Gå til innhold

NHD- serumkonsentrasjon ssri

Anbefalte innlegg

Hei i min uvitenhet spør jeg igjen.

Prøvde å bestille legetime i dag, men som vanlig lang ventetid.

Så derfor er du min eneste rådgiver.

Jeg har nå karret meg opp på nesten 10 mg. Med store bivirkninger, men jeg håper de går over. Ble litt bedre nå i ettermiddag.Puh...

Om jeg nå skulle ha høy serumkonsentrasjon,?? som kanskje er sannsynlig?, er det da ikke å anbefale at jeg bruker så mye som 10 mg?

Er engstelig for medisiner og sykdom som du sikkert har observert.

Kan de som har høyt serumsnivå, ekstrem lang halveringstid som du sa, risikere mere seponeringsplager?, er det noen sammenheng her?

Tenker på min erfaring med seroxat og anafranil.

Og kan cipralex ennå virke positivt om jeg skulle være en av disse sjeldne med ekstrem lang halv.....

Takknemlig for svar!

Mvh "pysete"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179974-nhd-serumkonsentrasjon-ssri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Serumkonsentrajon på Cipralex kan måles etter at en har vært stabil på en dose i minst en uke. Hos sakte meatboliserere etter to uker.

2. Om du er en sakte metaboliserer, kan du greie deg med en mindre dose.

3. Sakte metaboliserere/lang halveringstid, burde ikke gi større seponeringsproblemer. Snarere tvert i mot.

4. Det er fortsatt stort håp om respons. Uansett ville jeg målt serumkons hos deg siden du har hatt såpass mange og spesialle reaksjoner.

1. Serumkonsentrajon på Cipralex kan måles etter at en har vært stabil på en dose i minst en uke. Hos sakte meatboliserere etter to uker.

2. Om du er en sakte metaboliserer, kan du greie deg med en mindre dose.

3. Sakte metaboliserere/lang halveringstid, burde ikke gi større seponeringsproblemer. Snarere tvert i mot.

4. Det er fortsatt stort håp om respons. Uansett ville jeg målt serumkons hos deg siden du har hatt såpass mange og spesialle reaksjoner.

Takk for svar NHD!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...