gutt223 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 hei, gutt på 22 her! da jeg var 7-8 år ble jeg lagt inn på reuvatisme-sykehuset i oslo for noe legene kalte barne-leddegikt. jeg våknet opp en morgen og kunne ikke reise meg, problemet lå visst i knærne. ble heldigvis erklært frisk etter 3 år på piller. (husker ikke hva type)fra jeg var 13-14 år, og fortsatt den dag i dag, har jeg i perioder smerter\stivhet i div ledd. det kan gå mange måneder mellom hver gang dette ubehaget dukker opp, men så vedvarer smertene også en stund når de først kommer..fram til jeg var 18-19 år var smertene og stivheten værst i hofte-ledd, men også litt i skuldere. hoftene mine var noen dager så ille at jeg hadde vondt for å i det heletatt gå normalt uten ekstreme smerter. per i dag er det da stivhet og smerter i (begge) skuldere som herjer mest hos meg.så det er sagt så har jeg aldri drevet aktivt med sport eller noen som helst form for belastende aktivitet. har heller ingen i familien som er plaget med noe lignende.jeg har ved flere anledninger oppsøkt lege opp igjennom årene. de har tatt div prøver, uten å finne ett svar. så har de bare prakket på meg en pillekur for betennelse, i noe som virker (fra deres side) som en enkel løsning i skyggen av det at de faktisk ikke kunne finne ut hva som egentlig er galt med meg...FRUSTRERT!!noen ide om hva som feiler meg?kommer jeg til å være krøpling før jeg fyller 30? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/178935-periodisk-stivhet-og-smerter-i-ledd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Mange ganger finner vi ikke noe sikkert på blodprøver eller røntgenbilder hos pasienter med leddsmerter. Det kan hende at en spesialist i revmatiske sykdommer kunne ta en prøve av leddvæsken under en periode med smerter og at dette kunne gi noe mere svar. Uansett vil behandlingen være smertestillende og betennelseshemmende i første omgang, slik du allerede har fått. Hvis plagene er konstante brukes også andre typer medisiner som har som mål å påvirke selve sykdomsforløpet. Innen alternativ behandling brukes ofte kosttilskudd med omega 3 fettsyrer og tilskudd av en plante som kalles djevelklo, som skal dempe betennelsestilstander i ledd. Noen kan også ha nytte av akupunktur og forsøke å finne ut av om det er noe i kosten de ikke tåler og som bør kuttes ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/178935-periodisk-stivhet-og-smerter-i-ledd/#findComment-1201054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.