Gjest Er som regel frisk og rask Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Har vondt i halsen og føler meg slapp og uvel. har også hatt et trykk i øret, kjennes nesten ut som om det er vann inni der. Hvis det er ørebetennelse på gang vil det bare bli verre da? Kan det gå over av seg selv , eller må jeg ha pencilin? 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Hvis det er en ørebetennelse på gang, er det lurt å bruke nesedråper for å stoppe betennelsen. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Høres ikke ut som ørebetennelse, kan muligens være det jeg har slitt med i snart 6 måneder, at ventilasjonskanalen mellom ørene og resten av nese/halssystemet har tettet seg. For å sjekke om det er tilfelle - hold for nesa og "press" - for å utjevne trykket. Er det vanskelig å få begge ørene til å poppe, er det antagelig tett - og du har da en del væske i ørene. Om å gjøre å få åpnet kanalen igjen da, før det blir så mye væske at trykket fører til at det går hull på trommehinna. Ikke det at det er så veldig farlig - men det gjør noe så innihelvetes vondt, det der... 0 Siter
Gjest er som regel frisk og rask Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Høres ikke ut som ørebetennelse, kan muligens være det jeg har slitt med i snart 6 måneder, at ventilasjonskanalen mellom ørene og resten av nese/halssystemet har tettet seg. For å sjekke om det er tilfelle - hold for nesa og "press" - for å utjevne trykket. Er det vanskelig å få begge ørene til å poppe, er det antagelig tett - og du har da en del væske i ørene. Om å gjøre å få åpnet kanalen igjen da, før det blir så mye væske at trykket fører til at det går hull på trommehinna. Ikke det at det er så veldig farlig - men det gjør noe så innihelvetes vondt, det der... jeg var i svømmehallen på Søndag, er det mulig at jeg kan ha fått vann i øret som har blitt liggende uten å få det ut?. kjente dette trykket i øret i går også eller er det en usannsynlig teori? 0 Siter
Gjest Er som regel frisk og rask Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Høres ikke ut som ørebetennelse, kan muligens være det jeg har slitt med i snart 6 måneder, at ventilasjonskanalen mellom ørene og resten av nese/halssystemet har tettet seg. For å sjekke om det er tilfelle - hold for nesa og "press" - for å utjevne trykket. Er det vanskelig å få begge ørene til å poppe, er det antagelig tett - og du har da en del væske i ørene. Om å gjøre å få åpnet kanalen igjen da, før det blir så mye væske at trykket fører til at det går hull på trommehinna. Ikke det at det er så veldig farlig - men det gjør noe så innihelvetes vondt, det der... Hvordan får jeg i såfall åpnet kanalen? det føles som om noe er i ferd med å renne ut av øret, men det kommer ingenting. I går føltes det som om jeg hadde en dott i øret. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 jeg var i svømmehallen på Søndag, er det mulig at jeg kan ha fått vann i øret som har blitt liggende uten å få det ut?. kjente dette trykket i øret i går også eller er det en usannsynlig teori? Tror egentlig ikke det skal være et problem - og i så fall burde det vært slik i begge ørene vel...? 0 Siter
Hawkwind Skrevet 26. april 2005 Skrevet 26. april 2005 Hvordan får jeg i såfall åpnet kanalen? det føles som om noe er i ferd med å renne ut av øret, men det kommer ingenting. I går føltes det som om jeg hadde en dott i øret. Om du ikke får pop i begge ørene etter "holde for nesen" metoden, kan du gjøre følgende: Finn nesespray, dusj godt i begge neseborene (2-3 dusjer - ikke snufs sprayen hardt inn), legg deg ned i om,lag 3 minutter, snyt/snufs vekk snørra - og forsøk å utjevne trykket igjen. Prøv gjerne flere ganger - ble fortalt at når det er tett i de kanalene, vil hvert forsøk på å utjevne trykket føre til at litt mer av denne kanalen ble blokket opp igjen. Ellers: Kjennes det ut som om det skal renne væske ut, har jeg følt det behagelig å legge meg med øret ned i en pute - har hendt at det har kommet ut litt væske da. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 27. april 2005 Skrevet 27. april 2005 Hvordan får jeg i såfall åpnet kanalen? det føles som om noe er i ferd med å renne ut av øret, men det kommer ingenting. I går føltes det som om jeg hadde en dott i øret. Tror du har/hadde ørebetennelse ja! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.