Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Grumpy
Skrevet

Det er ikke sikkert de spiller så høyt.

Vi hadde nylig naboene på døra her, fordi de hørte bass og musikkstøy (mente de) til alle tider.

Vi spiller musikk nesten hele tiden...og det er jo ikke helt lydtett her da. Men så ille var det ikke da vi var inne og hørte.

Men vi flytta på høyttaleren, og satte den på bobleplast. Nå er det visst bedre.

Litt bassdunking bør en tåle, men det sier jeg fordi jeg elsker å spille musikk - både vanlig og litt høyt innimellom.

(Vi hører fra dem også, men de spiller så sjelden at jeg aldri kommer på at det skulle gjøre noe ;) )

Øhm...bobleplast?? Kjøp spikes og monter under høyttalerne i stedet, da går lyden og trøkket ut i lufta og ikke ned i gulvet.

Fortsetter under...

Skrevet

Øhm...bobleplast?? Kjøp spikes og monter under høyttalerne i stedet, da går lyden og trøkket ut i lufta og ikke ned i gulvet.

Spikes? Hva er det?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Da kan du glad du ikke bor der vi bor!!

Vi bor i et hus med tre leiligheter, vi bor øverst.

De som bor nederst spiller i ukedagene, på ettermiddag og midt på natta. Å da veldig høyt!! Det høres GODT hos oss for å si det mildt.

I helgene setter de i midten på anlegget. Det begynner ca kl 23 og varer ofte til 5-6 på morgenen. Da spiller de så høyt at vinduer og glass rister opp hos oss. Til og med gulvet vibrerer. Lyden må TV`n vår må skrus høyt opp for at vi i hele tatt skal høre noe.

Om vi har sagt fra? Å JA.. gang på gang..

Synd politet ikke tar sånne saker..

Gjest M.Angelica
Skrevet

Selv om det er tidlig på kvelden?

En må jo regne med littegranne, men akkurat bassdunking er fryktelig irriterende. Jeg har vært på nippet til å banke i taket med langkosten, men det virker altfor snerpete, så det må jeg ikke gjøre. Neste gang jeg hører noe sent på kvelden, dvs etter 22.00 kommer jeg til å banke på hos dem. ...håper bare det er den leiligheten da og ikke de ved siden eller under oss.

Det sies vel at det er etter kl 23 det skal være stilt..?

Eller?

Annonse

Skrevet

De som bor nederst spiller i ukedagene, på ettermiddag og midt på natta. Å da veldig høyt!! Det høres GODT hos oss for å si det mildt.

I helgene setter de i midten på anlegget. Det begynner ca kl 23 og varer ofte til 5-6 på morgenen. Da spiller de så høyt at vinduer og glass rister opp hos oss. Til og med gulvet vibrerer. Lyden må TV`n vår må skrus høyt opp for at vi i hele tatt skal høre noe.

Politiet tar da husbråk-klager etter kl 23???

Gjest M.Angelica
Skrevet

Politiet tar da husbråk-klager etter kl 23???

I større byer har de ikke alltid kapasitet til det. Men det er kanskje ikke tilfelle overalt.

Skrevet

I større byer har de ikke alltid kapasitet til det. Men det er kanskje ikke tilfelle overalt.

Tragisk med slike kapasitetsproblemer.

Det er ganske hårreisende igrunnen, at vi finner oss i at lover og regler ikke håndheves, pga at politiet har for lite penger, i et av verdens aller rikeste land...

Og ikke la meg starte med hva jeg mener om helsevesenet, eldreomsorgen og skole- og barnehagesituasjonen i selvsamme rike land, som ikke har råd til å gjøre det som er pålagt og som brukerne har krav på...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Tragisk med slike kapasitetsproblemer.

Det er ganske hårreisende igrunnen, at vi finner oss i at lover og regler ikke håndheves, pga at politiet har for lite penger, i et av verdens aller rikeste land...

Og ikke la meg starte med hva jeg mener om helsevesenet, eldreomsorgen og skole- og barnehagesituasjonen i selvsamme rike land, som ikke har råd til å gjøre det som er pålagt og som brukerne har krav på...

Er så enig, så enig!

Det er for gale at folk som ringer politiet pga de blir ranet/truet på livet, får beskjed om å ringe tilbake i åpningstiden heller!!

Eller saker der tyvene blir tatt med det de er stjelt, og den blir henlagt!

(Pga økonomi)

Blir forbannet av sånt!!

Gjest rutangis netu
Skrevet

_Hvorfor_ leser jeg alltid samLeie når det står sameie?

Jeg gjør det alltid. Hehe.

c",)

Ja, si det! Hvorfor tenker jeg betandig på samleie når jeg leser navnet på det der forlaget som heter et eller annet med Samlaget? hehe...

Skrevet

Er så enig, så enig!

Det er for gale at folk som ringer politiet pga de blir ranet/truet på livet, får beskjed om å ringe tilbake i åpningstiden heller!!

Eller saker der tyvene blir tatt med det de er stjelt, og den blir henlagt!

(Pga økonomi)

Blir forbannet av sånt!!

Eller tilfeller som der jeg (for en god del år siden) ble forsøkt ranet med kniv på åpen gate av en narkoman. Ble oppfordret til å anmelde det hele, og gjorde det. Brukte "evigheter" på å gå gjennom et foto-arkiv for å forsøke å finne vedkommende. Kan love deg sånt ikke er enkelt med narkomane, som forandrer hårfrisyre/farge/utseende osv oftere enn de fleste andre, ikke minst pga om de blir tatt når de er oppe eller nede (og dermed ser noenlunde normale eller åpenbart narkomane på bildet). Vel - jeg fant omsider vedkommende, og håpet selvsagt at min sak, sammen med andre saker (vedkommende er jo "nødt" til å gjøre andre straffbare handlinger går jeg ut fra), men fikk bare brev om at saken var henlagt.

Det samme da bilen min ble stjålet og ribbet for alt inventar (til og med det meste av fastmonterte ting). Saken henlagt, til tross for at det var kjent gjerningsmann (kjenninger av politiet).

Og jeg har flere eksempler, uten at jeg gidder ramse de opp her nå...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Eller tilfeller som der jeg (for en god del år siden) ble forsøkt ranet med kniv på åpen gate av en narkoman. Ble oppfordret til å anmelde det hele, og gjorde det. Brukte "evigheter" på å gå gjennom et foto-arkiv for å forsøke å finne vedkommende. Kan love deg sånt ikke er enkelt med narkomane, som forandrer hårfrisyre/farge/utseende osv oftere enn de fleste andre, ikke minst pga om de blir tatt når de er oppe eller nede (og dermed ser noenlunde normale eller åpenbart narkomane på bildet). Vel - jeg fant omsider vedkommende, og håpet selvsagt at min sak, sammen med andre saker (vedkommende er jo "nødt" til å gjøre andre straffbare handlinger går jeg ut fra), men fikk bare brev om at saken var henlagt.

Det samme da bilen min ble stjålet og ribbet for alt inventar (til og med det meste av fastmonterte ting). Saken henlagt, til tross for at det var kjent gjerningsmann (kjenninger av politiet).

Og jeg har flere eksempler, uten at jeg gidder ramse de opp her nå...

Det eneste jeg kan si:

SYKT!!!!!

Hvorfor ikke bruke litt av de billonene vi har i oljefond?

Annonse

Skrevet

Nei. Klag! Jeg kjenner problemet, og det går meg på nervene.

Skrevet

Klag til huseieren (hvis du leier da...), ellers ta det opp i eierforeningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...