Gå til innhold

Frustrert - bytte lege?!

Gjest Ikke krokodilletårer....

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke krokodilletårer....

Jeg har jobba sinnsykt hardt i flere år...tar med meg jobben hjem hver dag, og helger og ferier blir også brukt til jobbing! I de siste ukene har jeg vært helt pumpa; totalt tappet for krefter, hodepine, svimmel, sover hele dagen og er like sliten når jeg våkner igjen, ingen tiltakslyst,mer usosial enn før, og begynner å grine bare noen sier BØ til meg!Får pusteproblemer bare jeg tenker på jobb, og har vært hos legen min som ga meg sykemelding i de to første ukene - en uke av gangen. Var ikke noe bedre i går, og måtte da tilbake (nesten 600 kroner i legeutgifter på 3 uker kommer på toppen av frustrasjonen min) Saken i går var at nå hadde jeg vært hjemme i 14 dager sa legen, og det er LAAANG tid! Han måtte nødt å friskmelde meg nå, selv om jeg ikke følte meg en tanke bedre. Jeg grein og syntes dette var helt grusomt, og han snakket om at det siste som hjalp om man var sliten var å ha fri...tilrettelegging på jobb måtte til, så det var bare å komme seg tilbake. Jeg grein meg til sykemelding ut denne uka også, og lovet å komme meg tilbake på jobb i neste uke. Er det mulig? Han sa at utbrendt het er en pop-diagnose som han tok sterkt avstand fra, og han ville ikke gi sykemelding på det grunnalget! Er det sånn det skal være? Føler jeg ikke blir hørt, og tatt på alvor. Sa til han at jeg sitter ikke her fordi jeg er lat...jeg pleier faktisk å gi ALT, og det er vel derfor jeg har havna i den situasjonen. DA sa han bare at det var godt mulig jeg ikke var lat...og lot det liksom ligge som et åpent spørsmål og jeg følte meg helt krenket da jeg dro derfra. Bør jeg bytte lege? Hvordan går jeg itilfelle fram med denne fastlegeordningen som er innført nå?

Føler at det er avgjørende med et tillittsforhold mellom pasient og lege, og det har jeg IKKE med denne legen. Gruer meg hver gang jeg skal til han, og det sier jo kanskje sitt!

Veldig takknemlig hvis noen vil svare meg!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181588-frustrert-bytte-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du er deprimert? Det er i hvert fall ingen moderne og kjempepopulær diagnose som pasienter vanligvis renner ned legekontorene for å smykke seg med.

Det burde legen din ha tenkt på, for mange av de som kommer til legen og føler seg utbrent, er i virkeligheten deprimerte. Det finnes gode medisiner mot depresjon. Så gode at du kanskje vil klare å komme deg tilbake til jobb uten lange sykemeldinger (14 dager er ikke lenge, men over 3 mndr kan jeg underskrive på ikke er bra).

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181588-frustrert-bytte-lege/#findComment-1226546
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...