Gå til innhold

Jeg har vært utro...

Anbefalte innlegg

Gjest vil det bli avslørt?
Skrevet

Jeg gjorde mitt livs største tabbe for et par månder siden..

Jeg var utro mot min mann og ble gravid.

Selvfølgelig var abort eneste løsningen!

Min mann jobber i utlandet og har vært borte i fire månder,så en abort skulle ikke være vanskelig å få gjennomført uten hans viten.

MEN hva opplever jeg??

Da jeg kommer inn på operasjonstuen står det to velkjente kvinner og skal observere det hele.

Dem er sykepleierstudenter-den ene eksen til min mann!!!

Denne damen liker ikke meg spesielt godt ettersom jeg var grunnen til bruddet mellom dem.

Hun er fremdeles veldig gla i min mann og har ved flere anledninger fortalt felles venner at hun vil ha han tilbake.

Selvfølgelig vet hun nå også at jeg har vært utro mot denne mannen.

Hun er jo fult klar over at min mann ikke kan være far til spiren som ble fjernet.

Jeg er så fortvilet!!!

Jeg vet at sykepleierstudenter har tausetsplikt,men hvor mye kan jeg stole på det i denne grusomme sitvasjon jeg r kommet i??

Jeg må være helt ærlig å si at jeg tror bomben blir å smelle snart..

Men om det kommer ut er det ingen andre enn henne som kunne avslørt dette..

Vet at som en reder ligger en,men nå har jeg det helt jævlig!Sitter bareå gråter og gråter

Takk for at du orket lese dette!

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Miss seventy

10

• Prozak

6

• skorpionfisken

3

• Mistera

2

Miss seventy
Skrevet

Du må da fortelle det til din mann selv uansett? Han har da rett til å vite slikt!

At eksen hans nå vet det gjør vel sannsynligheten for at han får vite det vedlig stor, selv om hun ikke har lov å si noe. Men vanskelig for henne å bli tatt for det tror jeg. Hun kan hevde han har fått vite det på andre måter.

Litt uansvarlig å greie å bli gravid når man er utro da, og i det hele tatt være utro.

Men du må snakke med din mann. Er det slik at dere ikke trives i et lang distanse forhold så finnes det flere fisker...

Eller har dere et litt semi-åpent forhold? Kanskje han også gjør sånt?

Gjest avd sykepleier
Skrevet

Taushetsplikten innen helsevesenet er hellig, og har null-toleranse. Å røpe ting om en pasient, medfører straffeansvar, og sparken.

Men du på din side, bør avslutte forholdet til din mann. Forholdet kan ikke leve med en slik løgn.

skorpionfisken
Skrevet

Hvis du ikke har fortalt dette til en levende skjel så bør du gjøre henne oppmerksom på at hun er den eneste i hele verden hun kjenner som vet om dette. Så må du si at om du, i hele ditt liv, oppdager at noe som helst om aborten kommer utenfor sykehusets vegger og ører, så vil du anmelde henne til helsetilsynet.

Hun vil da, om hun sier det mens hun er student, aldri bli sykepleier. Om hun sier det etter at hun er blitt sykepleier, så vil hun miste lisensen til å være det.

Da gjør du saken til hennes problem, hun risikerer nok ikke å miste sitt framtidige yrke for å sverte deg overfor din mann. Så kan du trygt glemme saken, da har du overtaket på henne.

Gjest vil det bli avslørt?
Skrevet

Du må da fortelle det til din mann selv uansett? Han har da rett til å vite slikt!

At eksen hans nå vet det gjør vel sannsynligheten for at han får vite det vedlig stor, selv om hun ikke har lov å si noe. Men vanskelig for henne å bli tatt for det tror jeg. Hun kan hevde han har fått vite det på andre måter.

Litt uansvarlig å greie å bli gravid når man er utro da, og i det hele tatt være utro.

Men du må snakke med din mann. Er det slik at dere ikke trives i et lang distanse forhold så finnes det flere fisker...

Eller har dere et litt semi-åpent forhold? Kanskje han også gjør sånt?

Nei,nei,nei,vi har ikke et slikt "åpent" forhold!

Klart det var veldig uansvalig av meg å være utro og selvfølgelig angrer jeg!!!

Men synes ikke det er riktig av meg at vårt felles barn på to år skal lide for en tabbe som jeg har gjort!

Ønsker å legge dette bak meg,men det vil vise seg..

Gjest hvorfor gjør dere sånt?
Skrevet

Om du blir avslørt vil du få som fortjent.

Miss seventy
Skrevet

Men synes ikke det er riktig av meg at vårt felles barn på to år skal lide for en tabbe som jeg har gjort!

Unasett så har da din mann rett til å vite hva du driver med? Han bør da på grunnlag av det velge hva han vil gjøre med det?

Viser du anger og er åpen og ærlig kan han jo kanskje greie å tilgi deg. Greier du virkelig leve med en slik løgn? Da blir jo forholdet basert på uærlighet da...

Ville ikke du visst det om han drev på med andre der han holder til? Sånn at du kunne velge mtp forholdet deres?

Skrevet

Så du tror ikke deres felles barn vil bli skadelidende om du går rundt med denne hemmeligheten overfor mannen din?

Tror du virkelig at barnet ikke merker at noe i din oppførsel er annerledes?

Og for den saks skyld: Om du virkelig er så tynget av dårlig samvittighet som du påstår her, tror du virkelig at mannen din ikke vil skjønne at noe er galt?

Til sist: Om du nå går rundt med hemmeligheten, og denne blir avslørt om noen år, hva tror du da vil skje?

Gjest helsing meg
Skrevet

Å røpe ting om en pasienter, medfører straffeansvar og sparken.

Ta sjansen du på at det ikke kommer ut.

Føler med deg.

Miss seventy
Skrevet

Å røpe ting om en pasienter, medfører straffeansvar og sparken.

Ta sjansen du på at det ikke kommer ut.

Føler med deg.

Du synes utroskap er greit? Og attpåtil å ta en abort uten at mannen vet om det?

skorpionfisken
Skrevet

Du synes utroskap er greit? Og attpåtil å ta en abort uten at mannen vet om det?

Det var vel ikke det som var spørsmålet her var det?

Spørsmålet var hvordan hun skulle forholde seg til at hun kjente en av de som skulle være med på inngrepet.

Gjest manuskorrektur
Skrevet

Det høres litt ut som et filmplot fra en "rett på video-film" på tv-Norge..

Hadde jeg lest mansus, ville jeg tenkt på

at det var rart at en voksen kvinne ikke oppdaget en ufrivillig graviditet tidligere, så hun slapp innleggelse for abort (man skal somle ganske mye for å ikke rekke medikamentell abort)

Bruker du og mannen din kondomer, siden du ikke bruker fast prevensjon også når han er bortreist en periode (eller er du en av de siste i landet som bruker pessar)?

Og hvis du alltid bruker kondom så ville det være rart at du ikke brukte det den gangen du i tillegg trengte å beskytte deg mot sykdommer?

Og at du tror at sykepleieren vil deg så vondt at hun frivillig sier opp hele sin karriere, for å bryte taushetsplikten ved å fortelle om ditt inngrep.

Gjest manuskorrektur
Skrevet

På en gynekologisk avdeling er personalet ekstra obs på taushetsplikt, fordi det ofte er "ømfindtlige" saker der. Det blir foretatt aborter selv ikke de nærmeste skal vite om, ingen kan vite om det er pga voldtekt, fordi du har fått vite at det er noe (potensielt) galt med fosteret eller hva det er. Så sykepleiere og leger vil ikke, med mindre de er kriminelle, gå ut og fortelle noe fra sykehusene. De gjør noe virkelig kriminelt, og risikerer sin egen jobb.

Personen som kjente deg igjen, vet jo ikke om du tar abort fordi du er voldtatt, fordi du ikke ønsker barnet selv om det er din manns, at du har fått vite om at du har tatt medisiner som kan ha skadet fosteret osv osv

Gjest tenkte litt det samme
Skrevet

at det var rart at en voksen kvinne ikke oppdaget en ufrivillig graviditet tidligere, så hun slapp innleggelse for abort (man skal somle ganske mye for å ikke rekke medikamentell abort)

Bruker du og mannen din kondomer, siden du ikke bruker fast prevensjon også når han er bortreist en periode (eller er du en av de siste i landet som bruker pessar)?

Og hvis du alltid bruker kondom så ville det være rart at du ikke brukte det den gangen du i tillegg trengte å beskytte deg mot sykdommer?

Og at du tror at sykepleieren vil deg så vondt at hun frivillig sier opp hele sin karriere, for å bryte taushetsplikten ved å fortelle om ditt inngrep.

Det virket litt for "skrevet"....

Gjest sovlaki
Skrevet

Jeg skjønner godt at du ikke vil si noe til mannen din. Siden dere har et lite barn og i sammen føler du sikkert at du har alt for mye å tape. Og attpå til for en tabbe som du har gjort. Skjønner ikke alle som er så raske til å fordømme, gjør de aldri feil selv...?? Og bare så det er sagt, jeg har aldri vært utro så jeg er ikke ute etter å forsvare her. Jeg hadde som deg latt vært å sagt noe hjemme.....jeg hadde jo risikert å miste alt... Men tror jeg muligens hadde tatt kontakt med avdelingen på sykehuset og rett og slett forklart din bekymring mht taushetsplikt.... Kanskje de kunne terpe ekstra på dette med viktigheten av taushetsplikten da, for sine sykepleiestudenter....? Så tar hun vel hintet. Folk spør om du klarer å leve med løgnen.....det hadde jeg klart hvis alternativet hadde vært at jeg mistet den jeg var glad i.....

Gjest fjærild
Skrevet

Enig med deg, men akkurat det med prevensjon syns jeg ikke er rart, det er mange ektepar som ønsker seg barn "hvis de kommer", og som ikke bruker prevensjon i årevis. Særlig hvis mannen er månedsvis/årevis i utlandet. Liten grunn til å spise p-piller hver dag da. lett å regne om man er i "riktig" eller feil periode også, hvis man bare møtes en og annen helg.

Gjest engel 49+
Skrevet

Det virket litt for "skrevet"....

*lol* ... min tanke oxo!

Noen fisker etter reaksjoner her inne?

Snorkfrøken
Skrevet

Vet han du var utro med om at du ble gravid? For i så fall kan jo lekkasje komme fra han i ettertid....?

Skrevet

*lol* ... min tanke oxo!

Noen fisker etter reaksjoner her inne?

Men som tidligere nevnt når det stilles spørsmål ved ektheten ved innlegg: Så lenge situasjonen faktisk kan oppstå, er det jo engelit litt uinteressant hvorvidt den har skjedd med akkurat trådstarter?

Det skjer jo faktisk at folk har sidesprang og blir gravide - og at de er redde for at det skal oppdages.

Gjest engel 49+
Skrevet

Taushetsplikten innen helsevesenet er hellig, og har null-toleranse. Å røpe ting om en pasient, medfører straffeansvar, og sparken.

Men du på din side, bør avslutte forholdet til din mann. Forholdet kan ikke leve med en slik løgn.

du skriver "Men du på din side, bør avslutte forholdet til din mann."

Du synes ikke barnets hensyn kommer først, da? Det kunne jo hende at et ekteskap (tross løgn eller evt. tilståelse) vil gi barnet den beste oppveksten?

Tenkte du ikke på 2-åringen her??????????

Hvis historien er sann, så høres det da ut som "vil.det.bli.avslørt?" er glad i mannen sin!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...