Gå til innhold

Reaktiv depresjon..hvor lenge varer den?

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet og utålmodig

Har fått diagnosen "reaktiv depresjon" moderat/til lett. Er det noen ca tidsperpektiv jeg forvente meg ,iforhold til å bli bedre? (Jeg er i beh m psykolog og ad)Vet det er individuellt, men er det noe statestikk på hvor lenge en sånn type depresjon pleier å vare?

fortvilet og utålmodig

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178168-reaktiv-depresjonhvor-lenge-varer-den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

thinkerbell

Nesten umulig å gi deg et godt svar. Som du sier er dette individuellt, mye avhengig av livskvalitet før episoden som utløste depresjonen og selvsagt episodens/traumets varighet samt alvorlighetsgrad og vedlikeholdende faktorer. Et annet viktig moment er og hvordan du takler "traumet/påkjenningen", altså om du klarer å sette ord på det du opplever som vanskelig og at du klarer å være tilstede i følelsene når du har samtaler med din behandler om dette. Spør din behandler om hvor lenge vedkommende anser terapi som nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...