Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest pipppa

Heisann. Jeg har et stort problem, etter jeg fikk meg fast kjæreste (5 mnd siden) har jeg begynt å få sopp en gang i mnd. Var hos en spesialist med problemet fordi det er for dyrt å drive å gå på kur en gang i mnd. Han undersøkte meg og ga meg lokal antibiotika og sa at dette kom til å ta alt av soppen (fordi candia-kuren jeg gikk på kanskje ikke tok alt). Vel nå igjen har jeg fått kløe og hvit luktende utflod. Dette plager meg veldig. Kjæresten min har ingen problemer med sopp eller noe kløe. Det som også skjer er at jeg får mye sår (riper) på kjønnsleppene og ved skjede-inngangen, dette fordi jeg er tørr nedentil. Uansett hvor mye forspill jeg og min kjære har så virker det som om produksjon har stoppet. Så han hjelper til med spytt. Vet ikke lengre hva jeg skal gjøre da jeg ofte er sår nedentil og har denne soppen. Går ikke med stramme klær, vasker meg nedentil hver dag med aco-underlivssåpe... Jeg er rådløs. -hjelp

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180955-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Mange kvinner får sopp, og det er vanligvis enkelt å behandle, men hos noen få kommer det som hos deg tilbake gang på gang. Det er ikke så enkelt å forebygge. For det første må du være sikker på at det er sopp og ikke en annen kronisk hudlidelse.

Du kan forsøke å bruke f.eks. Diflucan (tablett) hver uke eller bruke canesten hver uke.

Hvis du har problemer med tørrhet, kan du forsøke Replens krenm som brukes et part ganger i uken. Glidekremen 'Glid' er også en mulighet.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180955-sopp/#findComment-1222433
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...