Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Nils!Jeg er en gutt på 23 som er adopert fra Korea. Jeg var bare at par måneder når jeg kom til Norge. Problemene startet vel for 5-6 år siden, med lettere depresjoner. I 18-19 år alderen hadde jeg et selvmords forsøk, men ble reddet. Har ikke hatt flere selvmords forsøk, selv om selvmords tankene alltid er der. Jeg har ikke selvtillit og er stadig deppa, prøver å skjule det så godt jeg kan. Jeg vil påstå at jeg har et rimelig ok sosialt liv her til lands, har aldri har sosialiserings problem. Problemet er vel at jeg ikke føler meg hjemme her, det er Korea som er hjemmet mitt. Har vært på besøk i hjemmlandet mitt, har aldri hatt det så godt med meg selv som de ukene jeg var der, da var jeg hjemme. Pr. idag føles det som jeg har to muligheter enten å avslutte alt eller å flytte hjem. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179055-adopert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Av de ta alternativene du nevner til slutt, er flytting det absolutt beste.

Om du flytter, vil et av to skje: Du trives, og da blir du der.

Du trives ikke, og da har du muligheten til å flytte tilbake.

Det er mulig jeg er svært gammeldags, men jeg har stor tro på betydningen av røtter. Jeg vil tro at dette er en vanlig problemstilling blant personer som er hentet ut av sitt opprinnelige miljø.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179055-adopert/#findComment-1202119
Del på andre sider

Gjest Timari

hei jeg har selv hatt en veninne som har slitt med identitetsproblemer i forhold til en adopsjon.

du sier at du har to valg her, enten å bli eller å flytte. Trenger det å være så drastisk? Hva er grunnen til at du føler deg mer hjemme i Korea da du kom hit da du var et par måneder gammel? snakker du koreansk? kjenner du kulturen? Er litt redd for at hvis du flytter tilbake igjen så vil du føle deg fremmed der også, og kanskje oppleve nok en krise.

Kanskje det ville vært en ide å studere i Asia en periode? Tenker ikke på at du skal flytte permanent men kanskje ta et studieopphold der en periode hvor du får tenkt litt over ting. Men hvis du er veldig psykisk ustabil nå så kan jo det være en tøff ting å gjøre.

Har forståelse for at du lengter etter å finne dine røtter. Og jeg tror egentlig ikke at svaret jeg har gitt deg har vært så veldig bra heller, men det er heller en bekymring for at du skal bli mer forvirret.

vel håper du finner ut av det.

lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179055-adopert/#findComment-1202202
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...