Gjest itj no Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 SÅ irritert (kjempelangt, og sikkert på feil forum...) Altså: Jeg sliter med smerter i alle ledd, og det har jeg gjort fra 16-årsalderen. Dvs. nesten halve livet. Det går bedre i perioder, og så er det ille en stund igjen. I de verste periodene klarer jeg knapt å kle på meg selv,langt mindre bære og holde styr på 3 unger. Gubben MÅ trå til, - noe han da også gladelig gjør. I alle svangerskapene har jeg hatt bekkenløsning, og tok etterhvert kontakt med en osteopat, som slo fast at jeg hadde skjevt halebein, og hvis hun fikk rettet opp dette, ville plagene mine forsvinne. Hun måtte imidlertid vente til svangerskapet var over,f or hun måtte gjøre det innenfra. Ho stilte en masse spørsmål, angående plager og smerter, og jeg svarte bekreftende på ALT hun sa. Hadde det ikke vært for henne, vet jeg ikke hva utgangen på det siste svangerskapet hadde vært... Antagelig hadde jeg sittet i rullestol. Vel, fastlegen min, derimot, en utlending som ikke forstår norsk, er imot osteopati, homeopati og alskens andre "hjelpere", og sendte meg til revmatismesjukehuset. Der satt jeg i 2 timer igår, og jeg skalv av sinne! Den merra som kalte seg spesialist i revmatisme, er den mest arrogante, drittsekkaktige kjeringa jeg har møtt! Ho gjorde narr av meg fra jeg kom inn døra, og sa, etter at jeg hadde redegjort for plagene mine og hvordan de arter seg, : "Det høres ut som at du har lyst til å være sjuk!Du burde begynne å trene på SATS, eller iallefall ordne opp i problemene du ha rpå hjemmebane! Du kaster bort tida mi!" Jeg begynte å grine, jeg var forbanne og lei meg over måten hun oppførte seg på, og da smalt hun i:"Hva har jeg sagt nå, da, som får deg til å grine!?" Da sa jeg som sant var, at oppførselen hennes provoserte meg, det var ikke jeg som hadde villet til revmatismesjukehuset i første rekke, jeg hadde ikke tro på at det var noe sånt som plaget meg, men at det faktisk var fastlegen min som hadde sendt meg dit. Jeg sa meg frabedt en slik holdning fra henne, og mente at hun burde kanskje evt. se på meg en gang jeg hadde en dårlig periode, før hun sa jeg var hypokonder. "Hvorfor er du her id ag, hvis du har en god periode nå, da!" sa skrømtet... "JEg bor 16 mil herifra, og det er faktisk ventetid på å komme hit! Da jeg var hos fastlegen min sist, var jeg mer eller mindre sengeliggende, og klarte ikke hverken komme meg opp av senga eller kle på meg ved egen hjelp." "Litt vondter er det ingen som dør av!" var svaret da. Da gikk jeg. Jeg tror ikke at det er revmatisme som river meg, men hvordan forklare det til fastlegen min!? Han forstår ordrett det du sier, men alt det vi fra vår kultur legge i ordene vi sier, får han ikke med seg; ironi, humor, snert, selvironi osv. Men jeg fikk rekvisisjon til fysioterapi (osteopaten min er jo det også), så dit skal jeg! Og jeg har så lyst til å si meninga mi til dette kvinnfolket en gang for alle! For ei holdning! "Det høres ut som du har lyst til å være sjuk!" Før jeg gikk ut døra, fikk ho også sagt:"Deg får vi vel se mer til her!" Underforstått: Siden jeg var hypokonder og hadde lyst til å være sjuk, kom jeg nok til å gråte meg til flere timer der... Åh, ikke f...! Det blir over mitt lik! - itj no 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180368-revmatisme-nei-tror-ikke-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Denne spesialisten melder du inn til Pasientombudet og fylkeslegen!!! En slik atferd er helt hårreisende, og bør få konsekvenser for vedkommende! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180368-revmatisme-nei-tror-ikke-det/#findComment-1214526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Curla Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Så enig med Gemini, meld fra til pasientombudet og fylkeslegen. Sørg også for å bytte fastlege hvis det er en mulighet der du bor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180368-revmatisme-nei-tror-ikke-det/#findComment-1219860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.