Gå til innhold

hva skjer hvis jeg trenger en pause i studieløpet mitt pga sykdom?

Anbefalte innlegg

Gjest utslitt student

har levd på lån og stipend hele veien + at jeg har fått omgjort noe lån til stipend under sykdom. Nå begynner master til høsten og jeg er virkelig usikker på omjeg bør presse meg selv til å begynne på det det. Jeg er totalt utslitt, deprimert, med angst har daglige gråtetokter+ at jeg ikke er fullstendig frisk fra min fysisk sykdom heller.

jeg vil gjerne gjøre noe annet enn år, men er veldig usikker på om jeg orker å jobbe. Finnes det støtteordninger så jeg eventuelt kan studere et annet fag som ikke er så krevende som master?

Tror ikke det å motta sykepenger og gå hjemme er noen god løsning for meg. Da blir jeg verre.

Men jeg bekymrer meg for at jeg må ta opp enda mere lån.

Noen forslag til hva som kan gjøres?

Fortsetter under...

Scarlett_78

Hei

Leit at du har det vanskelig nå. Jeg tror de fleste universiteter/ høyskoler skal ha en sosionomtjeneste e.l. som kan hjelpe og gi råd med problemer i studiene. Mange studiesteder har også helsetjeneste med psykologer som kan hjelpe med studie relaterte problemer. Vet ikke åssen det er der du studerer??

Lånekassen har også noen ordninger for omgjøring av lån til stipend hvis man blir syk i studietiden, men dette er jeg ikke helt sikker på.

Hvis jeg var deg ville jeg undersøkt om ditt studiested har rådgivere som kan hjelpe deg. Det er mange som blir utbrente i studietiden og da er det sikkert mye bedre å ta en pause og studere noe "lettere".

Lykke til,

klem:)

Scarlett_78

Hei

Leit at du har det vanskelig nå. Jeg tror de fleste universiteter/ høyskoler skal ha en sosionomtjeneste e.l. som kan hjelpe og gi råd med problemer i studiene. Mange studiesteder har også helsetjeneste med psykologer som kan hjelpe med studie relaterte problemer. Vet ikke åssen det er der du studerer??

Lånekassen har også noen ordninger for omgjøring av lån til stipend hvis man blir syk i studietiden, men dette er jeg ikke helt sikker på.

Hvis jeg var deg ville jeg undersøkt om ditt studiested har rådgivere som kan hjelpe deg. Det er mange som blir utbrente i studietiden og da er det sikkert mye bedre å ta en pause og studere noe "lettere".

Lykke til,

klem:)

PS) Så ikke at du skrev at du allerede hadde fått gjort om deler av lånet, så da var kanskje ikke det rådet så relevant... Men som sagt så tror jeg det burde finnes rådgivere på studiestedet ditt som du kan prate med og at dere kan bli enige om en løsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...