Gå til innhold

Press på tannen etter rotfylling


Gjest Lolle

Anbefalte innlegg

Jeg var hos tannlegen og tok en rotfylling i dag.

Han la en slags medisin nedi tannen som skulle ta vekk resten av bakteriene også tettet han hullet igjen.

jeg har nå et press på tannen som gjør den veldig følsom. Og det gjør litt vondt når hva som helst kommer borti tannen.

Tannen dunker/pulserer på en måte.

Hvor lenge varer dette presset?

Jeg tar smertestillende ( ibux ), men det ser ikke ut til og hjelpe på smertene. Ikke en gang de jeg har fått fra tannlegen ( de tok jeg først ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei Lolle.

Av og til oppstår det infeksjon i en slik tann til tross for tannlegens iherdige forsøk på å hindre det.

Dette er desverre en komplikasjon vi ser relativt ofte og symptomene er nettop slik du beskriver.

Jeg synes du skal ta en telefon til tannlegen om dette.

Muligens vil han sette i gang en antobiotikakur og jo hurtigere du kommer i gang med en eventuell behandling jo bedre er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...