Gå til innhold

Vi skal til Norge


nick

Anbefalte innlegg

Hjeeeelp ;-)

*super nasjonalist* Eller dvs. det er nok ikke helt sant, jeg synets bare det er så inmari hyggelig dag, men det er sikkert pga. tradisjonene vi har.

Men jeg VIL ikke ha regnvær....

Elsker jo julen også jeg.

Jeg elsker også 17.mai - og har gledet meg siden påske. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åpent 14 mai da, med vanlige åpningstider..er det ikke?!!

Ikke Polet fx, de har ikke åpent dagen før helligdag tror jeg, evt. har de kortere åpningstid. Eller - nå ble jeg usikker her... Men om man skal på polet før 17. mai så kan det nok uansett lønne seg å være ute i god tid før den lørdagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thuva1365380402

Kjøpesenteret ditt skal nok ikke ha åpnet 16. mai likevel. Det satte Valgerd en stopper for i går.

Beklager, jeg leste om det i lokalavisen i dag etter at jeg skrev innlegget. De hadde visst plutselig ombestemt seg igjen. Det sto nemlig i lokalavisen for noen dager siden at kjøpesenteret skulle ha åpent 16. mai, men nå kan de ikke det likevel. Er ikke lett å følge med, når de den ene dagen skal holde opp, mens neste dag skal de holde stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsa

åpent 14 mai da, med vanlige åpningstider..er det ikke?!!

Vil tro de har litt kortere åpningstider enn en vanlig lørdag, men sikker er jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Polet fx, de har ikke åpent dagen før helligdag tror jeg, evt. har de kortere åpningstid. Eller - nå ble jeg usikker her... Men om man skal på polet før 17. mai så kan det nok uansett lønne seg å være ute i god tid før den lørdagen...

Polet er alltid stengt på pinseaften. Vanlige butikker har ofte "gammeldags" lørdagsåpning, slik at de stenger f.eks. kl. 14. Men akkurat dette siste kan nok bli litt annerledes i år pga. 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest teatrika

Beklager, jeg leste om det i lokalavisen i dag etter at jeg skrev innlegget. De hadde visst plutselig ombestemt seg igjen. Det sto nemlig i lokalavisen for noen dager siden at kjøpesenteret skulle ha åpent 16. mai, men nå kan de ikke det likevel. Er ikke lett å følge med, når de den ene dagen skal holde opp, mens neste dag skal de holde stengt.

Huff ja. Det er så mange som skal bestemme at det egentlig ikke er noen som vet hva som egentlig skal skje. Men jeg må si jeg er glad på de butikkansattes vegne. Det er en rød dag, og da har "alle andre" fri. Synd om de måtte bli tvunget på arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

thuva1365380402

Huff ja. Det er så mange som skal bestemme at det egentlig ikke er noen som vet hva som egentlig skal skje. Men jeg må si jeg er glad på de butikkansattes vegne. Det er en rød dag, og da har "alle andre" fri. Synd om de måtte bli tvunget på arbeid.

Ja, enig i det. Det er jo veldig bra for de som jobber i butikk at de likevel skal holde stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opphevelse av forskrift om åpningstider annen pinsedag

Kultur- og kirkedepartementet har 19 .april 2005 opphevet forskrift 18. mars 2005 nr. 240 om åpningstider annen pinsedag, se vedtaket her.

Opphevelsen medfører at faste utsalgssteder dermed ikke har tillatelse til å holde åpent annen pinsedag mellom kl. 14.00 og 20.00. Faste utsalgssteder skal derfor som hovedregel holde stengt fra lørdag 14. mai kl. 16 til og med tirsdag 17. mai 2005. Utsalgssteder som til vanlig holder åpent på søndager vil også kunne holde åpent på annen pinsedag. Dette gjelder blant annet mindre dagligvarebutikker og blomsterutsalg.

Hjertelig velkommen til Noreg! Kjempers fødeland!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...