Gå til innhold

Har trygdekontoret lov å fjerne saksdokumenter?

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som vet?

Har blitt innvilget halv mindlertidig uføreytelse. Har anket at det ble midlertidig.

I henvendelsen til behandlerne, skrev trygdekontoret at jeg hadde søkt om midlertidig uføreytelse. Jeg skrev et brev til trygdekontoret og påpekte at jeg hele tiden hadde hatt til intensjon og søke varig uføretrygd. Fikk tilbake et noe vrøvlete svar som i praksiss sa at det ikke spilte noen rolle hva de skrev til bahandlerne, fordi dette er ene og alene trygdekontorets avgjørelse.

Sist gang jeg ba om komplett kopi av min trygdejournal var denne henvendelsen til mine behandlere, og trygdekontorets svar på min henvendlese fjernet. Mitt brev var der fortsatt.

Jeg mener at brevene fra trygdekontoret beviser at min saksbehandler hadde bestemt seg for midlertidig ytelse allerede før h*n hadde sett videre på saken eller innhentet uttalelseer fra mine behandlere. Nå er altså denne koresspondansen fjernet, med unntak av mitt brev.

Koresspondansen har tidligere fulgt med når jeg har bedt om kopi av journalen. Tror den har forsvunnet på omtrent samme tidspunkt som saksbehandleren ble klar over anken.

Jeg skrev flere brev for å be om disse kopiene, samt andre dokumenter som manglet, men fikk til slutt svar om at jeg hadde fått en komplett journal. Dette svaret fikk jeg etter at anken måtte sendes pga tidsfristen. Fikk hjelp til anken fra trediepart. Føler at anken ble skrevet på et skjevt grunnlag fordi trygdekontoret brukte 1 1/2 mnd på å gi meg en "komplett" kopi av journalen. Fikk litt og litt for hver purring jeg skrev.

Har trygdekontoret virkelig lov til å velge ut hvilke dokumenter som skal følge saken, og hvilke som skal makuleres? Trodde at alt måtte arkiveres. Synes det er ganske tvilsomt at de fjerner fra journalen hva de selv har sagt og gjor.

Skal nå prøve å rekonsturere fra tidligere kopier av journaler, hva som egentlig har vært der.

Noen som vet hva som er reglene?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...