Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Stig Bruset. Kan du anbefale en god og ren fiskeolje?Avisene skriver at fisk kan inneholde for høye doser miljøgifter. Tran renses, men jeg har hørt at det er funnet miljøgifter her også. Helsekosten selger (dyre) fiskeoljer som skal være renset for miljøgifter, noen laget av fiskekjøtt i stedet for fiskelever. Jeg lurer på om det stemmer at helsekost-tran er bedre og renere, og om du kan anbefale et merke. (Husker navnene Pikasol og Eskimo f.eks) De selger også Uso`s choice, en planteolje med omega 3-6-9, men synes tran må være best på vinteren pga D-vitaminet. Takk for svar. Mvh Frk.Svipp

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178436-tran-uten-milj%C3%B8gifter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Med jevne mellomrom kommer det rapporter om at det er funnet miljøgifter i fiskeoljer og SNT fant for høye verdier i flere produkter høsten 2003. En undersøkelse fra det danske forbrukerrådet fra 2002 fant lave verdier i de produktene de testet inkludert Møllers tran og Pikasol. I en test utført av bladet Mat & Helse, ble Eskimo 3 kåret til det beste produktet ut fra flere måleparametre. Alle de du nevner er derfor ok. Når det gjelder plantekilder til omega 3 er det sjelden noe problem med miljøgifter. De rikeste oljene er hamp, linfrø og raps. Som du riktig påpeker inneholder ikke planteoljer vitamin D som etter min oppfatning er den hyppigste ernæringsmangel vi ser.

• 3 uker senere...
Gjest Urtica

Med jevne mellomrom kommer det rapporter om at det er funnet miljøgifter i fiskeoljer og SNT fant for høye verdier i flere produkter høsten 2003. En undersøkelse fra det danske forbrukerrådet fra 2002 fant lave verdier i de produktene de testet inkludert Møllers tran og Pikasol. I en test utført av bladet Mat & Helse, ble Eskimo 3 kåret til det beste produktet ut fra flere måleparametre. Alle de du nevner er derfor ok. Når det gjelder plantekilder til omega 3 er det sjelden noe problem med miljøgifter. De rikeste oljene er hamp, linfrø og raps. Som du riktig påpeker inneholder ikke planteoljer vitamin D som etter min oppfatning er den hyppigste ernæringsmangel vi ser.

Det har nå kommet en ny fra firmaet Nordic Naturals. Denne er helt

ren og fri for miljøgifter.

Les mer her: nordicnaturals.com

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...