Gå til innhold

Skal si de har greie på navn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreslår Lilly Merzedes på neste datter.

Pass deg, kanskje Ari komme her om et par dager, og søker litt på navn, og blir kjempe-fascinert av forslaget ditt.

Fortsetter under...

• Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Freya

27

• Tottlå

18

• Gemini

14

• morsan

13

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Må nesten smile.....

Står på badet og tar på meg mascara, av merket Isadora. Samtidig får jeg "leamus" (uten h da, men allikevel...) på øyet. Går litt senere inn på nettet og leser om den nyfødte Leah Isadora.

Hihihih... Leahmus!

Nei, den var litt stygg... :P

Skrevet

Nååå, du er vel ikke alltid like prektig du heller? ;)

Diskuterer ikke dette akkurat foran barna da. (Ikke at jeg har noen barn, heller, for den saks skyld.)

:)

Sikkert ikke. Men jeg synes ofte det blir litt mye hetsing av navngitte personer...

Det ble liksom så ensidig hyl-og-skrik-så-fæle-navn...

Hadde jo blitt litt stusselig å hete Bente eller Hilde - for ikke å snakke om Olaug i den familien?

Skrevet

Hihihih... Leahmus!

Uff!!

Hihihi

Gjest sukksukksukk
Skrevet

Jo, det er skikkelig schwung over Merchedes-navnet. Selvsagt på latinamerikanske kvinner. :)

Så er det jo noe med at navnene må passe til hverandre da. Blir feil med Maud Angelica og Leah Isadora, synes jeg. Det blir som Trude Alexis eller Frode Giovanni.

Beklager å si det, men jeg tror du er litt på bærtur her. Den sammenlikningen er nok litt feil. Her dreier det seg om latinske navn. Å sette vanlige nordiske foran blir å blande epler og pærer.

Gjest Leamus idag
Skrevet

Hihihih... Leahmus!

Enig, men det heter jo det :-)

Annonse

Skrevet

Leah er kjempefint, synes jeg.

Men Isadora? Det er et kosmetikkmerke for meg.

Nå er ikke jeg så veldig opptatt av kosmetikk, det må jeg innrømme. Og det er nok ikke halvparten av verdens befolkning heller(mennene). Og kanskje en håndfull til.

Så, altså : Isadora forbinder jeg kun med ballettdanserinnen Isador Duncan...

Skrevet

Dra te Bloksberg :-)

De er jo der, det var jo der ungen ble født.

Tenk å kunne si at jeg hetter Leah Isadora og er født på Bloksberg...

Det er vel med navn som med så mye annet. Det kommer ikke an på hva det er, men hvordan du bærer det.

Skrevet

Enig, men det heter jo det :-)

Joda, men ikke med h... :)

Skrevet

Beklager å si det, men jeg tror du er litt på bærtur her. Den sammenlikningen er nok litt feil. Her dreier det seg om latinske navn. Å sette vanlige nordiske foran blir å blande epler og pærer.

Er Maud et latinsk navn, da?

Skrevet

Tenker mormor får fart på seg hjem fra Roma nå! :-))

Ja, for tenk at Kjell Magne har kunnet sladre til en av avisene om at Sonja har fått beskjed om barnebarnets ankomst via _mobilsvar_. Bare at en avis klarer å få seg til å publisere en sånn ikke-nyhet... :-(

Skrevet

Sikkert ikke. Men jeg synes ofte det blir litt mye hetsing av navngitte personer...

Hadde jo blitt litt stusselig å hete Bente eller Hilde - for ikke å snakke om Olaug i den familien?

Navnet skjemmer ingen... :)

Man må jo få ha litt uskyldig moro på en fredag.

Gjest Leamus idag
Skrevet

Joda, men ikke med h... :)

Nei, men uttales likt.

Annonse

Gjest sukksukksukk
Skrevet

Er Maud et latinsk navn, da?

Fransk.

skorpionfisken
Skrevet

Men DET hadde vært tøft.

Maud Angelica og Hilde Kathrine...

fei1365380229
Skrevet

Ja, for tenk at Kjell Magne har kunnet sladre til en av avisene om at Sonja har fått beskjed om barnebarnets ankomst via _mobilsvar_. Bare at en avis klarer å få seg til å publisere en sånn ikke-nyhet... :-(

Uff, den linselusa Kjell Magne. Han er bare såååå ekkel. Han er hakket verre enn Ari Behn.

Skrevet

Fransk.

Ok, uansett synes jeg ikke de navnene passer sammen.

Skrevet

Navnet skjemmer ingen... :)

Man må jo få ha litt uskyldig moro på en fredag.

Joda ;-)

Er bare veldig glad for at ingen har uskyldig moro på internett med mine barns navn...

Men, de er vel så herdet som de kan få blitt allerede. Og leser nok ikke på DOL. Ikke i dag, i alle fall :-)

Logitechmusa
Skrevet

Gidder ikke lese alle innlegg, regner med at det er nok av eder og galle der. Men hvorfor er Leah så ille? Bibelsk og flott er det! Synes det er verre med alle de som velger navn etter 10 på topp listene fra SSB.

Og jeg er ingen rojalist, for å ikke få det på meg, mener jeg.

Er nok kombinasjonen av navn som tar kaka, synes jeg.

Skrevet

Uff, den linselusa Kjell Magne. Han er bare såååå ekkel. Han er hakket verre enn Ari Behn.

Ja, han er virkelig ille. Han har ikke vett på å holde kjeft, men bare MÅ skryte til journalistene. "Jeg var der når dronningen fikk beskjeden". og tilsvarende "Jeg-har-snakket-med-den-og-den kjendisen-er-ikke-jeg-tøff-eller"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...