Gå til innhold

Innleggelse ved psykiatrisk.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest copper

Kommer vel an på under hvilken paragraf en er.

En bekjent av meg har jeg fått tvangsinnlagt en rekke ganger, men det er først i de senere årene at jeg som pårørende / kontaktperson har blitt spurt om ting og tang ang vedkommende pasient.

Kanskje en positiv utvikling? Ikke vet jeg..

Nils Håvard Dahl, psykiater

Tar forbehold om at det kan skje litt ulikt fra avdeling til avdeling.

Om du blir innlagt som ø.hjelp/og eller utenom vanlig arbeidstid, blir du vanligvis tatt imot av vakthavende lege. Denne har vanligvis med seg en sykepleier i innkomstsamtalen.

Om du møter til en planlagt innleggelse på dagtid, blir du vanligvis mottatt og undersøkt av den som skal være din faste behandler gjennom innleggelsen.

Om du blir tvangsinnlegt, vil du i tillegg bli undersøkt av en spesialist i løpet av første virkedag etter innleggelsen.

Det finnes standarder for hva en skal spørre etter og nedtegne i løpet av en innkomstsamtale.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...