Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en mann på 39 år som har lidd av depresjoner i en 10 års periode, de siste årene hyppigere og hyppigere.

Nå skjer det en gang i måneden,ca en uke av gangen, med påfølgende mangel på matlyst,apati,isolasjon osv.

er i et kjærlighetsforhold, som begynner å knirke i sømmene på grunn av dette.

Går regelmessig til psykolog og i gruppeterapi ved Ullevål sykehus på Efexor.

Men dette er ikke nok!

Finnes det alternative behandlinger som kan vise til positive resultater, tenker på : Akkupunktur,soneterapi,kinesologi,el-sjokk ol

Setter stor pris på et svar.

Hilsen

Thomas B

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178597-depresjoner-og-alternative-behandlinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omega3 og folat er verdt et forsøk.

Dosering: http://www.bipolardisorder.no/forum/openforum/forumsub.asp?id=140

Om du søker litt på nettet finner du info.

Tror forholdet mellom inntak av omega6 og omega3 har en del å si. Vi får i oss for mye omega6 og for lite omega3 gjennom kostholdet..

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Den best dokumenterte behandling mot depresjon innen alternative terapier er johannesurt, som flere studier viser har effekt. Det gjelder særlig lette til moderate depresjoner. Johannesurt bør ikke kombineres med Efexor og du bør kun endre dine medisiner i samarbeid med lege. Ofte brukes også ernæringsstøtte med omega 3 fettsyrer, magnesium og B-vitaminer som uten problem kan kombineres med Efexor.

bugge -jenta

Jeg har svart deg før inne på psykiatri, men vil bare skrive under på magnesium og omega 3 fettsyrer. Det har jeg foreskrevet av min psykiater, sammen med annet som efexor eller cipralex. Ellers ikke bland andre kosttilskudd, da du kan få en negativ effekt.(før du har forhørt deg med lege) Mangel på magnesium kan føre til depresjon.

Vh bugge

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...