Katt-ja Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Og det du skrev det, var ikke hetsing av navn?? Hehe, man skal ikke kaste stein når man sitter i glasshus! Nei, det var _ikke_ hetsing av navn,- jeg mente at de navnene ville passe dårlig sammen med Märtha Louise og Maud Angelica. Man pleier jo å la navnene på søsken være sånn i noenlunde samme gate, ikke sant? 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Hehe, det var da fælt da! Stavefeil og stavefeil...det er tross alt et egennavn da. Burde liksom skrevet det riktig da:-) Man kan da vel bestemme hvordan et egennavn skal skrives. Merzedes - Mercedes - Mersedes. 0 Siter
Gjest polyneser Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Nei, det var _ikke_ hetsing av navn,- jeg mente at de navnene ville passe dårlig sammen med Märtha Louise og Maud Angelica. Man pleier jo å la navnene på søsken være sånn i noenlunde samme gate, ikke sant? Ro ro til fiskeskjær:-) God helg a! 0 Siter
Petrine Eiffel Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Man kan da vel bestemme hvordan et egennavn skal skrives. Merzedes - Mercedes - Mersedes. Det ble tatt utgangspunkt i bilen Mercedes her, og da er det bare én måte å skrive det på! 0 Siter
Logitechmusa Skrevet 8. april 2005 Forfatter Skrevet 8. april 2005 Hva er feil med den da? At hun ikke skal hete Anne Marie, eller Kari Mette? Det er for pompøst etter min mening. Når sant skal sies liker jeg ikke doble navn i det hele tatt. 0 Siter
tonie Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Må nesten smile..... Står på badet og tar på meg mascara, av merket Isadora. Samtidig får jeg "leamus" (uten h da, men allikevel...) på øyet. Går litt senere inn på nettet og leser om den nyfødte Leah Isadora. Lea(H)Be(H)n, blir det det samme som leamus i benet? :-) 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Det ble tatt utgangspunkt i bilen Mercedes her, og da er det bare én måte å skrive det på! Ja det er klart, men man kan jo gjøre det om hvis man synes det er penere med z f.eks. Så blir det jo mer eget enn bilens navn også, men tviler på at det blir et inn-navn i Norge før prinsessen får sin 3.dje datter ) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Ro ro til fiskeskjær:-) God helg a! Ror ikke jeg ;-) Som jeg skrev: Det ville være litt stusselig å hete .... _i_ _den_ _familien_ God helg selv ;-) 0 Siter
Petrine Eiffel Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Ja det er klart, men man kan jo gjøre det om hvis man synes det er penere med z f.eks. Så blir det jo mer eget enn bilens navn også, men tviler på at det blir et inn-navn i Norge før prinsessen får sin 3.dje datter ) Skjønn poenget her da...det ble sagt i en setning ala: bilen Merzedes er oppkalt etter.... Da ER det bare EN måte å skrive det på!!! Hvis man velger dette selv, kan man endre på det... 0 Siter
Gemini Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Det ble tatt utgangspunkt i bilen Mercedes her, og da er det bare én måte å skrive det på! Det er bra vi har noen til å passe på, når slike alvorlige feil blir begått... ;-) 0 Siter
Carina82 Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Nei, det var _ikke_ hetsing av navn,- jeg mente at de navnene ville passe dårlig sammen med Märtha Louise og Maud Angelica. Man pleier jo å la navnene på søsken være sånn i noenlunde samme gate, ikke sant? Ikke alltid det, nei! Jeg vet om to søstre, hun eldste heter Alexandra Celine og hun yngste heter Gerd... 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Skjønn poenget her da...det ble sagt i en setning ala: bilen Merzedes er oppkalt etter.... Da ER det bare EN måte å skrive det på!!! Hvis man velger dette selv, kan man endre på det... Javel, fikk bare med meg navnet jeg da og sakset det derfra. Stor feil ) Så spennende forresten at du vet hvordan Mercedes skrives. 0 Siter
Freya Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Ikke alltid det, nei! Jeg vet om to søstre, hun eldste heter Alexandra Celine og hun yngste heter Gerd... Hehehe! Hørtes ut som smaken til foreldrene endret seg drastisk fra nr. 1 til nr. 2. Men jeg må si at jeg liker Gerd bedre en Alexandra Celine, for min del. 0 Siter
Carina82 Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Hehehe! Hørtes ut som smaken til foreldrene endret seg drastisk fra nr. 1 til nr. 2. Men jeg må si at jeg liker Gerd bedre en Alexandra Celine, for min del. Hvilket av navnene som er "finest" går det an å lage en milelang diskusjon ut av, ihvertfall her på DOL! Men at det skal kunne gå an å velge _så_ forskjellige navn på to søstre, er for meg litt snodig.. Menmen, hver sin smak! 0 Siter
Freya Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Hvilket av navnene som er "finest" går det an å lage en milelang diskusjon ut av, ihvertfall her på DOL! Men at det skal kunne gå an å velge _så_ forskjellige navn på to søstre, er for meg litt snodig.. Menmen, hver sin smak! Ja, derfor skrev jeg "for min del". 0 Siter
ariadne Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 *he he* ja! Men hva skulle en eventuell gutt hete for å i det hele tatt komme i nærheten av dette? Noah Franciscus? *LOL* 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Ja, kanskje det er reinkarnasjonen av gamle Wojtyla? Synd det ikke ble en gutt da så kunne de kalt ham Jon Pål ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Glemte at dattera de het det. Flott navn Angelica. *ro, ro, ro......* Den første M'en er et flott navn da. Nemlig hehe 0 Siter
Freya Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Synd det ikke ble en gutt da så kunne de kalt ham Jon Pål ) Hehe... Eller John Paul, etter The Beatles. John Paul Ringo George hadde vært fint. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Hva er feil med den da? At hun ikke skal hete Anne Marie, eller Kari Mette? Merkverdig spørsmål! Hva er *feil* med smak sånn generelt? Er det så enkelt å alltid forklare hvorfor man liker blått, men ikke kan fordra rødt f.eks? Noen ting appelerer til en, andre ting gjør det ikke. Syns du det er en personlig fornærmelse at en del ikke liker et navnevalg? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.