Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eyes never lie

Hei,

For det første spørs jo det om hvor lenge dere har prøvd. Legen ders vil garantert spørre dere om hvor lenge dere har prøvd. Tror det er et minimums tid man må ha prøvd. Får at dere skal får prøverør.

For det andre er det jo opp til dere om dere vil ta privat eller offentlig.

Privat koster gjerne mye mer enn offentlig. Men så i gjen går alt fortere, med lite ventetid og sånt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182950-hvor-lenge/#findComment-1242164
Del på andre sider

Gjest Pimpi

Hei,

For det første spørs jo det om hvor lenge dere har prøvd. Legen ders vil garantert spørre dere om hvor lenge dere har prøvd. Tror det er et minimums tid man må ha prøvd. Får at dere skal får prøverør.

For det andre er det jo opp til dere om dere vil ta privat eller offentlig.

Privat koster gjerne mye mer enn offentlig. Men så i gjen går alt fortere, med lite ventetid og sånt.

Vi har vært samboere i 2år, og på de 2 åra har vi ikke brukt prevansjon-men vi prøver ikke. Han kan enkel og greit ikke få!

Det jeg lurte på om ventetiden er lang. Altså jeg kontakter lege og sier jeg vil ha barn. Fra den dagen, tar det lang tid før noe blir gjort? Hørt om ventelister som er lange, og er de det kan vi jo sette oss på lista nå, eller??

Typen mener han får det dekket, at vi slipper å betale noe-kan det stemme??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182950-hvor-lenge/#findComment-1242241
Del på andre sider

Vi har vært samboere i 2år, og på de 2 åra har vi ikke brukt prevansjon-men vi prøver ikke. Han kan enkel og greit ikke få!

Det jeg lurte på om ventetiden er lang. Altså jeg kontakter lege og sier jeg vil ha barn. Fra den dagen, tar det lang tid før noe blir gjort? Hørt om ventelister som er lange, og er de det kan vi jo sette oss på lista nå, eller??

Typen mener han får det dekket, at vi slipper å betale noe-kan det stemme??

Dere må gå til fastlegen og be ham om å henvise dere til fertilitetsklinikken, og så må dere gjennom en del prøver. Det lønner seg at du også er utredet slik at eventuelle problemer med deg er funnet ut av før dere starter med forsøkene. Ventetiden er gjerne en del måneder, alt etter hvor dere sender søknaden. Dere vil så bli kalt inn til en samtale på klinikken før dere eventuelt får gå igang med forsøket. Jeg ville regnet med minst 6 mnd fra søknaden er sent til forsøket er igang.

Og egenandelen for forsøkene er på 18.000 kroner for inntil tre forsøk pr barn. Da er 3.000 poliklinisk behandling, og 15.000 kr egenandel på medisinene du må ta. Alt over 15.000 kroner (til medisiner) får du tilbakebetalt av trygdekontoret. Og nei, han får nok ikke alt dekket, men må betale egenandel som alle andre :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182950-hvor-lenge/#findComment-1242743
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...