Gå til innhold

Skal si de har greie på navn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dååååååååra v.s. Isadååååra.......

Hmm.........samme sorten!!!

DET er jeg HELT enig i!!

Jeg tenkte også på Dååra i tre nøtter til Askepott! ;-))

• Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Freya

27

• Tottlå

18

• Gemini

14

• morsan

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

DET er jeg HELT enig i!!

Jeg tenkte også på Dååra i tre nøtter til Askepott! ;-))

hahaha

Skrevet

"Navnet Leah betyr trøtt eller sliten. Et underlig navn. Kanskje kan navnevalget hatt noe med utseende – eller med synet hennes å gjøre."

Vet ikke lenger hvor jeg skal gjøre av meg, så mye som jeg ler!!!

Hun sleit vel ut Märtha på vei ut da. :)

Skrevet

Hun sleit vel ut Märtha på vei ut da. :)

Ja, hun må ha gjordt det, altså!!!

hohoho

Skrevet

Hmmm..etter å ha lest en del av svarene her, tror jeg bare jeg har en ting å si: håper at jentenes framtidige klassekamerater ikke er like hånlige som dere...

Noe å tenke på før dere evt. diskuterer saken ved middagsbordet mens ungene hører på...?

Ikke at jeg ville kalt mine noe slikt...men det er mange navn jeg synes er like fæle.

Skrevet

Hmmm..etter å ha lest en del av svarene her, tror jeg bare jeg har en ting å si: håper at jentenes framtidige klassekamerater ikke er like hånlige som dere...

Noe å tenke på før dere evt. diskuterer saken ved middagsbordet mens ungene hører på...?

Ikke at jeg ville kalt mine noe slikt...men det er mange navn jeg synes er like fæle.

Nååå, du er vel ikke alltid like prektig du heller? ;)

Diskuterer ikke dette akkurat foran barna da. (Ikke at jeg har noen barn, heller, for den saks skyld.)

:)

Gjest sukksukksukk
Skrevet

Gidder ikke lese alle innlegg, regner med at det er nok av eder og galle der. Men hvorfor er Leah så ille? Bibelsk og flott er det! Synes det er verre med alle de som velger navn etter 10 på topp listene fra SSB.

Og jeg er ingen rojalist, for å ikke få det på meg, mener jeg.

Skrevet

Nååå, du er vel ikke alltid like prektig du heller? ;)

Diskuterer ikke dette akkurat foran barna da. (Ikke at jeg har noen barn, heller, for den saks skyld.)

:)

:))

Skrevet

Gidder ikke lese alle innlegg, regner med at det er nok av eder og galle der. Men hvorfor er Leah så ille? Bibelsk og flott er det! Synes det er verre med alle de som velger navn etter 10 på topp listene fra SSB.

Leah er kjempefint, synes jeg.

Men Isadora? Det er et kosmetikkmerke for meg.

fei1365380229
Skrevet

Er vel litt forskjell på å diskutere "stygge" navn ved middagsbordet og her inne.

Jenta vår syns de som har de styggeste navnene i klassen sin (i følge meg da) er de peneste. Kunne da ikke falle meg inn å si at jeg syns de er grusomme.

skorpionfisken
Skrevet

Men det er jo derfor vi tar det ut her.

Vi er da anstendige mennesker som ikke sier noe sånt offentlig, sammen med andre.

Vi diskuterte det nettopp over fredagskaffen og alle var enige om at hun er en spenstig dame som finner navn på barna som passer til henne selv.

Men, er noen av disse navnene kongelige? Maud var jo det.

fei1365380229
Skrevet

Leah er et fint navn det og om det ikke akkurat er 10 på topp enda, så er det ihvertfall på vei oppover med rasende fart og det spørs vel om farten ikke blir enda raskere nå :o)

Skrevet

Leah er kjempefint, synes jeg.

Men Isadora? Det er et kosmetikkmerke for meg.

Men det er vel oppkalt etter en kvinne ved navn Isadora antakeligvis.

På samme måte som Merzedes er oppkalt etter utviklerens datter, så Merzedes er også et jentenavn. Kanskje ikke veldig utbredt her til lands da... :-)

Skrevet

På samme måte som Merzedes er oppkalt etter utviklerens datter, så Merzedes er også et jentenavn. Kanskje ikke veldig utbredt her til lands da... :-)

Jo, men Merchedes er jo mye finere enn Isadora! :)

Synes nå jeg...

fei1365380229
Skrevet

Foreslår Lilly Merzedes på neste datter.

Skrevet

Men det er jo derfor vi tar det ut her.

Vi er da anstendige mennesker som ikke sier noe sånt offentlig, sammen med andre.

Vi diskuterte det nettopp over fredagskaffen og alle var enige om at hun er en spenstig dame som finner navn på barna som passer til henne selv.

Men, er noen av disse navnene kongelige? Maud var jo det.

Ok, ok... Men det kan jo fort glippe ut synspunkter på sånt, når det gjelder offentlige personer (selv om man ikke ville drømme om å kommentere ungenes klassekameraters navn så ungene hører det.)

Jeg begynner liksom bare å bli litt lei hetsingen av kongefamilien...og jeg er ikke spesielt opptatt av dem eller liker dem spesielt.

Skrevet

Jo, men Merchedes er jo mye finere enn Isadora! :)

Synes nå jeg...

Nei, æsj!!!

Skrevet

Enig, enig, enig.

Men ikke i at navnene er fæle.

Jeg digger nemlig Maud rått, ingenting over, ingeting ved siden av på prinssessefronten. Leah lukter det også fornemt og nesten sublimt av - om enn ikke av helt samme karakter som Maud.

Jeg sa i en annen tråd at Lea er mye finere enn Leah, men når jeg skriver begge ved siden av hverandre, blir jeg usikker. Kanskje jeg går for Leah med h likevel.

Skrevet

Nei, æsj!!!

Jo, det er skikkelig schwung over Merchedes-navnet. Selvsagt på latinamerikanske kvinner. :)

Så er det jo noe med at navnene må passe til hverandre da. Blir feil med Maud Angelica og Leah Isadora, synes jeg. Det blir som Trude Alexis eller Frode Giovanni.

Gjest Leamus idag
Skrevet

Må nesten smile.....

Står på badet og tar på meg mascara, av merket Isadora. Samtidig får jeg "leamus" (uten h da, men allikevel...) på øyet. Går litt senere inn på nettet og leser om den nyfødte Leah Isadora.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...