Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller reagerte jeg med rette???

Jeg var hos legen min i går med en vond fot. Og da lurte han på om det var noe mer. Jeg skulle jo til han på mandag fordi jeg ikke blir gravid (gått i 2 år uten prevansjon)...

Tok opp dette da mens jeg var der nå. Og dermed fikk jeg i korte trekk bare en beskjed om å dra hjem å ta EL tester for å sjekke det. Uten spørsmål om jeg har regelmessig mens (noe jeg ikke har) eller noe sånt, og så sa han at det ligger mellom øra mine... Og siden jeg hadde hatt en SA i august så kan jeg jo bli gravid!!! Så det virka ikke som han ville hjelpe meg der nei!

Jeg blei helt stum og skikkelig lei meg. Åssen går det ann???!!! Trudde jeg skulle få litt mer hjelp da... Jeg skulle ta kontakt igjen om 2 mnd hvis jeg ikke har EL. Ja hva hvis jeg har det da... Jeg blir jo ikke mer gravid av det.

Han virka meget uinteressert i å hjelpe meg!!!

Det første jeg gjorde nåe jeg kom på jobb i dag var å ringe fastlegekontoret! Jeg bytta lege! Og har bestilt time der neste mandag... Kan jeg vente det samme der?

Hva syns dere? Reagerte jeg med rette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182915-sjokka/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange allmennleger som ikke har peiling på infertilitet. Men de fleste av dem er oppegående nok til å innrømme det og derfor henvise til en som _har_ peiling, i stedet for å bli flåsete.

Det er ikke sikkert at du kan bli utredet hos den nye fastlegen heller, men du bør bli tatt mer alvorlig.

Det er jo sant at det er et godt tegn at du _har_ vært gravid. Har partneren din testet sædkvaliteten? Det er en mye enklere test enn utredning av jentene.

Det er uendelig mange som aldri har hatt reelle problemer med å bli gravide, men kanskje måtte vente i et halvt års tid og syntes det var leeenge, som tror at det er nok "å slutte å stresse og tenke så mye på det". Denne myten er utbredt, og finnes nok også i helsevesenet.

Det er nok noe i at det er lurt å ikke la hele tilværelsen kretse rundt kalender, eggløsningstester og mens, men stress eller tenkemåter har aldri fungert som verken prevensjon eller det motsatte. Er det en årsak til barnløshet, trengs det andre tiltak enn å forandre tankegang.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182915-sjokka/#findComment-1242157
Del på andre sider

Gjest prillaguri

stakkars deg. du reagerte helt rett. det ville vært min siste gang hos denne legen også!

for at du ikke skal oppøeve dette på nytt ville jeg sagt fra med en gang til den nye legen. altså at du ikke følte du ble tatt på alvor av den andre legen, derfor er du her osv..

du aner ikke hvor mye sånt jeg har opplevd også! mange leger har rett og slett ikke peiling på noenting! jeg har fått mer info fra internett, enn fra noen lege. ja vanvittig mye mer info. faktisk så er det der jeg har funet frem til alt. legene har bare gitt meg svada-svar.

en gang skulle jeg få en kur pergotime (ekstra eggløsnings piller) som et ledd i utredningen, for å se om det kunne hjelpe til å bli gravid. han spurte om jeg røyka eller var GRAVID! under samltalen i forkant av disse pillene..

utrolig. han tok seg fort inn igjen da. men min erfaring er at skal man noe viktig slik som barnløshet, så gå til en spesialist. eller les på nettet og fortell!! legen hvordan du vil ha det!ikke la det være opp til dem, da går papirmølla sakte.

at du har vært gravid er jo en bra ting, men hvos det tok deg lang tid å oppnå denne graviditeten ville jeg forlangt å bli satt opp på venteliste ivf. husk ting tar tid! men først må dere nok gjennom en masse tester.

lykke til.

hilsen en fornøyd mamma

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182915-sjokka/#findComment-1243424
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...