Gå til innhold

Psykisk syk


Gjest detspørjegom

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd det en 8-10 ganger på 1 1/2 år.

I januar ble det tre helger på rad. Røyka gress sist gang, og dagen etter ble jeg skikkelig paranoid og trodde alle var ute etter meg. Har aldri hatt det så jævlig i hele mitt liv (har hørt at man kan bli verre dagen etter av gress enn av vanlig hasj).

Har bestemt meg for å kutte det ut helt. Vil aldri prøve det mer. Har sagt nei til hasj to ganger. Hadde en onkel som rota seg borti stoff. Han døde nettopp, ikke av stoff, men han levde et hardt liv med bl.a. alkohol. Jeg vil ikke ende opp som ham.

Men problemet er at venninna mi, som jeg bor med, fortsatt røyker. Hun har hasj liggende hjemme. Og jeg liker ikke tanken på det. Jeg blir utrygg. Jeg vil ikke ha sån hjemme.

Jeg misliker at venninna mi går rundt og sier at hun vil røyke seg stein i helga..Jeg vil ikke leve et sånt liv. Jeg vil holde meg langt unna stoff. Jeg visste jo ikke at det ble sånn da jeg flytta sammen med henne. Har bodd sammen bare noen måneder.

Du kan neppe få venninnen din til å slutte, men kanskje du kan få henne til å forstå at det gjør deg utrygg, at du helst ser hun ikke drar sånne ting med seg inn i deres felles hjem, og om ikke annet at hun får la være å snakke til deg om det? Er det mulig tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest this is a signature

Du kan neppe få venninnen din til å slutte, men kanskje du kan få henne til å forstå at det gjør deg utrygg, at du helst ser hun ikke drar sånne ting med seg inn i deres felles hjem, og om ikke annet at hun får la være å snakke til deg om det? Er det mulig tror du?

Jeg sa at hvis hun hadde tenkt å fortsette med det, så kunne jeg ikke bo der lenger.

Hun respekterte det, men hun sa hun kom til å gjøre det mens jeg var borte. "Det du ikke vet, har du ikke vondt av".

Hvordan skal jeg kunne stole på en person som har det mottoet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa at hvis hun hadde tenkt å fortsette med det, så kunne jeg ikke bo der lenger.

Hun respekterte det, men hun sa hun kom til å gjøre det mens jeg var borte. "Det du ikke vet, har du ikke vondt av".

Hvordan skal jeg kunne stole på en person som har det mottoet?

Jeg syns ikke det er så dumt motto jeg. Men jeg syns hun var dum dersom hun sa det til deg, da lever hun jo ikke etter det :-)

Det kan du jo nevne for henne; at hun får la være med å si hva hun skal i forbindelse med dette i det store og hele.

Om du kan stole på en slik person? Vet ikke. Det kommer seg vel blant annet an på om hun kan leve sitt liv uten å dra inn deg i ting du ikke vil være involvert i. Gi henne en sjanse og se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...