Gå til innhold

Vranghet fra tannleger ?


herold1365380851

Anbefalte innlegg

herold1365380851

Jeg har i sin tid fått slipt ned noen tenner i underkjeven foran, men tanllegen lot v're å legge på noe.Dette har medført at tennene, også oppå har fått misfarving av kaffe og røyk gjennom årene.Var hos tannlegen i vinter og de slipte ned noeo og la på noe der, men det varte ikke lenge.Når man spør etter tannblekemidler for å få fjernet misfarvingen før en går videre, virker det som ingen tannleger er villige til å gi dette.Hvorfor er annleger ikke villige til å gi meg noe for å bli kvit problemet?Skulle gjerne løst det før jeg sate de i stand, for jeg kan ikke gå å få lagt på noe annen hver mnd resten av livet.Er det noen steder jeg kan få dette, siden tannleger er så gniene på å gi tannbleking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Dersom tennene er beslipt kan dette gi ekstra feste for ny misfarging. Det kan virke som om det er blitt lagt på et plasbelegg som etter hvert faller av eller slites vekk.

Plast blekes ikke og vil virke mørke mot resten av en bleket tann.

Jeg tror porselensfasetter utenpå tennene er behandlingen nå. Vi bleker altså ikke tenner som er misfarget etter besliping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herold1365380851

Dersom tennene er beslipt kan dette gi ekstra feste for ny misfarging. Det kan virke som om det er blitt lagt på et plasbelegg som etter hvert faller av eller slites vekk.

Plast blekes ikke og vil virke mørke mot resten av en bleket tann.

Jeg tror porselensfasetter utenpå tennene er behandlingen nå. Vi bleker altså ikke tenner som er misfarget etter besliping.

Hva er fasetter og er det dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herold1365380851

Dersom tennene er beslipt kan dette gi ekstra feste for ny misfarging. Det kan virke som om det er blitt lagt på et plasbelegg som etter hvert faller av eller slites vekk.

Plast blekes ikke og vil virke mørke mot resten av en bleket tann.

Jeg tror porselensfasetter utenpå tennene er behandlingen nå. Vi bleker altså ikke tenner som er misfarget etter besliping.

Tennene ble slipt ned oppå for at de skulle bli jevne.Ingenting ble gjort for dekke noe. Var ikke nødvendig sa tannlegen den gang(ca 1990), men misfarvingen trekte ned etter som årene gikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...