Gjest Snoopy83 Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Jeg har merket at jeg suger når det kommer til å forstå sangtekster (lyrikk generelt). Dette gjelder også billedkunst, på dette området er jeg helt borte. Betyr det at jeg er dum da? 0 Siter
Gjest hhhhh Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Skal vi se, lyrikk + billedkunst versus resten av alle emner som eksisterer i universet. Nei, ser ut som det er en del annet du kan drive med. At du ikke er stødig på billedkunst betyr ikke at du må være dum, samtidig utelukker det det heller ikke:-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Det jeg tror er at du trenger å komme deg ut og dytte innpå noen øl. Du tenker for mange negative tanker. 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Skal vi se, lyrikk + billedkunst versus resten av alle emner som eksisterer i universet. Nei, ser ut som det er en del annet du kan drive med. At du ikke er stødig på billedkunst betyr ikke at du må være dum, samtidig utelukker det det heller ikke:-) Hvilke andre ting er det som tyder på at jeg er dum da? 0 Siter
Prozak Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Hvilke andre ting er det som tyder på at jeg er dum da? Kan du løse diff-likninger av første og andre grad? Kan du lage en analyse og kalkulere mulige prognoser for sannsynlige hendelsesforløp ut fra normal, uniformt- og eksponentialfordelte stokastiske variabler med variable verdier? Kan du redegjøre for Newtons andre lov, og sette dette i sammenheng med Schrøder-likningen? Forstår du det kvantemekaniske prinsippet bak kvante-maskiner? Forstår du objektorientert programmering, med arv og polymorfi? Kan du definere hva som kom først av hanen og omeletten, og redegjøre for den bakenforliggende positivistiske vitenskapen, og knytte dette til empiriske tolkninger? Hvis ikke, er du selfølgelig pr.def. dum. Eller du kan ta SDDs råd og gå ut og ta deg noen øl, og slutte å grave deg ned i selvdestrktive og selvmedlidenhets-dyrkende tankemønstre :-) "................................" 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Kan du løse diff-likninger av første og andre grad? Kan du lage en analyse og kalkulere mulige prognoser for sannsynlige hendelsesforløp ut fra normal, uniformt- og eksponentialfordelte stokastiske variabler med variable verdier? Kan du redegjøre for Newtons andre lov, og sette dette i sammenheng med Schrøder-likningen? Forstår du det kvantemekaniske prinsippet bak kvante-maskiner? Forstår du objektorientert programmering, med arv og polymorfi? Kan du definere hva som kom først av hanen og omeletten, og redegjøre for den bakenforliggende positivistiske vitenskapen, og knytte dette til empiriske tolkninger? Hvis ikke, er du selfølgelig pr.def. dum. Eller du kan ta SDDs råd og gå ut og ta deg noen øl, og slutte å grave deg ned i selvdestrktive og selvmedlidenhets-dyrkende tankemønstre :-) "................................" Jeg kan ikke alt det du beskriver der, men det er vel heller ikke å forvente av en som ikke har satt seg inn i det. Jeg kan en del av det. 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 Å forstå kunst handler ikke nødvendigvis om å lese av bildet hvilke tanker som ligger bak. Kunst handler like mye om å la bildet gi _deg_ en opplevelse, når du ser det. Gir bildet deg en god stemning, eller blir du trist av å se på det? Hva føler du, og hva ser du i bildet. Folk ser ofte forskjellige ting i samme bilde, og det er ikke noe galt i det. Å forstå kunst, slik du snakker om handler vel så mye om kunnskaper. Dersom du er ute etter å finne ut hva kunstneren har ment, må du sette deg inn i teorien, farge form, virkemidler osv.. Får kunsten deg til å tenke er du ikke dum. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.