Gå til innhold

Skal si de har greie på navn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det du skrev det, var ikke hetsing av navn?? Hehe, man skal ikke kaste stein når man sitter i glasshus!

Nei, det var _ikke_ hetsing av navn,- jeg mente at de navnene ville passe dårlig sammen med Märtha Louise og Maud Angelica. Man pleier jo å la navnene på søsken være sånn i noenlunde samme gate, ikke sant?

• Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Freya

27

• Tottlå

18

• Gemini

14

• morsan

13

Mest aktive i denne tråden

fei1365380229
Skrevet

Hehe, det var da fælt da! Stavefeil og stavefeil...det er tross alt et egennavn da. Burde liksom skrevet det riktig da:-)

Man kan da vel bestemme hvordan et egennavn skal skrives.

Merzedes - Mercedes - Mersedes.

Gjest polyneser
Skrevet

Nei, det var _ikke_ hetsing av navn,- jeg mente at de navnene ville passe dårlig sammen med Märtha Louise og Maud Angelica. Man pleier jo å la navnene på søsken være sånn i noenlunde samme gate, ikke sant?

Ro ro til fiskeskjær:-) God helg a!

Petrine Eiffel
Skrevet

Man kan da vel bestemme hvordan et egennavn skal skrives.

Merzedes - Mercedes - Mersedes.

Det ble tatt utgangspunkt i bilen Mercedes her, og da er det bare én måte å skrive det på!

Logitechmusa
Skrevet

Hva er feil med den da?

At hun ikke skal hete Anne Marie, eller Kari Mette?

Det er for pompøst etter min mening. Når sant skal sies liker jeg ikke doble navn i det hele tatt.

Skrevet

Må nesten smile.....

Står på badet og tar på meg mascara, av merket Isadora. Samtidig får jeg "leamus" (uten h da, men allikevel...) på øyet. Går litt senere inn på nettet og leser om den nyfødte Leah Isadora.

Lea(H)Be(H)n, blir det det samme som leamus i benet? :-)

fei1365380229
Skrevet

Det ble tatt utgangspunkt i bilen Mercedes her, og da er det bare én måte å skrive det på!

Ja det er klart, men man kan jo gjøre det om hvis man synes det er penere med z f.eks.

Så blir det jo mer eget enn bilens navn også, men tviler på at det blir et inn-navn i Norge før prinsessen får sin 3.dje datter :o)

Skrevet

Ro ro til fiskeskjær:-) God helg a!

Ror ikke jeg ;-) Som jeg skrev: Det ville være litt stusselig å hete .... _i_ _den_ _familien_

God helg selv ;-)

Petrine Eiffel
Skrevet

Ja det er klart, men man kan jo gjøre det om hvis man synes det er penere med z f.eks.

Så blir det jo mer eget enn bilens navn også, men tviler på at det blir et inn-navn i Norge før prinsessen får sin 3.dje datter :o)

Skjønn poenget her da...det ble sagt i en setning ala: bilen Merzedes er oppkalt etter.... Da ER det bare EN måte å skrive det på!!! Hvis man velger dette selv, kan man endre på det...

Skrevet

Det er bra vi har noen til å passe på, når slike alvorlige feil blir begått... ;-)

Skrevet

Ikke alltid det, nei! Jeg vet om to søstre, hun eldste heter Alexandra Celine og hun yngste heter Gerd...

fei1365380229
Skrevet

Skjønn poenget her da...det ble sagt i en setning ala: bilen Merzedes er oppkalt etter.... Da ER det bare EN måte å skrive det på!!! Hvis man velger dette selv, kan man endre på det...

Javel, fikk bare med meg navnet jeg da og sakset det derfra. Stor feil :o)

Så spennende forresten at du vet hvordan Mercedes skrives.

Skrevet

Ikke alltid det, nei! Jeg vet om to søstre, hun eldste heter Alexandra Celine og hun yngste heter Gerd...

Hehehe! Hørtes ut som smaken til foreldrene endret seg drastisk fra nr. 1 til nr. 2.

Men jeg må si at jeg liker Gerd bedre en Alexandra Celine, for min del. :)

Skrevet

Hehehe! Hørtes ut som smaken til foreldrene endret seg drastisk fra nr. 1 til nr. 2.

Men jeg må si at jeg liker Gerd bedre en Alexandra Celine, for min del. :)

Hvilket av navnene som er "finest" går det an å lage en milelang diskusjon ut av, ihvertfall her på DOL! ;)

Men at det skal kunne gå an å velge _så_ forskjellige navn på to søstre, er for meg litt snodig.. Menmen, hver sin smak!

Skrevet

Hvilket av navnene som er "finest" går det an å lage en milelang diskusjon ut av, ihvertfall her på DOL! ;)

Men at det skal kunne gå an å velge _så_ forskjellige navn på to søstre, er for meg litt snodig.. Menmen, hver sin smak!

Ja, derfor skrev jeg "for min del". :)

Skrevet

*he he* ja!

Men hva skulle en eventuell gutt hete for å i det hele tatt komme i nærheten av dette?

Noah Franciscus?

*LOL*

Skrevet

Ja, kanskje det er reinkarnasjonen av gamle Wojtyla? :)

Synd det ikke ble en gutt da så kunne de kalt ham Jon Pål :o)

Skrevet

Glemte at dattera de het det. Flott navn Angelica. *ro, ro, ro......*

Den første M'en er et flott navn da.

Nemlig hehe

Skrevet

Synd det ikke ble en gutt da så kunne de kalt ham Jon Pål :o)

Hehe... :)

Eller John Paul, etter The Beatles. :)

John Paul Ringo George hadde vært fint.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Hva er feil med den da?

At hun ikke skal hete Anne Marie, eller Kari Mette?

Merkverdig spørsmål! Hva er *feil* med smak sånn generelt? Er det så enkelt å alltid forklare hvorfor man liker blått, men ikke kan fordra rødt f.eks? Noen ting appelerer til en, andre ting gjør det ikke. Syns du det er en personlig fornærmelse at en del ikke liker et navnevalg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...