Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt smerter på høyre side av magen i flere år nå(ca 5). Smertene strekker seg fra nederst i magen og helt opp under ribbensbuen hvor jeg kjenner et konstant press. Smertene kommer og går. Det kan være flere uker imellom de viser seg - når de kommer, er de der oftest i flere dager. De er ikke verre enn at jeg skal klare å leve med de, men jeg blir bare så redd - spesiellt når det trykker i leverområdet. Har tatt det opp med legen min, men han tror ikke det er noe farlig. Lever et litt ustabilt liv - går i rundturnus og har lang pendlevei.Avf.mønster litt ustabilt pga turnus tror jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180364-langvarige-magesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

blitz1365380771

Høres nøyaktig ut som det jeg hadde. Endte opp med å ta bilde av tykktarmen, trodde jeg hadde kreft eller noe annet skummelt.

Det viste seg at jeg hadde en veldig brå slyng der. Sukker og gjær og denslags hopet seg opp, boblet og gjæret og koste seg!!!

Derav smertene.

1/2 joghurt pr dag fjernet hele problemet på en ukes tid.

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

På høyre side av magen sitter blant annet leveren, galleblæra og den oppadstigende delen av tykktarmen. Lever og galleblæra kan undersøkes ved hjelp av blodprøver og ultralyd for å se om noe er galt. Tykktarmen kan undersøkes ved hjelp av røntgen eller ved bruk av et skop hvor legen kan se inn i tarmen. Behandlingen vil deretter avhenge av diagnosen. Gallestein kan for eksempel opereres eller behandles med fettfattig og fiberrik kost.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...