Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg leste i ett innlegg her om "den indre kritikeren". Jeg har et helt arsenal av "kritikere" som krever oppmerksomheten på forskjellige måter.

Tiden min går med til å trøste det gråtende barnet. Til å stagge kverulanten og berolige den paranoide. Så er det tilbake til barnet, for hun vil leke. Avbrutt igjen, for fornuften vil ha vasket gulv og laget mat.

Og hele tiden er angsten der for at den ukjente skal ta over, han som er så sterk at en tsunami bare er en krusning i vannet i forhold, men som stadig kommer i nye varianter og gjør det vanskelig å gjenkjennes.

Det er et forferdelig mas. Jeg er sliten og drittlei av å kommanderes hit og dit, og av å følge alle reglene som likevel ikke kan følges, for de endrer seg støtt og stadig. Det er en håpløs oppgave. Og ingen skjønner hva jeg sliter med, men alle har mer rett enn de aner når de sier til meg at jeg er "min egen verste fiende."

Jeg har forsøkt å bekjempe meg selv på alle tenkelige måter: Jeg har rispet, skåret, ruset, sultet og overspist. Nå er jeg bare så sliten, så sliten. Det finnes ingen verre motstander enn seg selv.

Og jeg må slåss med dette uhyre alene, for psykologen min har ikke avtale og jeg har ikke råd til å betale 700 kroner for en time til.

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare dette, eller hvordan jeg skal orke. Har så lyst til å putte i meg sovetabletter og bare sove, sove, sove. Men, det er ikke lov sier fornuften. Så da så..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179231-hvitt-flagg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble nysgjerrig på hva du omtaler som den "ukjente". Hva sier den og hva vil den?

Dersom du er interessert i mer langvarig terapi, så er det synd at du har endt opp hos en terapeut uten driftsavtale. Dersom du bor i Oslo burde det være relativt gode muligheter for at du kan finne en privatpraktiserende terapeut med driftsavtale og som er interessert i å jobbe med den type problemstillinger du skisserer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179231-hvitt-flagg/#findComment-1203818
Del på andre sider

Jeg ble nysgjerrig på hva du omtaler som den "ukjente". Hva sier den og hva vil den?

Dersom du er interessert i mer langvarig terapi, så er det synd at du har endt opp hos en terapeut uten driftsavtale. Dersom du bor i Oslo burde det være relativt gode muligheter for at du kan finne en privatpraktiserende terapeut med driftsavtale og som er interessert i å jobbe med den type problemstillinger du skisserer.

Kjenner bare at det er der, og at det har uhyggelig sterke krefter. Det kan få meg til å gjøre ting jeg ikke vil. Om jeg ikke kan holde ham i sjakk tar han livet av meg, samtidig er det den samme kraften som holder meg i live. Det går ikke an å forstå hva jeg mener. Jeg skjønner det ikke selv heller. Kanskje det er overlevelsesinstinktet mitt som er den ukjente?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179231-hvitt-flagg/#findComment-1203946
Del på andre sider

Kjenner bare at det er der, og at det har uhyggelig sterke krefter. Det kan få meg til å gjøre ting jeg ikke vil. Om jeg ikke kan holde ham i sjakk tar han livet av meg, samtidig er det den samme kraften som holder meg i live. Det går ikke an å forstå hva jeg mener. Jeg skjønner det ikke selv heller. Kanskje det er overlevelsesinstinktet mitt som er den ukjente?

Jeg assosierte "den ukjente" med din styrke, kanskje den kraften som vil ut av kaoset. Men enhver kraft kan selvfølgelig også komme ut av retning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179231-hvitt-flagg/#findComment-1203978
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...