Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min datter, 13,5 år lider av kulde/anstrengelsesutløst astma.Har fått skolemedisinsk behandling i 2 år. Høsten 2000, medio oktober, ble homøopat kontaktet, og hun foreskrev kurer med NutriumMuriatic c200, og senere Arsenicum Album C200HD. På dette tidspkt. var skolemedisindoseringen slik: Pulmicort Turbohaler 400mgx3 - Oxis Turbohaler 9mgx2 - Bricanyl 0,5mg - v/anfall og fysisk anstrengelse - Singulair 5mgx1 Etter en måned merket vi fremgang, videre frem mot jul, ytterligere fremgang. Lille julaften hadde min datter vært uten anfall i 1 mnd. Barnelegen ble kontaktet. Reduserte da medisinering ved å ta bort Oxis, 1/2vere dosen m/Pulmicort til 400mgx1 Ved ny kontakt i slutten av januar 2001, var barnelegen ikke villig til å ytterligere reduksjon av medisin. Og spesielt ikke siden det var etter ømske fra homøopat. Denne type behandling hadde han ingen tro på, men heller at fremgangen skyldes skolemedisinen. Men pga. at denne type medisin reduserer immunforsvaret, har min datter i tillegg fått med seg alt av forkjølelser, influensaer og omgangssyker. Etter homøopatbeh. har hun på dette området ikke vært uten symptomer, men det har ikke utviklet seg til mer enn dette. Homøopatens mål for min datter, er at hun skal bli medisinfri. Hun sliter noe med hodepine og slapphet, noe jeg tror skyldes høye doser medisin. Mitt spørsmål blir da om det er tilrådelig å gå imot barnelegen, og selv ta ansvar for å redusere medisininntaket? Eller, er det noe annet vi kan gjøre i denne situasjonen?.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18111-behandling-av-astma-mhom%C3%B8opatmedisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde forsøkt å ta kontakt med en annen lege som evt. er mer åpen for andre behandlingsformer.

Det virker jo som om datteren din har hatt veldig fremgang med homeopati-medisinen. Flott!

Homeopater har ikke lov til å anbefale pasienter å slutte med skolemedisinske medisiner. Ønsker dere å gjøre dette selv, er det på egen evt. risiko.

Det finnes mange leger rundt omkring som nå begynner å venne seg til at andre faktisk kan hjelpe syke mennesker. Prøv å finn en slik i nærheten av der dere bor.

Lykke til videre.

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære oggy.

De fleste barneleger ønsker ikke at barna skal bruke mere medisin enn nødvendig og jeg synes dere fortsatt skal gå til kontroll hos vedkommende. Mitt råd er at dere sammen konstaterer at din datter er blitt bedre og diskuterer reduksjon av medisinene uansett om årsaken er homøopatien eller at hun vokser sykdommen av seg. Det hender ikke sjelden at astmabarn blir bedre når de flytter, bytter skole eller lignende. Mange leger har stor motstand mot homøopati pga at medisinene inneholder så store fortynninger at man ikke tror det finnes noen virkning tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...