke dosen. jeg ville også tatt en seriumkonsentratmåling for å se hvor mye virkestoffer du har i blodet. du kan nok bli litt verre i tiden du trapper opp, men det vil gå over.

Har du noen behandler/lege som du stoler på? Synes du at får noe hjelp av dem? Håper du blir tatt på alvor. Det er uten tvil en forferdelig tilstand å være i

mvh

jeg ville ha tatt dette opp med legen og snakket om muligheten for å øke dosen. jeg ville også tatt en seriumkonsentratmåling for å se hvor mye virkestoffer du har i blodet. du kan nok bli litt verre i tiden du trapper opp, men det vil gå over.

Har du noen behandler/lege som du stoler på? Synes du at får noe hjelp av dem? Håper du blir tatt på alvor. Det er uten tvil en forferdelig tilstand å være i

mvh

Tusen takk Timari! har du hatt dette selv? denne linja er så god å ha, det hjelper å høre andres historier. jeg skal gjøre som du foreslo, har ikke blitt tilbudt det av lege el psykolog. stoler på legen min, og føler at hun tar meg på alvor, men hun er veldig på dette med at jeg må jobbe jobbe jobbe med tankene mine. jeg prøver så godt jeg kan, men det er ikke så enkelt når du føler at tankene og angsten styrer hverdagen din...

Gjest Timari

Tusen takk Timari! har du hatt dette selv? denne linja er så god å ha, det hjelper å høre andres historier. jeg skal gjøre som du foreslo, har ikke blitt tilbudt det av lege el psykolog. stoler på legen min, og føler at hun tar meg på alvor, men hun er veldig på dette med at jeg må jobbe jobbe jobbe med tankene mine. jeg prøver så godt jeg kan, men det er ikke så enkelt når du føler at tankene og angsten styrer hverdagen din...

Jeg er enig i at man skal jobbe med seg selv for å bli kvitt angsten. Men noen ganger så kan angsten være av en slik karakter at en må gi mere hjelp på veien. Kanskje du finner ut av plagene dine etter 10 år, men da har verdifulle år i livet også gått tapt. Vet ikke om hva angsten din skyldes, men ofte tror man også at det kan ha en biologisk årsak og da hjelper det lite å forske på hva som fører til angsten.

Synes også fire år med dine plager er lang tid. Hadde det vært 3 måneder kanskje men..

Har det vært foreslått noen andre tilbud for å hjelpe på problemene dine? jeg er sikker på at legen din er grei men også leger har ulike måter å jobbe på. Noen er veldig opptattt av det kognitive, mens andre fokuserer mer på medisiner. Kanskje en annen lege ville kunne hjelpe deg bedre? kanske ikke ?Sikkert skremmende for deg å tenke på, men du bør ha det litt i bakhodet når du skal overkommme angstproblemet ditt.

Men ta en skikkelig prat med legen og fortell hvor mye tid og krefter dette virkelig tar fra deg. Kanskje dere finner noe som kan hjelpe deg bedre.

ønsker deg lykke til :)

Jeg er enig i at man skal jobbe med seg selv for å bli kvitt angsten. Men noen ganger så kan angsten være av en slik karakter at en må gi mere hjelp på veien. Kanskje du finner ut av plagene dine etter 10 år, men da har verdifulle år i livet også gått tapt. Vet ikke om hva angsten din skyldes, men ofte tror man også at det kan ha en biologisk årsak og da hjelper det lite å forske på hva som fører til angsten.

Synes også fire år med dine plager er lang tid. Hadde det vært 3 måneder kanskje men..

Har det vært foreslått noen andre tilbud for å hjelpe på problemene dine? jeg er sikker på at legen din er grei men også leger har ulike måter å jobbe på. Noen er veldig opptattt av det kognitive, mens andre fokuserer mer på medisiner. Kanskje en annen lege ville kunne hjelpe deg bedre? kanske ikke ?Sikkert skremmende for deg å tenke på, men du bør ha det litt i bakhodet når du skal overkommme angstproblemet ditt.

Men ta en skikkelig prat med legen og fortell hvor mye tid og krefter dette virkelig tar fra deg. Kanskje dere finner noe som kan hjelpe deg bedre.

ønsker deg lykke til :)

hei igjen Timari:) har ikke hatt angst i 4 år sammenhengende, men har gått på medisiner så lenge. hadde første periode for 4 år siden, men da ble jeg bra etter 3 uker. prøvde og kutte ut tablettene nå, men det var da det skar seg. nå har jeg holdt på i nesten 4 måneder...men jeg skal bestille meg en legetime i morgen, så får vi se hva hun mener. noe må gjøres i allefall, for dette orker jeg ikke stort lenger. aner ikke hvorfor jeg har fått angst, men har alltid vært litt småredd for det meste:) moren min hadde noe av det samme på min alder,men hun kom seg igjennom det ganske fort. tusen takk for all hjelp igjen. klem:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...