Gå til innhold

Synes dette er litt sleipt jeg...

Anbefalte innlegg

Gjest litt skuffa over dem...

Har ved enkelte anledninger oppsøkt alternative behandlere (akupunktør, homeopat)pga diverse småplager.

Hver gang opplever jeg det samme. Første time tar de seg ekstremt god tid og viser interesse for hele meg. Etter sigende fordi de driver "helhetsbehandling". Når jeg så kommer til de neste timene har de nærmest ikke tid til å kommunisere i det hele tatt, da har de gjerne tre pasienter samtidig. Min forrige akupunktør løp fra rom til rom...

Mistenker at denne første timen er for å få meg som pasient "på kroken". Hvis de virkelig var opptatt av helheten måtte de vel nesten ta seg tid til små samtaler underveis også.

Men det har de vel ikke tid til. For med 400 kr i lønn pr halvtime (og da har de to-tre pasienter samtidig), blir de vel litt blendet av pengene som ruller inn...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180970-synes-dette-er-litt-sleipt-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Homeopatica

Så trist at du har hatt slike dårlige opplevelser.

Som homeopat føler jeg meg kanskje litt truffet. Første timen setter vi av god tid, fordi førstegangsintervjuet gjerne tar lang tid. Det er mye som skal gjennom. På oppfølginger settes det ikke av så mye tid, fordi vi som regel ikke bruker særlig lang tid da. Jeg bruker i snitt 30 minutter på oppfølginger. Noen ganger mer andre ganger mindre.

Likevel prøver jeg å ta meg tid til å spørre om det er noe mer pasienten vil snakke om. Det er det sjelden - men det er jo like viktig det som kommer opp i etterkant.

Når det gjelder akupunktører så arbeider de anderledes - og mange har flere pasienter samtidig. Jeg kan forstå at de ikke setter av tid til en og en pasient på oppfølging - for som regel ønsker også pasienten å få ligge i fred med nålene.

Men det må likevel bli tid til å snakke sammen - både om opplevelsen av forrige time, og om ting som kan ha kommet på i mellomtiden.

Kan du ikke gi beskjed til vedkommende at du gjerne ønsker å snakke litt? Kanskje de ikke vet at du ønsker det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...