Gå til innhold

klage på resultat tannregulering?


lizzzie

Anbefalte innlegg

Heisann,jeg er ei jente på 24 år som hadde tannregulering i ungdommsårene.De ble tatt av da jeg var 15 år,og jeg måtte gå med plate ett år etter.

Jeg gjorde dette,men tennene flyttet på seg litt etter litt,og det har nå endt med at jeg har ett STORT mellomrom mellom fortennene.Det ser mindre pent ut og nå har jeg tatt mot til meg og bestilt time hos en kjeveortoped for å se om det er noe som kan gjøres med dette.

Det jeg lurer på er om jeg kan klage på det arbeidet som ble gjort for 9 år siden,og om jeg må betale for "reperasjonene" selv,eller om jeg kan få noe dekket? Spesielt siden de gjorde ett så dårlig arbeide den gangen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 30 år og har samme problem som deg.

Hadde regulering i tenårene og resultatet var greit i noen år før det hele gled tilbake.

For noen år siden anbefalte tannlegen min meg å kontakte en spesialist for å se hva som kunne gjøres - noe jeg ikke har gjort ennå - men ofte tenker på at jeg burde.

Er veldig interessert i å høre om eventuell økonomisk kompensasjon for "dårlig jobb".

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Hei lizzie.

Tenner et en del av et biologisk apparat. En del av tyggefunksjonen der muskler, kjeveledd, tyggevaner, spisevaner og anatomiske forhold spiller inn.

Slikt forander seg over tid og tenner som er regulerte til en posisjon påvirkes av ytre forhold.

Når dine tenner har forandret seg til en ugunstig stilling, burde du tatt dette opp med tannlegen underveis. Da ville det også vært lettere å korrigere den utviklingen som nå skjer.

Når dette er sagt er det viktig å tilføye at som regel kan feilstilling av tenner korrigeres.

For en sikker vurdering av hva som har skjedd og hva som kan gjøres bør du ta kontakt med en tannlege igjen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...