Gjest Russel Skrevet 26. mars 2005 Skrevet 26. mars 2005 Var dette til meg? Mars 2005 Friluftsliv Historie og kultur Reis dit Overnatting Abonner på vår nyhetsbrev Jersey Kun et steinkast fra frankrikes kystlinje og forankret til den engelske kanalen finner man fantastiske Jersey, kanskje den mest eksotiske av de Britiske øyer. Jersey har mye å tilby enhver og det eventyrlige landskapet, den dramatiske kystlinjen, den engelske gjestfriheten og et fantastisk godt og variert kjøkken gjør sitt til at en ferie her sjelden mislykkes… Ann Askim Det Britiske Turistkontor [email protected] Friluftsliv back to top Gåturer og sykling Jersey er naturelskernes paradis - og da finnes det vel ikke noen bedre måte å nyte den flotte naturen på enn å ta seg en lang spasertur eller leie sykkel rundt i den oppfriskende naturen! Denne perlen av en øy kan skryte av hele 79 kilometer med grønne stier som er spesielt beregnet på turgåing og sykling. For de spesielt garvede turgåere finnes også guidede gå og sykkel turer lett tilgjengelig. Mer informasjon: www.jersey.com/walking www.jersey.com/cycling Nydelig vær for hagebesøk Så er det også offisielt at Jersey er den “brightest” destinasjonen noen kan reise til med flere dager sollys enn noen av de andre Britiske øygruppene. Det milde klima gjør at blomster, planter og trær gror godt og folket på Jersey er mer enn stolt over å vise frem både offentlige og private hager. Besøkende får muligheten til å se og lukte på fire forskjellige typer orkideer og også den kjente Jersey Lilly. www.jersey.com/floral Bli Aktiv! En fersk undersøkelse viser nå at Jersey er en av de aller beste destinasjonene når det kommer til utendørsaktiviteter! Her kan man velge mellom hele 30 forskjellige aktiviteter alt fra tradisjonell vindsurfing og abseiling, til blokarting og coaststeering. Uansett hva du måtte velge å gjøre hjelper Pure Jersey Ventures deg med alt fra utstyr til instruksjoner for å passe på at du får den optimale opplevelsen på ferien din. www.activejersey.com/ Historie og kultur back to top Fantastiske Bohemia Bohemia Bar og Restaurant har nettopp blitt tildelt en Michelin stjerne etter å kun ha vært åpen i to år og man kan allerede i dag finne restauranten både i Michelin håndboken for Storbritannia og Irland 2005. Siden Bohemia åpnet 24. April 2003 har de klart å lage seg et godt rykte for sin utsøkte mat i moderne og stilig omgivelser. Mer informasjon: Bohemia www.jersey.com/food Ut av det blå… Menneskene på Jersey har naturlig nok i århundrer hatt et nært kjærlighetsforhold til sjøen. I 2005 finner man et gjennomgående maritimt tema i alle festivaler og begivenheter på øya. Det Maritime Museumet på Jersey ligger i St Heliers historisk havneområde og vil bli kjernen av happenings dette året. I tillegg til at det er et flott havneområde kan man også flotte maritimt inspirerte utstillinger gjennom hele sommeren. www.jerseyheritagetrust.org www.jersey.com Reis dit back to top Jersey Zoo Conservation Trust Bedre kjent som Jersey Zoo, samarbeider med kollegaer på Sumatra for å beskytte Orangutangene og deres miljø. Dette utgjør også en liten del som blir utført av den Jerseybaserte stiftelsen. Conservation Trust/Jersey Zoo opererer med senter over hele verden, dette er senter som jobber med å forbedre vilkårene for dyr som er I ferd med å bli utryddet I verden. Vil du lese mer om dyreparken og deres besøkstider klikk på linken under. www.durrellwildlife.org BA Å komme seg til Jersey er også lett med British Airways. Både fra Manchester og London går det stadig fly og man kan gå in på websiden under for å få den siste oversikten på deres timeplan. www.ba.com RunWay Unitur RunWay Unitur er Jerseys ledende spesialist i Norge og kan tilby direkte charterturer fra både Oslo og Bergen rett til denne vakre øya. www.runway.no Overnatting back to top Merton hotell klar for en ny sesong Merton Hotell som er et av de meste populære hotellene på Jersey, gjør seg for øyeblikket klar til å yte maksimalt med service nettopp for deg denne sesongen. Hotellet kan by på tre restauranter, underholdning på nattestid, og en enestående ’Kids Sone’ klubb som er best kjent for sin tropiske Aquadome som er et varmt og innendørs svømmebasseng med 80 meter vannsklie, sauna, spa og et splitter nytt trenings senter. Her kan både voksne og barn kose seg året rundt og flott er det også at hotellet ligger kun ti minutter gange unna sentrum av St.Helier og stranden. Merton hotel www.jersey.com YHA åpner sine dører Jersey sitt første YHA herberge åpner endelig dørene! En del av den viktorianske skolen Haut de la Garenne har nå blitt omgjort til et fantastisk og nyoppusset ungdomsherberge. Plassert på østkysten av Jersey med sikt mot Frankrike ligger herberget og overnatter man her er man kun en liten spasertur fra den majestetiske Mont Orgueil borgen. YHA © British Tourist Authority 2003, All rights reserved Hvis du ikke ønsker å motta informasjon fra oss i fremtiden klikk her: Privacy Policy VisitBritain (British Tourist Authority) ønsker ikke å bruke dine opplysninger uten din tillatelse. Du bestemmer selv. Dine opplysninger blir oppbevart i vår database og vil primært bli brukt til å sende deg informasjon om dine reiseinteresser. Ved noen tilfeller kan opplysningene også bli brukt til statistiske undersøkelser. Om de blir brukt til dette vil de statistiske rapportene på ingen måte avsløre personers identitet. Dine opplysninger kan sendes til VisitBritain kontor i andre land for gjennomgang og lagring. I så tilfelle sørger vi for at all personlig informasjon blir beskyttet i henhold til norsk lovgivning. VisitBritain backs the bid! Make Britain Proud and join VisitBritain by registering your support for the London 2012 Olympic and Paralympic Bid at http://www.london2012.com The information contained in this e mail and its attachments is intended only for the above-mentioned recipient/s and, unless otherwise stated, copyright of any material transmitted shall remain vested in this company. The contents may also be confidential and/or protected by legal privilege. If this is mail has come to you in error, please contact the sender immediately to let them know. You are not entitled to make any use of it whatsoever. We believe, but do not warrant, that this e mail is virus free and you should take full responsibility for virus checking. We reserve the right to monitor all e mail communications passing through our internal and external networks. 0 Siter
Gjest Russel Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Var dette til meg? Hva tror du?? Se ukens gode kjøp på www.rimi.no Ha en fin dag! Middagsforslag fra RIMI - uke 13, 2005 mandag: Kyllingbryst med grillede grønnsaker Maks 20 min. Handleliste: kyllingbryst paprika aubergine squash rød løk sitroner timian For ekstra smak: hvitløk og chili tirsdag: Grønn fiskesuppe Maks 20 min. Handleliste: torsk spinat , frossen poteter løk fiskebuljong melk For ekstra smak: muskatnøtt, crème fraiche Tilberedning>> Tilberedning>> onsdag: Spekeskinke med lune poteter Over 20 min. Handleliste: spekeskinke (evt. Parmaskinke) poteter balsamicoeddik olivenolje persille løk tomater torsdag: Pasta Marinara Over 20 min. Handleliste spaghetti hermetiserte tomater hvitløk løk skalldyrmix i lake For ekstra smak Tilsett 1 dl hvtvin sammen med de hermetiserte tomatene. Tilberedning>> Tilberedning>> fredag: Thailandsk svinefilet med nudler Over 20 min. Handleliste: svinefilet purre hvitløk kokosmelk ingefær , fersk eller malt kjøttbuljong nudler For ekstra smak: chili lørdag: Rosmarinkoteletter Maks 20 min. Handleliste: svinekoteletter rosmarin buljong ris salat Tilberedning>> Tilberedning>> søndag: Provencemarinert laks Maks 20 min. Handleliste: laks provence krydder poteter rucculasalat balsamico eddik sitron Tilberedning>> www.rimi.no Meld meg av e-post liste 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Hva tror du?? Se ukens gode kjøp på www.rimi.no Ha en fin dag! Middagsforslag fra RIMI - uke 13, 2005 mandag: Kyllingbryst med grillede grønnsaker Maks 20 min. Handleliste: kyllingbryst paprika aubergine squash rød løk sitroner timian For ekstra smak: hvitløk og chili tirsdag: Grønn fiskesuppe Maks 20 min. Handleliste: torsk spinat , frossen poteter løk fiskebuljong melk For ekstra smak: muskatnøtt, crème fraiche Tilberedning>> Tilberedning>> onsdag: Spekeskinke med lune poteter Over 20 min. Handleliste: spekeskinke (evt. Parmaskinke) poteter balsamicoeddik olivenolje persille løk tomater torsdag: Pasta Marinara Over 20 min. Handleliste spaghetti hermetiserte tomater hvitløk løk skalldyrmix i lake For ekstra smak Tilsett 1 dl hvtvin sammen med de hermetiserte tomatene. Tilberedning>> Tilberedning>> fredag: Thailandsk svinefilet med nudler Over 20 min. Handleliste: svinefilet purre hvitløk kokosmelk ingefær , fersk eller malt kjøttbuljong nudler For ekstra smak: chili lørdag: Rosmarinkoteletter Maks 20 min. Handleliste: svinekoteletter rosmarin buljong ris salat Tilberedning>> Tilberedning>> søndag: Provencemarinert laks Maks 20 min. Handleliste: laks provence krydder poteter rucculasalat balsamico eddik sitron Tilberedning>> www.rimi.no Meld meg av e-post liste hva i huleste er dette? Var det beregnet på meg? 0 Siter
Gemini Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 hva i huleste er dette? Var det beregnet på meg? Bare ignorer Russel. Han skriver mye rart på flere forum her... 0 Siter
Gjest Russel Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 hva i huleste er dette? Var det beregnet på meg? Spør du meg,spør eg deg. Hva faen snakker du om?? 0 Siter
Gjest Russel Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 hva i huleste er dette? Var det beregnet på meg? NYHETSBREV » Ukens nyhetsbrev » Bestill nyhetsbrev Din handlekurv » Din ordrestatus » Slik handler du Start Musikk » Velg kategori - Best of the Best - Blues - Country - Electronica - Filmmusikk - Hip Hop - Hardrock/Metal - Jazz - Klassisk - Musikk DVD - Norsk - Pop & Rock - Reggae - Samlinger - Singler - Soul & RnB - Techno & Trance - World music » Flere kategorier - Avslappning - Bryllup - Disco - Disney - Easy Listening - Funk - Karaoke - Latin - Musikal - Punk - Ringenes Herre - Unplugged - Kampanjer - Kommende - Nice Price fra 49 kr - Nyheter - Opprydningssalg - Topplisten - Alle Månedens CD - Super Audio CD Film Spill Musikk-DVD Downloads Partnere Kundeservice information HURTIGSERVICE » Ny kunde » Glemt ditt passord » Endre dine personlige opplysninger » Personvernerklæring Enkelt å handle Velg f.eks. en film eller en bok, klikk på knappen "Til kassen" og legg din bestilling. Stort sortiment Over 100.000 titler innen musikk, film, bøker og spill - alt i samme butikk. Raske leveranser Normal leveringstid er 2-6 arbeidsdager. Sikker betaling Velg mellom fakturabetaling eller kredittkort (alltid kryptert). Fraktavgift Aldri mer enn 29 kr pr. bestilling. Ordrestatus Her har du full oversikt over alle dine bestillinger, om de har blitt sendt etc. 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 NYHETSBREV » Ukens nyhetsbrev » Bestill nyhetsbrev Din handlekurv » Din ordrestatus » Slik handler du Start Musikk » Velg kategori - Best of the Best - Blues - Country - Electronica - Filmmusikk - Hip Hop - Hardrock/Metal - Jazz - Klassisk - Musikk DVD - Norsk - Pop & Rock - Reggae - Samlinger - Singler - Soul & RnB - Techno & Trance - World music » Flere kategorier - Avslappning - Bryllup - Disco - Disney - Easy Listening - Funk - Karaoke - Latin - Musikal - Punk - Ringenes Herre - Unplugged - Kampanjer - Kommende - Nice Price fra 49 kr - Nyheter - Opprydningssalg - Topplisten - Alle Månedens CD - Super Audio CD Film Spill Musikk-DVD Downloads Partnere Kundeservice information HURTIGSERVICE » Ny kunde » Glemt ditt passord » Endre dine personlige opplysninger » Personvernerklæring Enkelt å handle Velg f.eks. en film eller en bok, klikk på knappen "Til kassen" og legg din bestilling. Stort sortiment Over 100.000 titler innen musikk, film, bøker og spill - alt i samme butikk. Raske leveranser Normal leveringstid er 2-6 arbeidsdager. Sikker betaling Velg mellom fakturabetaling eller kredittkort (alltid kryptert). Fraktavgift Aldri mer enn 29 kr pr. bestilling. Ordrestatus Her har du full oversikt over alle dine bestillinger, om de har blitt sendt etc. NYHETSBREV » Ukens nyhetsbrev » Bestill nyhetsbrev Din handlekurv » Din ordrestatus » Slik handler du Start Musikk » Velg kategori - Best of the Best - Blues - Country - Electronica - Filmmusikk - Hip Hop - Hardrock/Metal - Jazz - Klassisk - Musikk DVD - Norsk - Pop & Rock - Reggae - Samlinger - Singler - Soul & RnB - Techno & Trance - World music » Flere kategorier - Avslappning - Bryllup - Disco - Disney - Easy Listening - Funk - Karaoke - Latin - Musikal - Punk - Ringenes Herre - Unplugged - Kampanjer - Kommende - Nice Price fra 49 kr - Nyheter - Opprydningssalg - Topplisten - Alle Månedens CD - Super Audio CD Film Spill Musikk-DVD Downloads Partnere Kundeservice information HURTIGSERVICE » Ny kunde » Glemt ditt passord » Endre dine personlige opplysninger » Personvernerklæring Enkelt å handle Velg f.eks. en film eller en bok, klikk på knappen "Til kassen" og legg din bestilling. Stort sortiment Over 100.000 titler innen musikk, film, bøker og spill - alt i samme butikk. Raske leveranser Normal leveringstid er 2-6 arbeidsdager. Sikker betaling Velg mellom fakturabetaling eller kredittkort (alltid kryptert). Fraktavgift Aldri mer enn 29 kr pr. bestilling. Ordrestatus Her har du full oversikt over alle dine bestillinger, om de har blitt sendt etc. - Russel 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 1. april 2005 Skrevet 1. april 2005 Hva tror du?? Se ukens gode kjøp på www.rimi.no Ha en fin dag! Middagsforslag fra RIMI - uke 13, 2005 mandag: Kyllingbryst med grillede grønnsaker Maks 20 min. Handleliste: kyllingbryst paprika aubergine squash rød løk sitroner timian For ekstra smak: hvitløk og chili tirsdag: Grønn fiskesuppe Maks 20 min. Handleliste: torsk spinat , frossen poteter løk fiskebuljong melk For ekstra smak: muskatnøtt, crème fraiche Tilberedning>> Tilberedning>> onsdag: Spekeskinke med lune poteter Over 20 min. Handleliste: spekeskinke (evt. Parmaskinke) poteter balsamicoeddik olivenolje persille løk tomater torsdag: Pasta Marinara Over 20 min. Handleliste spaghetti hermetiserte tomater hvitløk løk skalldyrmix i lake For ekstra smak Tilsett 1 dl hvtvin sammen med de hermetiserte tomatene. Tilberedning>> Tilberedning>> fredag: Thailandsk svinefilet med nudler Over 20 min. Handleliste: svinefilet purre hvitløk kokosmelk ingefær , fersk eller malt kjøttbuljong nudler For ekstra smak: chili lørdag: Rosmarinkoteletter Maks 20 min. Handleliste: svinekoteletter rosmarin buljong ris salat Tilberedning>> Tilberedning>> søndag: Provencemarinert laks Maks 20 min. Handleliste: laks provence krydder poteter rucculasalat balsamico eddik sitron Tilberedning>> www.rimi.no Meld meg av e-post liste NYHETSBREV » Ukens nyhetsbrev » Bestill nyhetsbrev Din handlekurv » Din ordrestatus » Slik handler du Start Musikk » Velg kategori - Best of the Best - Blues - Country - Electronica - Filmmusikk - Hip Hop - Hardrock/Metal - Jazz - Klassisk - Musikk DVD - Norsk - Pop & Rock - Reggae - Samlinger - Singler - Soul & RnB - Techno & Trance - World music » Flere kategorier - Avslappning - Bryllup - Disco - Disney - Easy Listening - Funk - Karaoke - Latin - Musikal - Punk - Ringenes Herre - Unplugged - Kampanjer - Kommende - Nice Price fra 49 kr - Nyheter - Opprydningssalg - Topplisten - Alle Månedens CD - Super Audio CD Film Spill Musikk-DVD Downloads Partnere Kundeservice information HURTIGSERVICE » Ny kunde » Glemt ditt passord » Endre dine personlige opplysninger » Personvernerklæring Enkelt å handle Velg f.eks. en film eller en bok, klikk på knappen "Til kassen" og legg din bestilling. Stort sortiment Over 100.000 titler innen musikk, film, bøker og spill - alt i samme butikk. Raske leveranser Normal leveringstid er 2-6 arbeidsdager. Sikker betaling Velg mellom fakturabetaling eller kredittkort (alltid kryptert). Fraktavgift Aldri mer enn 29 kr pr. bestilling. Ordrestatus Her har du full oversikt over alle dine bestillinger, om de har blitt sendt etc. - Russel 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.