Gå til innhold

vanskelig person på trygdekontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du får fortelle sosialkontoret at de dessverre fortsatt må betale for deg. Da tenker jeg det blir fart på sakene.

Selv opplevde jeg ei trygdekontordame som mente at jeg ikke hadde krav på fødselspenger. Jeg hadde riktignok over 6 måneder med inntekt i de siste 10 månedene før nedkomsten, men hadde ikke vært gravid i alle de 10 kalendermånedene. *himle*

Den var god :))

Fortsetter under...

Gjest helt ufør
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, Dorthe. For noen av de ansatte på trygdekontorene virker det som om de skal betale ut fra egen lommebok.

Personlig har jeg vært veldig heldig med saksbehandler da jeg trengte det, men hørt litt av hvert, ganske mye negativt.

Har ei venninne nå som har søkt om å gå opp fra 50 til 100% uføretrygd og møter ikke noe forståelse fra trygdekontoret, rett og slett ubehagelig dame hun har kontakt med. Legen og min venninne var tidlig ute med å søke om 100% trygd etter 9 mnd. sykemelding. Nå har det gått en måned over det året hun har mottatt sykepenger og får ikke mere penger utover den 50% uføretrygden hun allerede har. "Du behøver ikke ringe før om minst tre uker å høre hvordan det går" var siste svaret hun fikk på trygdekonoret. "Er så mange som har søkt nå" sa damen.

Det er ikke greit for de syke, min venninne har god grunn for å søke. Man blir ikke akkurat bedre av slik behandling, ikke får hun de pengene hun er vant med heller og det reduserer også livskvaliteten. Ikke minst den usikkerheten hun nå daglig føler i denne forbindelse.

Medmenneskelighet hadde det vært godt å føle i denne sammenheng.

Jeg ble nødet til å søke fra 50 til 100% uføretrygd. De sprang omtrent etter meg med søknaskjema og sa at jeg ville få det igjennom uten problemer.

Så det er tydeligvis stor forskjell fra kommune til kommune.

Gjest gi dem ei lekse
Skrevet

ja.. men kvittering/bekreftelser stemplet fra sosialkontoret

Ja, men du trenger ikke å vise kvittering på trygdekontoret. Det er nok å vise fram regning (ta av kvitteringsdelen)

Trygdekontoret har ingenting med hvem, når og hvor regningene er betalt. Så fremt du har regninger for frikortbeløp utstedt på ditt navn har de å gi deg frikort.

Skrevet

Jeg ble nødet til å søke fra 50 til 100% uføretrygd. De sprang omtrent etter meg med søknaskjema og sa at jeg ville få det igjennom uten problemer.

Så det er tydeligvis stor forskjell fra kommune til kommune.

Akkurat.....da har du og jeg opplevd det samme.

Det er jo trist det skal være så stor forskjell fra kontor til kontor.

Som før nevnt, det er syke mennesker de behandler og blir jo ikke bedre av dårlig behandling. Litt forståelse gjør godt, det fikk jeg erfare og satt stor pris på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...