SoriaMoria Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Jeg stusser alltid litt når det i nyhetene refereres til "Nye Kripos" - synes dette er et snodig navn på en offentlig instans. Som om jeg for å signalisere at jeg hadde endret meg skulle kalt meg Nye Soriamoria, liksom? Men det er kanskje bare meg som stusser på dette navnet? 0 Siter
Gjest primuzmotor Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Sikkert fordi det andre var gammelt. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 "Nye" henspeiler seg forhåpentligvis på at det har skjedd en gjennomgripende og total utskiftning av hele etaten og dets arbeidsmetoder, slik at organet endelig skal tjene den funksjon som intensjonen alltid har vært. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 6. april 2005 Forfatter Skrevet 6. april 2005 Sikkert fordi det andre var gammelt. Hehe - jo'a - jæ ær jo gammal jæ ævv! ;o) 0 Siter
Gjest Grumpy Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Kripos (Kriminalpolitisentralen) ble nedlagt 010105 og erstattet av et nytt organ hvis fulle og hele navn er så langt at de ville brukt hele Dagsrevyen på det hvis de skulle bruke det. Men det heter altså Nye Kripos : http://www.nyekripos.no/ 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 "Nye" henspeiler seg forhåpentligvis på at det har skjedd en gjennomgripende og total utskiftning av hele etaten og dets arbeidsmetoder, slik at organet endelig skal tjene den funksjon som intensjonen alltid har vært. Forvekslet det i farten med SEFO som også har nytt navn.. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 6. april 2005 Forfatter Skrevet 6. april 2005 Kripos (Kriminalpolitisentralen) ble nedlagt 010105 og erstattet av et nytt organ hvis fulle og hele navn er så langt at de ville brukt hele Dagsrevyen på det hvis de skulle bruke det. Men det heter altså Nye Kripos : http://www.nyekripos.no/ Ey! Takk Det er altså et "offisielt kallenavn" på sett og vis (istedet for "Den nasjonale enhet for bekjempelse av organisert og annen alvorlig kriminalitet", leser jeg) ) 0 Siter
Gjest Grumpy Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Ey! Takk Det er altså et "offisielt kallenavn" på sett og vis (istedet for "Den nasjonale enhet for bekjempelse av organisert og annen alvorlig kriminalitet", leser jeg) ) Jepp...snodig navn forresten...de mener tydeligvis at det fins kriminalitet som IKKE er alvorlig da, som resten av politiet steller med? Tror de har hatt det litt travelt der... 0 Siter
Gjest spesialavdeling Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Jepp...snodig navn forresten...de mener tydeligvis at det fins kriminalitet som IKKE er alvorlig da, som resten av politiet steller med? Tror de har hatt det litt travelt der... Ærlig talt, det er da forskjell på kriminalitet. Om man nasker en lue i butikken, så er det kriminielt, men å drepe systematisk andre mennesker er da faktisk mye mer alvorlig! Klart at de vil ha spesialutdannede politi til å etterforske vanskelige saker! 0 Siter
Gjest Grumpy Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Ærlig talt, det er da forskjell på kriminalitet. Om man nasker en lue i butikken, så er det kriminielt, men å drepe systematisk andre mennesker er da faktisk mye mer alvorlig! Klart at de vil ha spesialutdannede politi til å etterforske vanskelige saker! hehe og du er kriminelt humørløs, skjønner jeg... 0 Siter
Mafalda Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Fordi de har New Scotland Yard i London (tidl. Scotland Yard). Skikkelige hermekopper... 0 Siter
soleil Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Hvorfor har jeg lest overskrifta 4 ganger som "Nye Kypros"?? 0 Siter
frosken Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Hvorfor har jeg lest overskrifta 4 ganger som "Nye Kypros"?? Fordi du har lyst til å dra på ferie! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.