Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Regelmessig fysisk vold og nedsettende/sårende kommentarer fra yngre søsken, særlig en. Pågikk i noen år. Ingen alvorlige fysiske skader, bare et par forstuinger. Bestandig blåmerker på hele kroppen. Drapstrusler, i ord og i handling. Står over meg med kniv og skriker "jeg skal drepe deg".

Foreldre er til stede en del av tiden men ser ikke hva som skjer. Oppfatter det som vanlig søskenkrangling. Ikke på samme måte i forhold til to andre søsken. Størst, så får ikke lov til å ta igjen eller forsvare meg. Tvinges til å sitte passiv og ta imot slag og spark. Får heller ikke si noe, be om at h*n slutter. Blir sint, truer med selvmord og skader seg selv. Jeg får kjeft, det er min skyld. Det var noe jeg sa som utløste det.

Er dette nnormalt, eller er det noe jeg har lov til å reagere på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179115-mishandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normalt og normalt..jeg har aldri vært sikker på hva det betyr, men at du har lov å reagere på det du opplevde er helt sikkert. Det må ha vært forferdelig å først bli utsatt for vold, med den redselen og smerten det medfører, og sviket fra foreldrene dine som ikke stoppet det, for ikke snakke om hvor grusomt det må kjennes å bli beskyldt for å være ansvarlig for andres handlinger. Og alt dette fra de som står en nærmest..Klart du må ha en eller annen reaksjon på dette. Selv hadde jeg kjent både sinne, fortvilelse, skuffelse, frustrasjon og muligens hat også. Uff, sånt er så lett å vende innover seg selv, for det er ikke lov å ha sånne følelser for andre, er det vel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179115-mishandling/#findComment-1202817
Del på andre sider

kom til å tenke på en ting til. Ikke sikkert det gjelder for deg, men hvis man lever under vanskelige forhold lenge og det en dag tar slutt, så får man ikke nødvendigvis fred likevel, for da fortsetter man med å plage seg selv med selvransakelser, skyldfølelse og selvforakt for at man ikke er sterk nok, at andres virkelighetsoppfattelse gjelder mer enn ens egen og at det ikke er lov å føle som man gjør likevel.. osv..eller driver jeg bare å projiserer mitt eget over på deg nå? Beklager hvis jeg gjør det. Er ikke helt på høyden om dagen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179115-mishandling/#findComment-1202821
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...