Gå til innhold

Normal?


Gjest Snoopy83

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83

Hvorfor sier alle at jeg er ganske normal?

Det er jeg da ikke!

Men jeg aner ikke hva som feiler meg. Virker som det meste feiler meg, faktisk...

Hver eneste gang jeg går ut, i butikken f.eks, så overhører jeg noen som snakker om meg, så sier de en eller annen ting, f.eks at jeg er tilbakestående, eller at jeg har borderline, eller at jeg er psykopat. Kan være hva som helst faktisk.

Så begynner jeg faktisk å tro litt på dette! Jeg tenker i alle fall rundt det, og finner ting som kunne tale for det.

Jeg KAN ikke være normal. Ingen som har det slik, vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mary Poppins

"Hver eneste gang jeg går ut, i butikken f.eks, så overhører jeg noen som snakker om meg, så sier de en eller annen ting, f.eks at jeg er tilbakestående, eller at jeg har borderline, eller at jeg er psykopat. Kan være hva som helst faktisk."

Det her tror jeg virkelig bare er noe du innbiller deg, hvis det feiler deg noe må det isåfall være paranoia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Hvorfor virker det som om du ønsker å være syk?

Tror ikke jeg ønsker å være syk... jeg tror jeg ønsker å være NOEN...

Har i alle fall fått for meg (på den måten beskrevet) at jeg er feks en stor filosof, en revolusjonær anarkist... og så videre... men dette var når jeg var sykere enn jeg er nå da, nå for tiden går det mest i at jeg er "mindre" ting... men her før i dag så fikk jeg fore meg at jeg var "kylling", fordi jeg ikke turte flørte med (eller bare si ting til) jenter enda de så jo hvor lyst jeg hadde til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

"Hver eneste gang jeg går ut, i butikken f.eks, så overhører jeg noen som snakker om meg, så sier de en eller annen ting, f.eks at jeg er tilbakestående, eller at jeg har borderline, eller at jeg er psykopat. Kan være hva som helst faktisk."

Det her tror jeg virkelig bare er noe du innbiller deg, hvis det feiler deg noe må det isåfall være paranoia.

Joa... men ikke bare det, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Hei du, buggejenta her!

Jeg lurer på en ting. Du sier at du hører disse menneskene si slike setninger om deg. Og at det skjer relativt ofte.

Snakker de virkelig så høyt om deg og sier slike ting slik at du har mulighet til å høre det? Eller er det det du antar så sterkt at de sier at du nærmest kan høre det og former disse setningene selv i ditt hode.

Jeg har nesten aldri opplevd å høre at noen andre enn barn sier høyt setninger som; Hva er det med den mannen, mamma? Eller; Hun var kjempetykk! Treffer man på noen som man tror er tilbakestående, noe du ikke er, så er det svært uvanlig å si det høyt.

Og når folk er i butikken er de stort sett opptatt av seg og sitt, så du må nærmest gjøre noe spesielt for at noen skal reagere så sterkt at de sier ting om deg. Er du sikker på at det ikke er din dårlige selvfølelse og litt paranoide tolkninger( sagt i beste mening) som slår til. Hvorfor tror du i det hele tatt at de snakker om deg?

Jeg vil anbefale deg å begynne i terapi igjen.

Jeg tror du kan ha mye å hente på det. Men husk at det ikke er et spill, ordkløveri. Senk skuldrene, få tak i følelsene dine og la de snakke. Ikke la terapitimene være en variant av prinsessen som ingen kunne målbinde.

Du har ikke mye å tape, for du er ulykkelig og misfornøyd nå. At du har prøvd det før, teller ikke. Da prøver man igjen, for det er livet ditt det er snakk om.

Så ta tak i det. Om 5 år kan livet ditt se og oppleves helt annerledes ut. Så kanskje du er litt spesiell for alt jeg vet. Det er da bare positivt. Vi ble skapt til å være en original av oss selv. "Men jeg kjeder meg, alle syns jeg er rar, alle snakker om meg, ingen liker meg,"osv fører deg ingen plass.

Jeg liker mange av innleggene dine, du har humor, men verden faller ikke på plass av seg selv. Du må starte med selvfølelsen, den er på bånn.(vet hvordan det er). Kom igjen!

Skikkelig god klem fra meg, bugge. Og du får den enten du vil eller ei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mary Poppins

Joa... men ikke bare det, vel?

Nei du er frisk som en fisk :)

Neida jeg kan jo ikke si det for sikkert, i og med at jeg ikke kjenner deg i RL. Men jeg har fortstått at du mangler et sosialt nettverk og jeg tror du finner på en del problemer for å lage unnskyldninger for at du ikke har så mange venner.

For all del, correct me if i'm wrong :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Hei du, buggejenta her!

Jeg lurer på en ting. Du sier at du hører disse menneskene si slike setninger om deg. Og at det skjer relativt ofte.

Snakker de virkelig så høyt om deg og sier slike ting slik at du har mulighet til å høre det? Eller er det det du antar så sterkt at de sier at du nærmest kan høre det og former disse setningene selv i ditt hode.

Jeg har nesten aldri opplevd å høre at noen andre enn barn sier høyt setninger som; Hva er det med den mannen, mamma? Eller; Hun var kjempetykk! Treffer man på noen som man tror er tilbakestående, noe du ikke er, så er det svært uvanlig å si det høyt.

Og når folk er i butikken er de stort sett opptatt av seg og sitt, så du må nærmest gjøre noe spesielt for at noen skal reagere så sterkt at de sier ting om deg. Er du sikker på at det ikke er din dårlige selvfølelse og litt paranoide tolkninger( sagt i beste mening) som slår til. Hvorfor tror du i det hele tatt at de snakker om deg?

Jeg vil anbefale deg å begynne i terapi igjen.

Jeg tror du kan ha mye å hente på det. Men husk at det ikke er et spill, ordkløveri. Senk skuldrene, få tak i følelsene dine og la de snakke. Ikke la terapitimene være en variant av prinsessen som ingen kunne målbinde.

Du har ikke mye å tape, for du er ulykkelig og misfornøyd nå. At du har prøvd det før, teller ikke. Da prøver man igjen, for det er livet ditt det er snakk om.

Så ta tak i det. Om 5 år kan livet ditt se og oppleves helt annerledes ut. Så kanskje du er litt spesiell for alt jeg vet. Det er da bare positivt. Vi ble skapt til å være en original av oss selv. "Men jeg kjeder meg, alle syns jeg er rar, alle snakker om meg, ingen liker meg,"osv fører deg ingen plass.

Jeg liker mange av innleggene dine, du har humor, men verden faller ikke på plass av seg selv. Du må starte med selvfølelsen, den er på bånn.(vet hvordan det er). Kom igjen!

Skikkelig god klem fra meg, bugge. Og du får den enten du vil eller ei:)

Du trenger da ikke være så hyggelig... trenger ikke bli dullet med, er ikke det jeg ønsker engang... faktisk!

selv om jeg skjønner at det var veldig godt ment og sånn.

Men til hovedinnholdet i ditt innlegg; så har jeg jo hørt det der før. jeg VET jo at de ikke egentlig snakker om meg, men det føles likevel ganske så virkelig!

Også var det det andre jeg lurte på da, hva det var for noe... at jeg ikke skjønner hvem jeg er... syns det er ganske plagsomt å ha det sånn, for det er så mye forvirring! Jeg kan jo ikke stole på meg selv.

Så med terapi; det kan jeg ikke, for jeg får ikke oftere timer. 2mndr mellom hver gang. Det er jo altfor lite for å kurere noe som helst, men de mener vel at det ikke er noe å kurere da...

men takk for responsen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Nei du er frisk som en fisk :)

Neida jeg kan jo ikke si det for sikkert, i og med at jeg ikke kjenner deg i RL. Men jeg har fortstått at du mangler et sosialt nettverk og jeg tror du finner på en del problemer for å lage unnskyldninger for at du ikke har så mange venner.

For all del, correct me if i'm wrong :)

Ja... har funnet på dem... også tror jeg på det etterpå...

Går sånt an, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

Har jeg sagt noe nå da...

Vet jeg oppfører meg som en jævla dritt...

Men det er bare fordi jeg kjeder meg noe grusomt...

Gjør aldri det IRL, syns liksom ikke det gjør så mye å være flåsete og idiotisk på nett... akkurat der og da liksom... men nå angrer jeg...

Håper dere ikke får helt nok av meg om jeg sa noe spesielt nå da... orker bare ikke tanken på å bli utstøtt liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Har du spurt en psykiater eller psykolog om det?

Nei men det er vel ikke noe å spørre en psykiater om. Klart det finnes personer som finner på problemer som en unnskyldning for noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snoopy83

Nei men det er vel ikke noe å spørre en psykiater om. Klart det finnes personer som finner på problemer som en unnskyldning for noe annet.

Ja. Men som tror på det?

Jeg er overbevist om at jeg har forestillinger om at folk snakker om meg, misliker meg, frykter meg og vet hvem jeg er.

Jeg kan selvsagt ha funnet på det, men da skal jeg ha en skikkelig bra evne til å overbevise meg selv, om jeg får så sterk angst at jeg tror jeg skal dø, av det. For det har jeg faktisk hatt.

Jeg tror ikke det er mulig. Tror heller ikke noen lege ville mene at det var mulig.

Det er bare teite meninger fra fordomsfulle mennesker, ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Ja. Men som tror på det?

Jeg er overbevist om at jeg har forestillinger om at folk snakker om meg, misliker meg, frykter meg og vet hvem jeg er.

Jeg kan selvsagt ha funnet på det, men da skal jeg ha en skikkelig bra evne til å overbevise meg selv, om jeg får så sterk angst at jeg tror jeg skal dø, av det. For det har jeg faktisk hatt.

Jeg tror ikke det er mulig. Tror heller ikke noen lege ville mene at det var mulig.

Det er bare teite meninger fra fordomsfulle mennesker, ikke annet.

kaller du meg fordomsfull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Akkurat nå syns jeg du var det ja...

javel

jeg synes jeg har skrevet ganske mange innlegg her inne til deg i håp om at du kanskje setter pris på å lese det jeg skriver.

men hvis du skal bare komme med kritikk til meg så kutter jeg like gjerne ut.

synes du virker som en hyggelig person til vanlig, med mye kunnskap og du har sikkert mye å gi så det er synd du tror du har det så ille med deg selv.

veldig mange her skriver mye positivt til deg, noe jeg også har gjort, men som sagt hvis jeg ikke får noe særlig konstuktive svar tilbake gir jeg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

javel

jeg synes jeg har skrevet ganske mange innlegg her inne til deg i håp om at du kanskje setter pris på å lese det jeg skriver.

men hvis du skal bare komme med kritikk til meg så kutter jeg like gjerne ut.

synes du virker som en hyggelig person til vanlig, med mye kunnskap og du har sikkert mye å gi så det er synd du tror du har det så ille med deg selv.

veldig mange her skriver mye positivt til deg, noe jeg også har gjort, men som sagt hvis jeg ikke får noe særlig konstuktive svar tilbake gir jeg opp.

Jeg beklager det altså, men du sa jo at jeg sitter her å lyver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Jeg beklager det altså, men du sa jo at jeg sitter her å lyver...

jeg sa ikke at du sitter her å lyver, jeg skrev at du kanskje (underbevist) lager problemer for deg selv som egentlig ikke eksisterer for å ha en unnskyldning til f.eks dette med at du er ensom.

jeg skrev også at du må gjerne si ifra om jeg tar feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snoopy83

jeg sa ikke at du sitter her å lyver, jeg skrev at du kanskje (underbevist) lager problemer for deg selv som egentlig ikke eksisterer for å ha en unnskyldning til f.eks dette med at du er ensom.

jeg skrev også at du må gjerne si ifra om jeg tar feil

Men det kan vel ikke jeg vite noe om... hvordan skulle jeg vite noe om det, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...