Gjest fortvilet og utålmodig Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Har fått diagnosen "reaktiv depresjon" moderat/til lett. Er det noen ca tidsperpektiv jeg forvente meg ,iforhold til å bli bedre? (Jeg er i beh m psykolog og ad)Vet det er individuellt, men er det noe statestikk på hvor lenge en sånn type depresjon pleier å vare? fortvilet og utålmodig 0 Siter
thinkerbell Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Nesten umulig å gi deg et godt svar. Som du sier er dette individuellt, mye avhengig av livskvalitet før episoden som utløste depresjonen og selvsagt episodens/traumets varighet samt alvorlighetsgrad og vedlikeholdende faktorer. Et annet viktig moment er og hvordan du takler "traumet/påkjenningen", altså om du klarer å sette ord på det du opplever som vanskelig og at du klarer å være tilstede i følelsene når du har samtaler med din behandler om dette. Spør din behandler om hvor lenge vedkommende anser terapi som nødvendig. 0 Siter
Gjest Melancholy Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Siste jeg leste om meg selv var reaktiv depresjon fra 10 års alder. Altså har den var i 15 år. Individuelt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 3-6 mnd. Hvis den varer lengre, bør diagnosen vurderes på nytt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.