Gå til innhold

Sjalusi vs dårlig selvtiliit

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hendviser til en forum post som du har skrevet: http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=72145 - hvor temaet dreier seg om sjalusi. Jeg er en gutt på 19 år som har store problemer med sjalusi imot min egen kjæreste. I forum posten jeg hendviser til, kjenner jeg meg igjen i alle 3 punktene. Jeg tror bunn og igrunn at dårlig selvtillit er det som har ført meg hit jeg er i dag. Jeg er egentlig en veldig åpen person, og har pratet med min kjæreste mange ganger om hvordan situasjonen er. Men det virker bare som hun blir sur og litt oppgitt. Jeg skjønner henne godt. Hun sier at jeg må fokusere på det positive, ikke det negative. Noe som jeg har en tendens til å gjøre veldig mye. Har sagt til meg selv at hvis jeg fokuserer på det negative, vil ikke fallhøyden bli så stor hvis noe negativt skulle skje. Har egentlig vanskelig med å se positivt på noe, bortsett fra tiden jeg bruker sammen med kjæresten. De FÅ gangene jeg får treffe henne. Hun sier han vil bruke tid sammen med familien og vennene også. Tilbake står jeg, som en bortglemt leke, gjemt inne i det mørke skapet. Fin var jeg da jeg var ny, men tiden har slitt på meg. Jeg vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre. Ikke er det noe bra tilbud til behandling der jeg bor heller. (utkant-norge). Og hvis jeg skulle få behandling, ville hele bygda få vite det dagen etterpå. Jeg lurte bare på om du kunne gi meg noen råd?Begynner å miste håpet..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/178955-sjalusi-vs-d%C3%A5rlig-selvtiliit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ditt liv. Vil du bruke det på å tenke negativt og bare leve når kjæresten har tid til å treffe deg?

Nei, jeg vil helst slippe det.. Jeg vil så gjerne se positivt på ting her i livet, men min erfaring tyder på at jeg bare ender opp med skuffelse.

Gjest tjohooo

Nei, jeg vil helst slippe det.. Jeg vil så gjerne se positivt på ting her i livet, men min erfaring tyder på at jeg bare ender opp med skuffelse.

No game, no pain, no gain.

Skuffelse er jo en del av livet det også. Noen takler det bedre enn andre, men du har en mulighet til å snu om på gamle dumme måter å tenke på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...