Gå til innhold

Kan dette ha noe med spiseforstyrrelser å gjøre


Gjest swift

Anbefalte innlegg

Hei,

Spiser mye søtsaker, har lyst på det hele tiden virker det som. Prøver å begrense meg mest til å spise i helgene, men det pleier å skli ut slik at jeg spiser sjokolade, kjekse eller kake så å si hver dag, men forsøker å begrense meg. I helgene så spiser jeg ekstra mye, det blir ofte mer enn et par sjokolader, en del kjeks og kaker. Når en spiser så mye av det etter hverandre så blir det ikke noe godt, samt at jeg får en rar følelse/smak i munnen ihvertfall en dag etterpå. Noen ganger har jeg fått i meg såpass mye at jeg direkte har følt meg uvell av det, det er vel pga. for mye sukker (skjelver, svimmel). Ellers så føler jeg som sagt at jeg er sulten etter godter mye av tiden, og det er selv om jeg nettopp har spist "ordenlig mat" til middag. På en måte så tenker jeg at alt det andre en gjør er bare for å få tida til å gå mellom måltidene. Det er som om jeg det viktige i livet er å få spise godter. Kansje kjipt egentlig. Har ikke sett på det som noen spiseforstyrrelse, for det ligner jo ikke på det tror jeg, men kan det være at det er noe som er på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snoopy83

Jeg hadde det sånn en periode i høst. Men det gikk over av seg selv.

Ingenting skjer uten en grunn, men jeg har ikke klart å forstå hva dette kom av.

Tror ikke det der er noen spiseforstyrrelse, det kan være en form for depresjon, eller noe fysisk. Det kan være mye som er årsaken.

Etter hva jeg har forstått så er du ikke noe mer utsatt for bulimi enn andre, men mulig jeg tar helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Hvis du ikke går på krom tabletter er det det første jeg ville startet med. Har du underskudd på krom kan du få veldig søthunger. Kjøpes på apotek eller helsekost.

Prøv det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest det kan være en ide

Høres ut som du trenger å stabilisere blodsukkeret. Spis grovt brød, mye proteiner, lite raske karbohydrater og spis små, hyppige måltider.

Det kan absolutt hjelpe, men når et menneske skal vennes av store doser sukker så blir det gjerne abstinenser til en viss grad. Forsøk å trapp ned på sukkeret mens du spiser riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg hadde det sånn en periode i høst. Men det gikk over av seg selv.

Ingenting skjer uten en grunn, men jeg har ikke klart å forstå hva dette kom av.

Tror ikke det der er noen spiseforstyrrelse, det kan være en form for depresjon, eller noe fysisk. Det kan være mye som er årsaken.

Etter hva jeg har forstått så er du ikke noe mer utsatt for bulimi enn andre, men mulig jeg tar helt feil.

"Etter hva jeg har forstått så er du ikke noe mer utsatt for bulimi enn andre, men mulig jeg tar helt feil."

Vet du egentlig hva bulimi er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snoopy83

"Etter hva jeg har forstått så er du ikke noe mer utsatt for bulimi enn andre, men mulig jeg tar helt feil."

Vet du egentlig hva bulimi er?

Nei, jeg gjør vel ikke det da. Hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Nei, jeg gjør vel ikke det da. Hva er det?

Kort fortalt; Man overspiser- kaster opp ved eks å stikke fingrene i halsen.. Kaster opp etter måltid selv om man ikke har overspist.

Handler mye om å ikke gå opp i vekt, ikke alltid at man skal gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Kort fortalt; Man overspiser- kaster opp ved eks å stikke fingrene i halsen.. Kaster opp etter måltid selv om man ikke har overspist.

Handler mye om å ikke gå opp i vekt, ikke alltid at man skal gå ned i vekt.

Hvorfor skulle jeg ikke vite det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

PGA DET DU SKREV!

swift skrev da ingenting om kvalme og oppkast, ikke engang om skyldfølelse etter spising, noe som er veldig vanlig selv om man ikke har det minste bulimi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

swift skrev da ingenting om kvalme og oppkast, ikke engang om skyldfølelse etter spising, noe som er veldig vanlig selv om man ikke har det minste bulimi...

Var du som dro inn bulimi.

Det finns jo andre former for spiseforstyrrelser. Feks. overspising. Som kanskje swift lider av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Var du som dro inn bulimi.

Det finns jo andre former for spiseforstyrrelser. Feks. overspising. Som kanskje swift lider av...

Jeg leste nylig en artikkel. Hvor det kom frem at det hadde utviklet seg et behov for en TREDJE spiseforstyrrelse-diagnose. Nemlig en sykdom der sykdomsbildet ble dominert av en altoverskyggende trang til å bare putte i seg sunne ting.

De to andre er jo anorexi og bulimi.

Jeg tenkte at swift bekymret seg for bulimi, siden problemet var spising, ikke slanking. Mulig det var far fetched.

Jeg tror ikke overspising er noen spiseforstyrrelse i diagnosesystemet?

Det har vel andre forklaringer enn hva de mener spiseforstyrrelser har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest M.Angelica

Jeg leste nylig en artikkel. Hvor det kom frem at det hadde utviklet seg et behov for en TREDJE spiseforstyrrelse-diagnose. Nemlig en sykdom der sykdomsbildet ble dominert av en altoverskyggende trang til å bare putte i seg sunne ting.

De to andre er jo anorexi og bulimi.

Jeg tenkte at swift bekymret seg for bulimi, siden problemet var spising, ikke slanking. Mulig det var far fetched.

Jeg tror ikke overspising er noen spiseforstyrrelse i diagnosesystemet?

Det har vel andre forklaringer enn hva de mener spiseforstyrrelser har?

http://www.iks.no/sf.htm#Tvangsspising

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Jeg leste nylig en artikkel. Hvor det kom frem at det hadde utviklet seg et behov for en TREDJE spiseforstyrrelse-diagnose. Nemlig en sykdom der sykdomsbildet ble dominert av en altoverskyggende trang til å bare putte i seg sunne ting.

De to andre er jo anorexi og bulimi.

Jeg tenkte at swift bekymret seg for bulimi, siden problemet var spising, ikke slanking. Mulig det var far fetched.

Jeg tror ikke overspising er noen spiseforstyrrelse i diagnosesystemet?

Det har vel andre forklaringer enn hva de mener spiseforstyrrelser har?

Tvangsspising er også en spiseforstyrrelse. Den med å bare spise sunne ting kalles visst ortorexi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Slutt å tro du er ekspert på absolutt alt da! Herregud. Er ikke den linken jeg ga deg nok??!

Hehehe =)

Må ikke bare godta alt folk forer deg med, vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Hehehe =)

Må ikke bare godta alt folk forer deg med, vettu.

Javel? Prøv å skill mellom svada og fakta da iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...